Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestival

  • systeryster 14 mars 2009

    Tänk att det tydligen var fler än jag som gillade Malena.(L)
    Trodde defenitivt inte att hon var så folkkär att hon skulle ta hem det hela, även om Björn Kjellman tydligen hade förordat henne eller af Ugglas för att han trodde på dem internationellt. Måste ju vara något som sticker ut och fastnar direkt, och inte efter flera lyssningar.
    Sedan tycks af Ugglas vara en sådan artist som man antingen älskar eller hatar...Maken spydde galla över henne hela kvällen och önskade bara att någon annan skulle vinna.
    För en gångs skull tycker jag rätt låt vann.(Y)

  • Lotten_J 15 mars 2009

    Ja jag vet inte vad jag ska tycka...kanske vann rätt låt för själva konceptet som sådant men jag personligen gillar inte den låten, absolut inte min musiksmak men men....vem vet, kanske går den bra internationellt. Det har ju vart lite skumma låtar de sista åren.

  • Singsing 15 mars 2009

    Måste säga att ännu en gång kommer vi INTE att komma i topp ute i Europa, tyvärr.
    HAr väl inget emot opera-schlagerdängor men den kommer inte att slå, sorry.

    Däremot är jag helt övertygad att Snälla Snälla skulle ha knockat många på den stora festivalen.
    Inte alltför ofta man är bortskämd med att se artister som faktiskt menar det som de sjunger om.

    Allt idag ska vara så stylat och gärna playback......inte på riktigt liksom.
    Över lag tycker jag att musiken i alla låtarna kvävde rösterna, även t.ex Ernmans röst innan hon for upp i Operamode. Har inte dålig hörsel men inte sjutton hördes orden i det hon försökte bälja ut.

    Nåväl, inget vi kan ändra på.
    Än en gång är vi med i detta spel för gallerierna....utan en mikroskopisk chans att vinna.

    Singsing

  • Gnurf 15 mars 2009

    Slopa folkets röster!?? :'(

    Nej, för tusan. Demokrati!! Slopa Juryns röster ska det såklart vara!! (Y)

    Ugglan var bäst, Ernman är härligt öppen, känslosam och okonstlad. En riktig Amazon till Kvinna, som dessutom håller sig i form med styrketräning :p

    Att La Voix fick 1 poäng av den internationella juryn säger såklart en del om hur det kommer att gå i Mockba...:(

  • kickiekblad 15 mars 2009

    Vi åt smörgåstårta

  • marwis 15 mars 2009

    För en gångs skull var det en spännande omröstning och trots en del förhandstips en oväntad vinnare. Himla kul att Caroline kom så bra. En skön låt som vinner i längden! (Y)

    Hur det går i Moskva är skit samma tycker jag, Vi har ingen chans oavsett vilken låt vi skickar. Detta pga "kompisröstningar" bland alla de "nya" länderna som kommit till
    /Marie

  • epi 15 mars 2009

    :D Gud vad kul rätt låt vann. Marlena med sina röst resurser kommer komma långt(Y) Desutom är det en anorlunda låt.
    Snälla snälla gilla jag inte första gången jag hörde den och människan Carolines röst:(
    Men låtens text är jätte fin och man tycker i alla fall om den.
    Vi åt tacco supe med fruktsallad till efterätt(L)
    Ja vi får se hur vi klarar oss i maj.

  • MammaIrene 15 mars 2009

    Jag var glad att i alla fall ugglan inte vann.....vilken annan låt som helst var bättre, o den som vann var väl egentligen helt okay...
    Skall man vara riktigt krass, vari nte någon låt sååååååååå j'tte bra i år.......det är nog därför det var sån otrooooooooooooolig spridning bland jurryrösterna ocskå, o även bland folket röster var det sanslöst jämt...
    Själv höll jag på Måns o Alcazar......men det gick ju inte så bra...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.