Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestival

  • Gnurf 11 mars 2009

    Klart att män tycker om romantik, du bär på fördommar precis som alla andra. Däremot finns nog stora variationer både inom och mellan könen.

    Personligen tycker jag inte att en melodi är romantisk som på ett klichéartat sätt beskriver kärlek. För att någonting överhuvudtaget ska vara romantisk så krävs det, för mig, att det först och främst är Äkta och Genuint. Melodifestivalen står ganska långt ifrån dessa båda begrepp, i mitt tycke.

    Men jag är ju som lite eljest, avskyr alla dessa komersialiserad program a la Idol. Man fabricerar idoler för populasen att villigt konsumera, när man sedan är mätt så fabricerar man nya idoler. Det är bara en förlängning av konsumtionssamhällets värsta avigsidor. Är det romantiskt när Kevin eller Darin bräker på i en låt som specialdesignats, i kläder som stylats, med optimalt riktad marknadsföring för att största möjliga andel av tonårspopulasen ska vråla i extas? Själv gör jag som Magnus Uggla...jag går ut och spyr....:p

  • anneli1989 11 mars 2009

    enkelt, Ugglas är bäst! skiter i opm hon vinner men bäst ska hon veta att hon är.
    girl power!

  • Lotten_J 11 mars 2009

    Hur tror du en sån ( hemsk) låt skulle placera sig bland de andra bidragen?

    Skrivet av Gnurf den 11 mar 2009

    Glömde ju...af Ugglas...."Snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla...osv" är BÄST. Å som Ni hör på texten så ältar även hon....:p

    (Här har Ni en som är Ämnestrogen)

  • systeryster 11 mars 2009

    Apropå Ugglas sång: Krävs nog en engelsk översättning om hon ska nå någon internationell framgång. Tycker nog att Ugglas vinner i längden. Maken däremot säger med en grimas "den där hemska människan" och lämnar rummet direkt hon visar sig i rutan, på honom är hennes charm tydligen bortkastad.

  • Gnurf 14 mars 2009

    Jag var inte så förtjust i afU förr heller...hon var så tärd, flummig och fladdrig hela tiden. Men nu har hon ju flyttat ut på landet, umgåtts med hästar, bildat familj, fläskat på sig :), gått i terapi och blivit folklig!! (Y)

    Romantiker eller inte. Ikväll smäller det!!!

    VEM tippar Ni då tar hem SEGERN i hela tjiddevippen!??

    Jag sätter en slant på Alcazar faktiskt...tippar så här:

    1. Alcazar
    2. Agnes
    3. Ernman

  • lennali 14 mars 2009

    Min slant sätter jag på H.E.A.T

  • anluk 14 mars 2009

    Själv tror jag att Af Ugglas vinner (tyvärr) Gillar varken henne eller låten men tror att Svenska folket kommer rösta fram henne.

    Detta är vad jag tror:
    1. Af Ugglas
    2. Ernman
    3. Måns

    Detta är vad jag hoppas:
    1. Måns
    2. EMD
    3. Emilia

    Får väl se om jag har något rätt:)) Ikväll blir det nog schlagerfest med syrran och hennes familj. Hennes dotter och jag är lika schlagertokiga, mina egna döttrar ratar melodifestivalen fullständigt!

  • farmoringer 14 mars 2009

    Min slant hamnar också på H.E.A.T Men säkert är det förlorade slantar om man ska tro på oddsen som är..

  • bernit 14 mars 2009

    Get går en bra film på 4;an kl 20.00:p

  • Gnurf 14 mars 2009

    Filmer om Getter kan vara väldigt informativa...de där rackarna lär visst äta det mesta har jag hört talas om...:)

  • pia61 14 mars 2009

    E.M.D är bäst, Caroline Af Uggla är också bäst, så det blir svårt ikväll!!! :'(
    Får väl rösta på båda två...:D:p(L)

  • redd 14 mars 2009

    Skrivet av bernit den 14 mar 2009

    Get går en bra film på 4;an kl 20.00:p


    Internet har inte heller några planerade störningar under kvällen så inte skall man behöva sitta och lida under kvällen.

  • systeryster 14 mars 2009

    Själv håller jag på Ernman men törs inte riktigt tro att min musiksmak är något som håller när det gäller vadslagning.
    Tror att tjejer i mobilåldern kommer att rösta fram EMD som etta och Måns Zemmerlöf som tvåa. Tredje pris kan nog hårdrockbandet HEAT gå och ta.
    Som lokalpatriot håller jag givetvis på Ernman som ju redan är en världsartist och har en fantastisk förmåga att förmedla känsla på scenen liksom af ugglas.
    Beror ju mycket på vilken publik som väljer att sitta hemma ikväll och se på TV.:D

  • Gnurf 14 mars 2009

    Skrivet av systeryster den 14 mar 2009
    Beror ju mycket på vilken publik som väljer att sitta hemma ikväll och se på TV.:D


    Min snabba gallup visar att det torde tydligen vara mest medelålders Kvinnor...de flesta Männen i åldersgruppen 30-60 kollar hellre på vilken j-vla film som helst...förutom då nån enstaka hunsad Mes som tar plats i Schlagersoffan för husfridens skull....(Y)

  • Lotten_J 14 mars 2009

    Men hallå hallå....ha ha tjejer i mobilåldern som röstar på EMD....alltså jag då...tant tant....hoppas EMD vinner om man nu ska se till att Sverige får någon bra placering. Danny är ju hur stor som helst i de baltiska länderna samt i Ryssland så jag ser ju bara till vilken låt man BORDE skicka dit. Vad som sen är en jättebra låt är en annan sak. Men gillar låten ju mer jag hör den. När fröken Ugglas sjunger då går jag från tv:n...klarar bara inte av henne. Texten säger väldigt mkt och den är ju helt klart verklighetsbaserad men melodin, rösten osv.....passar inte min smak. Men jag tror def på ditt val av placeringar (Y)


    Skrivet av systeryster den 14 mar 2009

    Själv håller jag på Ernman men törs inte riktigt tro att min musiksmak är något som håller när det gäller vadslagning.
    Tror att tjejer i mobilåldern kommer att rösta fram EMD som etta och Måns Zemmerlöf som tvåa. Tredje pris kan nog hårdrockbandet HEAT gå och ta.
    Som lokalpatriot håller jag givetvis på Ernman som ju redan är en världsartist och har en fantastisk förmåga att förmedla känsla på scenen liksom af ugglas.
    Beror ju mycket på vilken publik som väljer att sitta hemma ikväll och se på TV.:D

  • popik 14 mars 2009

    Klart EMD vinner.:D vinner snälla snälla med caroline af ugglas så drar jag tröjan över huvudet och gråter.:(

  • Zeldasmatte 14 mars 2009

    Hejar på Alcazar efter att BWO åkte ut... (Y)

    Morrar mot min sambo varje gång han säger att han hejar på Caroline af Ugglas... (N)

    Vi kommer att äta någon toast med god röra, jag vill ju inte missa något genom att stå i köket när det är final! :D

  • JennyV 14 mars 2009

    Förstår mig inte på folkets röster avskaffa dem

  • anluk 14 mars 2009

    Blev inte alls som jag hoppats.......... Ja ja, folkets röster är ju som de är som vanligt.

  • MammaLena 14 mars 2009

    Här blev det räkor, rostade smörgåsar med smör och vällagrad ost till själva tävlingen.
    Rösterna som lades lades på Caroline och Malena.
    Tuffa tjejer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.