Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilka kryddor använder du mest utav?

  • monac 27 november 2008

    fish sauce,fransk senap och hackad färsk persilja .:)
    och inte minst en favorit: sambal badjak.

  • MatAnders 27 november 2008

    Jag är tokig i spiskummin,svartpeppar och på senare tid korianderfrön (torkade) sen massor av bladpersilja.

  • Prima 27 november 2008

    Finns så mkt gott... men tyvärr är jag nog ganska trist för jag är insnöad på mina favoriter. Nog ganska vanligt.

    Favoriterna är dock helst färska kryddor såsom: lök, vitlök, paprika, tomat, dill o persilja. Använder alla dom förutom persilja väldigt ofta.

    Torra kryddfavoriter är: Knorrs Kött o grillkrydda (trots transfetter i den, kan inte låta bli den), grovmalen svartpeppar, salt, curry, cayennepeppar och italiensk salladskrydda. Ibland ingefära. Sällan vitpeppar.

  • babbs 27 november 2008

    Salt, vitpeppar, svartpeppar, vitlök, min egen garam masala och min egen currykrydda.

  • lena2323 27 november 2008

    Jag använder nästan alltid salt, svart eller vit-peppar, cayenne, paprika occh vitlök.
    Pytte, pytte lite av sambal oelek brukar sitta rätt bra också!:)

    Hade inget speciellt att komma med men jag har aldrig skrivit något här så jag tänkte att någon gång måste vara den första!

  • systeryster 28 november 2008

    Tycker om husmanskost, förutom salt, svart- och vitpeppar blir det gärna kryddpepparkorn, lagerblad. Curry om det vankas kyckling eller till fläsk.Gillar även grillkrydda med honungssmak,
    vidlökskrydda, Till köttfärsrätter blir det vitlök, oregano, basilika.Timjan, salvia, dragon blir det mer sällan men är gott till speciella maträtter. Svartvinbär och enbär ger en mustig kryddning till maten och passar bra till grytor och stekar så här års.Så är det svärmors lilla hemlighet, som jag nu avslöjat.....ansjovisspad som krydda i jansson förståss men även i köttbullar, steksåser mm
    Med olika sorters lökar i lager är nog kryddförådet komplett. Förutom de frysta , persilja ,dill, gräslök, provensalsk blandning.:p

  • Vetebullen 29 november 2008

    Hej!
    Ja det tycker jag också skulle vara kul att veta.
    Jag använder nog mest vitlök, örtsalt, persilja ( egen torkad ),
    dragon, mynta ( egen torkad ) och soja. Gör mycket viltkött. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.