Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tjejkväll

  • torsten123 12 mars 2011

    Hej alla matälskare jag skulle behöva hjälp med att planera en god, billig, snabbgjord buffe. Vi blir ca 8 st tjejer
    Även något gott till kaffet
    Tackar på förhand

  • amoz 12 mars 2011

    Hejsan!
    Det här tycker jag är både gott, lätt att göra och relativt billigt. Gör det gärna dagen före, åtminstone köttet.

    Olivermarinerad fläskfilé.

    Majsbullar med kardemumma

  • amoz 12 mars 2011

    Nu fattar jag ingenting!!! Jag la in ett recept på pastasallad men det blev majsbullar?????
    Försöker väl igen då


    Majsbullar med kardemumma

  • Cassiopeya 12 mars 2011

    Hej! När vårt tjejgäng träffas brukar vi göra lite italienskinspirerad mat :D

    Oliver, kapris, salami och något kött i tunna skivor, champinjonhattar med örtfyllning, en pastasallad med soltorkade tomater, feta ost och kronärtskocka.

    Något gott vitt bröd och lite ost.

    Enkelt men gott och alla väljer själva vad de vill äta. Ett glas rött passar bra till ;)

  • amoz 12 mars 2011

    Kan inte förklara detta men både receptet på Majsbullar och det på Pastasalladen ligger på samma nummer???? Är du nyfiken på vilket recept jag menar så ligger det i min kokbok och heter Pastasallad med kräm.


    Nu äntligen har jag klurat ut varför jag inte fick in det recept jag ville, jag läste fel på & och 8 hihi. Så här kommer det rätta.

    Pastasallad med kräm

  • Marre73 12 mars 2011

    Absolut bästa fläskfilén,enkelt o gott. Efterrätt kan vara gott med sockerkaka med äppelskivor doppade i kanel o socker+vaniljsås.Det brukar gå hem,gör i långpanna och skär lagom stora bitar,man blir för mätt annars......

  • sju 12 mars 2011

    Flera av mina tjejkompisar är vegetarianer, så jag brukar göra nåt som passar alla. Till exempel olika skålar med sallad och tillbehör, så kan man själv välja om man vill ha kyckling i salladen eller ej. Eller en god vegetarisk paj eller två, sallad och lite kallskuret vid sidan av som köttisarna kan ta av om de saknar kött. Tapas och sånt småplock funkar också bra. Och något sött, smarrigt och chokladigt går alltid hem.

  • kristin1979 12 mars 2011

    När jag har tjejkvällar så bestämmer jag ett tema: t.ex. grekiskt så får alla ta med sig olika hemmagjorda rätter. Det enda jag säger är vilka som ska baka bröd samt ger alla en riktlinje som te.x. sås, kött, kyckling, sallad osv osv
    Blir riktigt kul och gott att smaka av varandras rätter.

  • MosterNettan 13 mars 2011

    Jag har soppkvällar med tjejerna som vi avslutar med prat och kortlir!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.