Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vill du ha kvitto ????

  • jimboz 31 januari 2009

    Skrivet av Molgan den 31 jan 2009

    Skrivet av s-80 den 31 jan 2009

    Självklart vill man ha kvitto .Hur ska jag annars kunna kolla att allt blev rätt? Jag undrar om någon har fått ett kvitto på pizzerian eller hos frisören någon gång ,där frågar de aldrig ens om man vill ha .det.






    Jag har fått kvitto både i från frisören och pizzerian.


    Hej ! jag underströk lite extra på mataffärer....
    Det är där min frustration ligger...
    Frisörer eller andra närings idkare kan ta det lugnt...Mat är det jag menar just för tillfället eller snarare butiker... :)

  • frucaos 31 januari 2009

    I en del butiker jag handlar i har de satt upp plakat där de förklarar att de vill spara på papper - kvittot skrivs bara ut om kunden vill ha det. Jag tar kvitto i en del affärer, men inte alltid. Det är sällan jag kollar att det blev rätt, men ibland kan man behöva klaga på dålig frukt eller så, och då är det bra att ha.
    Men det är alltså miljöhänsyn de tar! Jag tycker att det är bra!
    (Och jag tycker inte att irritation är en ursäkt för att använda dålig svenska, så var det sagt.)

  • jimboz 31 januari 2009

    Skrivet av safir74 den 31 jan 2009

    Skrivet av jimboz den 31 jan 2009

    Allt mer och nästan alla Butiker har börjat fråga mig om jag vill ha kvittot när jag handlar..Är det inte självklart att få kvittot när man handlar..Varför ska jag förödmjukas med att säga ja på den frågan varje gång..Varför ger man inte mig det samtidigt som jag får växeln..Jag tycker att det är dåligt att man skall stå där och svara varje gång..Ge mig det där jävla kvittot i handen och sluta fråga..Mataffärerna är grönjävliga på det nu för tiden..
    Är jag ute och cyklar eller ??

    Ge självklart era synpunkter, det uppskattas :)

    OBS ! Jag använder svordomar när jag är frustrerad
    Nu är jag jävligt frustrerad !


    Jag har jobbat som kassörska tidigare och frågade samma. Det finns nämligen ett stort antal kunder som INTE vill ha kvittot. Dessutom finns det många som vill ha kvittot men som ändå lämnar kvar det längst ner på bandet trots att dem velat ha kvittot.


    Absolut ! Det är lite Zik-Zak med folks beténde
    Inget ont om er som yrkesgrupp.Det vill jag absolut säga....

    Jag undrar bara varför?
    Frågar man inget får man heller inget svar

  • epi 31 januari 2009

    Jag jobbar i en liten matbutik. Ställer alltid denna fråga till de kunder jag inte redan vet vill eller inte vill ha sitt kvitto.

    Dels blir det massor av papper "kvitton som bara ligger slängda för 2 av 10 vill inte ha kvittot.

    Så ta det som en liten vänlig :Dfråga från oss kassörer som värnar om miljö nedskräpning i butik och utanför butik din plånbok som kanske bara är full med kvitton du inte tittar på.
    Då kan man ju välja om man vill (Y)eller inte vill(N)

    Det som tröttar ut mig när man vill ha kvittot och pengar tillbaka är att kunden ställer sig och packar .
    Jag når inte hela kassa bandet för att lämna kvitto och pengar. Stå gärna kvar :D

    Frågvisa kassörskan Maria Epi

  • systeryster 31 januari 2009

    Jag tar alltid kvitto, därför har jag också en så fet plånbok.:)
    Har hört talas om kassörskor som fifflat genom att ta kvitton som lämnats kvar och slår in det som fel och själv stoppar pengarna i fickan.Nu får man ju skriva på kvitton om man vill lämna tillbaka en vara, så de försöker ju komma åt den risken,(Vem som nu vet hur namnteckningen borde se ut.)
    Var med om en sak som jag inte orkade bråka om för något år sedan. Åt dagens lunch på en kinarestaurangStrax före 14.00, var jag klar och ville betala för två.Det var väldigt mycket folk i omlopp och trångt om utrymme.Alla bord var upptagna.Mitt kvitto såg så skrynkligt ut att jag tittade närmare på det när jag hade betalat.Det visade sig då vara utstämplat ur kassan 12.30.
    Misstag eller satt i system för att fiffla med taxeringen?:o Har en känsla av att mitt kvitto åkt ut och in flera vändor.(N)

  • linaka 31 januari 2009

    Vad gör det om kassörskan frågar om du ska ha kvittot eller inte, är det så jobbigt att svara ja eller nej... ibland tar jag kvittot, ibland inte.. det beror ju på hur mycket och vad man handlar.. kassörskan kan ju inte veta om just du vill ha kvittot eller inte!!!!

  • safir74 31 januari 2009

    Skrivet av jimboz den 31 jan 2009

    Skrivet av safir74 den 31 jan 2009

    Skrivet av jimboz den 31 jan 2009

    Allt mer och nästan alla Butiker har börjat fråga mig om jag vill ha kvittot när jag handlar..Är det inte självklart att få kvittot när man handlar..Varför ska jag förödmjukas med att säga ja på den frågan varje gång..Varför ger man inte mig det samtidigt som jag får växeln..Jag tycker att det är dåligt att man skall stå där och svara varje gång..Ge mig det där jävla kvittot i handen och sluta fråga..Mataffärerna är grönjävliga på det nu för tiden..
    Är jag ute och cyklar eller ??

    Ge självklart era synpunkter, det uppskattas :)

    OBS ! Jag använder svordomar när jag är frustrerad
    Nu är jag jävligt frustrerad !


    Jag har jobbat som kassörska tidigare och frågade samma. Det finns nämligen ett stort antal kunder som INTE vill ha kvittot. Dessutom finns det många som vill ha kvittot men som ändå lämnar kvar det längst ner på bandet trots att dem velat ha kvittot.


    Absolut ! Det är lite Zik-Zak med folks beténde
    Inget ont om er som yrkesgrupp.Det vill jag absolut säga....

    Jag undrar bara varför?
    Frågar man inget får man heller inget svar


    Svara du då nej kan ju kassörskan slänga kvittot direkt i papperskorgen :) Inte alltid jag frågade heller och då fanns det vissa som frågade ifall det fanns en papperskorg i närheten,isåfall fick man kasta den ändå...,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.