Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gasolbrännare

  • Mistys 1 januari 2012

    Hur vet du att jag inte förstår mig på ironi? Var ingen ironi alls i ditt inlägg att förstå. Tyckte bara att MosterNettans förfrågan om fler användningsområden för sin brännare skulle bemötas på ett ödmjukare sätt.

    Men håller med wildlife.......God fortsättning!

  • boz1965 1 januari 2012

    Misty: Koppla på ironiradarn så ser du det. ;)

    Men det är klart. Om man tar sig själv på alldeles för stort allvar så är det kanske inte helt lätt att hitta strömbrytaren... ;)

  • Mistys 1 januari 2012

    Skrivet av boz1965 den 1 jan 2012

    Misty: Koppla på ironiradarn så ser du det. ;)

    Men det är klart. Om man tar sig själv på alldeles för stort allvar så är det kanske inte helt lätt att hitta strömbrytaren... ;)



    God fortsättning på det nya året till dig också!

  • MosterNettan 1 januari 2012

    Jag ville bara ha tips på nya användningsområden, inte starta nåt ordkrig!

    Jag har inget emot ironier, jag gillar att slänga käft - i rätt forum.
    Men snälla, sluta tjafsa på "min" sida!!! (N)

    Gott Nytt År på er alla!

  • Amika 1 januari 2012

    *suckar åt stämningen som är i tråden*
    TRÅKIGT!

    Moster Nettan:
    Du kan göra jättegoda anrättningar där du bränner av en knäckig yta på det du lagat. Eller om du vill göra bakverk och ha en marängtopping, så kan du istället för att ställa den i ugnen och få rätt yta, bränna ytan med brännaren.
    Sen kan du om du vill göra efterrätt s'mores (två grahamskex med marshmallow och chokladbit mellan) bränna av marshmallowsen med brännaren, så slipper man tända grillen för att grilla dem. :)
    Ja, allt som du grillar på grill, kan du bränna av med din brännare. Även om du kanske ska spara själva köttet till grillen. ;) Men det behöver jag ju knappast säga. :DD

    Lycka till och gott nytt år! :)

  • MosterNettan 1 januari 2012

    Skrivet av Gnurf den 31 dec 2011

    http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=gasolbr%C3%A4nnare

    Shoot....(H)



    Tack för tipset,

    Det ska jag, tar det från höften!!!

  • MosterNettan 1 januari 2012

    Skrivet av Amika den 1 jan 2012

    *suckar åt stämningen som är i tråden*
    TRÅKIGT!

    Moster Nettan:
    Du kan göra jättegoda anrättningar där du bränner av en knäckig yta på det du lagat. Eller om du vill göra bakverk och ha en marängtopping, så kan du istället för att ställa den i ugnen och få rätt yta, bränna ytan med brännaren.
    Sen kan du om du vill göra efterrätt s'mores (två grahamskex med marshmallow och chokladbit mellan) bränna av marshmallowsen med brännaren, så slipper man tända grillen för att grilla dem. :)
    Ja, allt som du grillar på grill, kan du bränna av med din brännare. Även om du kanske ska spara själva köttet till grillen. ;) Men det behöver jag ju knappast säga. :DD

    Lycka till och gott nytt år! :)



    Tack Amika och tack detsamma!
    :)

  • Mistys 1 januari 2012

    Skrivet av MosterNettan den 1 jan 2012

    Jag ville bara ha tips på nya användningsområden, inte starta nåt ordkrig!

    Jag har inget emot ironier, jag gillar att slänga käft - i rätt forum.
    Men snälla, sluta tjafsa på "min" sida!!! (N)

    Gott Nytt År på er alla!


    Håller med. Ledsen om du tog illa vid av mitt och wildlife inlägg men kunde inte tycka att du fick sjysta svar på en mycket bra fråga.

    En god fortsättning på nya året och ett hopp om att ingen fråga här på MK under 2012 är för "dum" / M

    Ps Hoppas du testar tipset om munkar nån gång.Skulle vara kul att höra resultatet.

  • boz1965 1 januari 2012

    Samma här. Inte alls meningen att starta nåt ordkrig. Synd bara att ironi är bortkastat på vissa individer.

    Nåväl, det är förhoppningsvis historia nu.

    God Fortsättning, alla! :)

  • MosterNettan 1 januari 2012

    Skrivet av Misty09 den 1 jan 2012

    Skrivet av MosterNettan den 1 jan 2012

    Jag ville bara ha tips på nya användningsområden, inte starta nåt ordkrig!

    Jag har inget emot ironier, jag gillar att slänga käft - i rätt forum.
    Men snälla, sluta tjafsa på "min" sida!!! (N)

    Gott Nytt År på er alla!


    Håller med. Ledsen om du tog illa vid av mitt och wildlife inlägg men kunde inte tycka att du fick sjysta svar på en mycket bra fråga.

    En god fortsättning på nya året och ett hopp om att ingen fråga här på MK under 2012 är för "dum" / M

    Ps Hoppas du testar tipset om munkar nån gång.Skulle vara kul att höra resultatet.



    Fick många justa svar Misty!!! Ska ta och testa flera av dom, kanske kommer recensioner...
    Min kära syster tycker att gasolbrännare låter så tråkigt så vi har döpt om den till "pysch-pysch".
    God fortsättning till dig också, vi hörs här på sajten!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.