Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP förätt som ska passa alla

  • Kakan1986 29 december 2011

    Jag har fått i uppdrag att göra förrätt på nyår till 10 pers.
    Varmrätt är grönpepparfilé och efterrätt vet jag inte.
    Jag behöver tips på förrätt som inte innehåller fisk eller skaldjur samt så är en av oss vegeterian så helst ett vegetariskt alternativ också..
    Finns ju massor här, det vet jag, men hinner liksom inte leta!
    Tacksam för alla tips :)

  • The_mama97mia 29 december 2011

    svampkrustad, eller toast med kantarellstuvning
    eller gratinerad chevreost på toastbröd

    lycka till!

  • mingdie 30 december 2011

    varför inte en liten landgång, den som är vegetarian kan ju få en vegetarisk variant med t.ex avocado, inlagd paprika,sallad, syltlök, gurka, oliver, svamp, tomater, inlagda gurkor.....listan kan ju bli oändlig. lätt och enkelt och ser fint/gott ut med massor av färger.
    Gott Nytt Mat År på dig och Lycka Till {party}

  • MatAnders 30 december 2011

    Annars är det väldigt gott och uppskattat med Bruschetta (finns många olika varianter)

  • asasto 30 december 2011

    här kommer några förslag


    Filodegsknyte med spenat och fetaost och lite sallad

    En sallad med stekt eller grillad halloumi

    en skiva rostbröd (utan kanter), lägg en skiva chevre på, gratinera i ugn, ta ut och ringla över lite god flytande honung och strössla rostade solrosfrön över och lägg det hela på en bädd av sallad

  • Lenkan 30 december 2011

    En quesadilla kanske, fylld med en röra på creme fraiche, tacokrydda och majskorn

  • alexal 30 december 2011

    En god salsa + gucamole och servera med gratinerade nachos kanske?

    Vi kommer ha plock hos oss vilket brukar funka för det mesta och då finns det alltid något som alla kan ta av:
    Parmaskinka
    Melon
    Mozzarella ost
    Plommontomater
    Gröna stora oliver
    Crostini
    kanske tapenad och några kex :)

  • Kakan1986 30 december 2011

    Tack snälla för alla tips! Nu ska jag nog kunna klura ut något :)

    Gott nytt år på er alla!

  • MosterNettan 30 december 2011

    Sparris med citrondragonsås

    Detta recept är för 4-6 personer, dubbla satsen. Det går åt jag lovar.

  • Glitterfia 30 december 2011

    Stekt råraka med olika tillbehör. ex rödlök, créme fraiche/pepparrots créme fraiche, avokado, tapenade....

  • asasto 30 december 2011

    Fick systrarna Eisenmans bok Mingelmat nu på kvällen och jisses vad med olika förslag på förätter, små snittar, tapas och sånt det finns i den, kan verkligen rekommenderas.

  • Glitterfia 30 december 2011

    Olika sorters sallad, "Strössla" salladen med stekta halloumi ost i tärningar, soltorkade tomater i strimlor samt kalamataoliver.
    Gratinerad fetaost har jag för mig jag har sett recept på här...

  • carinavisby 30 december 2011

    Minipaj med västerbottenost ska vi ha det är jättegott. Man kan lägga creme fraiche rödlök och svart kaviar som dekoration annars kan man utesluta det med.

    lycka till:)

  • Mellanbellan 30 december 2011

    Soppa kanske?
    Rödbetssoppa med kokos
    Sval avocadosoppa

    När det gäller avocadosoppan så byt ut räkorna mot något annat eller ta bort dem helt. Gott nytt år

  • Mistys 31 december 2011

    Vet inte om det är för sent kanske:

    Även om denna i original innehåller räkor så kan man bara byta ut dom mot kantareller eller sparris det brukar jag göra till mina vegetarianer.

    Detta recept har jag också lagt in här på MK men mitt har ingen bild så jag lägger ut detta istället som nästan är lika. Fyllningen mellan brödskivorna kan man ju variera hur man vill. Ibland köper jag tom färdig skagenröra till icke vegetarianer.Vill man ha samma fyllning till alla är just kantarell väldigt gott. Mycket vackert, gott och uppskattat. Blir bara bättre av att göras en stund i förväg och dekoreras vid servering vilket jag tycker är skönt.

    http://svt.se/2.154693/1.2655461/rakbakelser_med_ostkrokar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.