Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på restauranger i Stockholm

  • Hannixen 16 februari 2010

    Här kommer lite tips
    - texas longhorn. Det hade nån tipsat om, dom har goda kötträtter och en fantastisk god texas no bean chili. Är en kedja som finns lite överallt i sthlm.
    - sahara. En mysig och fin libanesik resturang med god metze (http://www.sahara.se/). Ligger ganska nära centralen.
    - koh phangan. Thaimat i en jättemysig och fin resturang, det är lite av en upplevelse att gå dit och dom har god mat! Ligger på söder (http://www.kohphangan.se/hem-s.html)

    Lycka till!

  • jimboz 16 februari 2010

    Skrivet av Khadija den 16 feb 2010

    Restaurang pelikan är en svensk restaurang som är bevarad på söder i över 100 år. ett måste om man är i stockholm de serverar svens mycket vällagad gammaldax husmanskost till ett rimligt pris. T.ex. Köttbullar stekt fläsk fläsklägg med rotmos, skomakarlåda. mkt trevliga lokaler Och servis dessutom :D




    Pelikanen var väl Söder-alkisarnas favoritställe förr, men det kan ju ha ändrat sig ....

  • MissLo 16 februari 2010

    Skrivet av AnnaLenaN den 16 feb 2010

    Skrivet av MrsC den 12 feb 2010

    Kungshallen är väl värd ett besök...alldeles bredvid Hötorget (Y) Kungsgatan 44.
    http://www.kungshallen.nu/


    Håller med fullständigt. Ett perfekt ställe om man inte kan komma överens om vad man vill äta. Här är det bara att ställa sig i en varsin kö och vips så har en pizza en kinamat en tex mex och så vidare perfekt.
    Hötorgshallen är oxå värt att prova på speciellt förtjust är jag i den turkiska vegetariska burgaren de har där, tyvärr har de inga bord man kan sitta vid men det går att handla med en kall och värma i micron när man kommer hem.


    Håller oxå med om Kungshallen och mina barn älskar det stället för då kan alla hitta nåt att äta.(Y) Det är väl inget ställe att sitta och mysa och småprata på direkt eftersom det kan vara ganska ruschigt men det finns mycket att välja på, hyfsade priser och det går snabbt.(Y)

  • jimboz 16 februari 2010

    Kungshallen har mycket mat att erbjuda då det finns många små restauranger där nere. Men jag sätter inte min fot där. det är nog det stimmigaste stället jag varit på och skulle inte rekommendera någon att gå dit för upplevelsens skull. Buller och Bonk med en lätt Tinnitus känsla är mina erfarenheter av det stället.

  • tomelilla-anki 19 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 16 feb 2010

    Kungshallen har mycket mat att erbjuda då det finns många små restauranger där nere. Men jag sätter inte min fot där. det är nog det stimmigaste stället jag varit på och skulle inte rekommendera någon att gå dit för upplevelsens skull. Buller och Bonk med en lätt Tinnitus känsla är mina erfarenheter av det stället.



    Har du något bättre att föreslå vore det bra?????

  • JennyV 28 juli 2010

    Jag och min kille ska upp till Stockholm i September och måste ju äta någonstans så klart {eat} Är det någon som har något förslag på resturanger, är väldigt förtjust i kött!! Vi ska bo mitt i stan (säger en som inte varit där så ofta!)

  • Dintan 28 juli 2010

    Texas Longhorn och Jensens Böfhus är mina förslag för köttälskare. "Normala" priser och inte flådigt.

    Googla dom och drägla {drool}

  • tigerlilly27 28 juli 2010

    Gå till Maestro på ringvägen 82 på söder. De är en mysig liten grekisk resturang med supergod sovlacki och till efterrätt en supersmaskig chokladsufflé :)

  • JennyV 29 juli 2010

    Jensens åt vi på i Göteborg och blev besvikna, inte alls vad vi hoppades på och hört om! Texas longhorn kan vara något (Y) Maestro tål oxå att tänkas på!!

  • kristin1979 29 juli 2010

    Jag rekommenderar verkligen la familjia samt el diablo!!
    la familgia är en underbar liten italiensk rest. och el diablo är för den som vill ha en kulinarisk upplevelse :-)

  • Boppie 28 januari 2012

    Skrivet av Countrygirl den 10 feb 2010

    Jensens Böfhus mitt emot Centralstationen är gott och billigt. Dessutom finns en glassbuffé att välja som efterrätt.


    Dessvärre värdelös service.

  • marilyn 28 januari 2012

    Linquini på Frejgatan (nära Odenplan) är en liten mysig italiensk restaurang med supergod mat. Särskilt pastan. Bordsbeställning är ett måste!

  • Tussilago_Flikkan 29 januari 2012

    Om ni kan tänka er att äta japanskt/koreanskt/vietnamesiskt ska ni absolut prova "East" vid stureplan. Inte direkt "kött och potatis" men en smakexplosion utan dess like!
    Utan tvekan det bästa bästa asiatiska jag någonsin ätit!

  • Amamatryd 29 januari 2012

    Jag fortsätter på den här tråden! (antar att besöket redan är avklarat ;))
    Jag ska upp till Sthlm i maj. Jag är ute efter restauranger med varierande menyer, god mat som inte är så dyr!

  • snuosm 29 januari 2012

    Skrivet av JennyV den 28 jul 2010

    Jag och min kille ska upp till Stockholm i September och måste ju äta någonstans så klart {eat} Är det någon som har något förslag på resturanger, är väldigt förtjust i kött!! Vi ska bo mitt i stan (säger en som inte varit där så ofta!)


    Restaurang Djuret, Lilla Nygatan 5 i Gamla stan (Victory Hotel) har bra kötträtter!!

  • Ohno 25 april 2012

    Jag känner att jag är några år för sen, men men :P

    Min absoluta favoritrestaurang i Stockholm heter Sakura. Man tar tunnelbanan till Rådmansgatan och där finns den på en bakgata.

    Det är en Japansk restaurang och Karaokebar, men man behöver inte sjunga karaoke (det är en trappa ner).
    Det roliga med restaurangen är att man får grilla maten själv vid bordet och det är verkligen jättegott!

    Här är adressen:
    Luntmakargatan 59

  • martina63 25 april 2012

    En annan Italiernare är Capri Due, jätte goda risotto med skaldjur ligger på Tomtebogatan.
    Super mysig är också Greken på Hörnet, Tjärhovsgatan med riktig grekisk mat. Dit vill jag igen!
    mmmmm

  • Roskerstin 25 april 2012

    En riktigt trevlig kvarterskrog med bra mat och rikliga portioner och bra service samt hyfsade priser. T-banan till Odenplan sedan 5 minuter att gå. Smaklig spis och välkommen till Stockholm

    http://gastrogate.com/restaurang/vasas

  • Guslin02 18 juli 2012

    Ciao Ciao kedjan är bra italienskt, både pasta och pizza.

    Sedan är det ju efter tycke, smak och prislapp... några favoriter är
    Som inbiten Stockholmare, har jag några tips.

    B:A:R
    Djuret
    Grill Ruby
    Le Bar Rouge
    Tudor Arms (Best English pub outside England)
    Lisa Elmqvist (i Hallen och på torget)
    Pontus by the Sea
    den evigt bra Cadier Baren på Grand Hotell.

  • smeand 18 juli 2012

    På Garlic and Shots åt jag den godaste köttbit jag någonsin ätit (biff). Det är ett avslappnat ställe på Folkkungagatan med många goda kötträtter. Annars är Nyagatan Patagonia ett riktigt bra ställe för en köttälskare. Det ligger på Högbergsgatan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.