Jag söker rätter som kan passa på en buffé på halloween. :o
Gästerna kommer vara båda barn i olika åldra och vuxna. Finns det någon som har några roliga tips??? Gärna en "spökig" dessert ,kakor och liknand oxå:D
1334210 oktober 2008
Ett tips som vi brukar göra; fyll en plasthandske med vatten o lägg i frysen sen på festen klipper man bort plasten och får en äcklig is-hand att lägga i bålen!!!!
Du kan göra potatismos på blå kongo potatis eller färga mos med karamellfärg, det finns även svart pasta. Själv frös jag in en handske med vatten och la som isbit i bålet. Jag gjorde choklad muffins och pudrade ett spöke med florsocker över.
Återkommer när jag kommer på mer! :D
enAnnan10 oktober 2008
Prinskorvar som man steker och sätter i en stor flagad mandel blir som ett finger med en nagel.
Sedan tycker jag att det är roligt på en sådan fest att sätta upp små skyltar där man döpt om mat till roligare namn:
Grillade kycklingben blir benknotor
Korvarna ovan blir "avhuggna fingrar " om man använder lite ketchup till blod
osv
Rostade pumpakärnor passar till snacks
Disen10 oktober 2008
monac kolla in tråden Halloween tips. Det var till ett barnkalas men där kanske finns lite tips till dig. :D
Maripoosa10 oktober 2008
Skrivet av 13342 den 10 okt 2008
Ett tips som vi brukar göra; fyll en plasthandske med vatten o lägg i frysen sen på festen klipper man bort plasten och får en äcklig is-hand att lägga i bålen!!!!
Gud vilken bra och rolig ide! Ska jag använda någon gång :)
Eery10 oktober 2008
Devilyn har ett recept som heter Kapten Blods ögon i blodsås
ser riktigt äckligt ut:D
sen är ju kolsyreis ett trevligt inslag i bålen:p
monac10 oktober 2008
ja ha ha ha...:Ddet här kan ju bli hur roligt som helst...tack alla matklubbs vänner(L)
Tar till mig ALLA idéer!
Nusse10 oktober 2008
Jag var på ett familjehalloweenparty en gång där bålen serverades i en diskbalja(hoppas den var ordentligt ren!) Det var någon sorts citronbål som verkligen såg ut som smutsigt diskvatten och ovanpå flöt det skum, som visade sig vara vispad äggvita..det såg riktigt läbbigt ut, men var gott som bara den!:D
emaxen10 oktober 2008
:@:@:@Jag är inget för att fira hallowen:@:@:@
men ett tips vi brukar ha på barnkalas är att ta i lite blå karamellfärg i oljan när man poppar popcorn, blir lite roliga att bjuda på.
En ishand i bålen.. det låter riktigt illa... (kommentar till inlägg 2)
The_mama97mia24 oktober 2009
Puffar upp tråden, det blir väl halloween i år också...
zorbaz26 oktober 2010
Gör en pannacotta med hallonsås och choklad på. Du kan forma pannacottan till ett runt öga med chokladen. sedan så häller man på hallonssen så att ögat blir blodigt =)
smulan1katt9426 oktober 2010
Chokladbollar med laktrissnören som ben och non-stop som ögon.
Roliga små spindlar till barnen. :D
The_mama97mia26 oktober 2010
Här laddar jag med massor av godis! Annars lagar jag inte ngt särskilt till halloween. Villa bara lyfta tråden ifall det är några som sitter o funderar...
Bumbis26 oktober 2010
När man loggar in här finns en färdig tråd för halloween, bara att välja och vraka.{pumpkin}
chrisq26 oktober 2010
:'(blir tyvärr ingen halloween i är kanska klarar gå med att äta men unget bus hos mig efter ok kommer ju fler
helenepe29 oktober 2010
Jag har översatt ett recept på mumiekakor täckta med vit choklad.
www.matklubben.se/recept/mumsiga_mumiekakor_90125.html
Jag söker rätter som kan passa på en buffé på halloween. :o
Gästerna kommer vara båda barn i olika åldra och vuxna. Finns det någon som har några roliga tips??? Gärna en "spökig" dessert ,kakor och liknand oxå:D
Piratbål
Du kan göra potatismos på blå kongo potatis eller färga mos med karamellfärg, det finns även svart pasta. Själv frös jag in en handske med vatten och la som isbit i bålet. Jag gjorde choklad muffins och pudrade ett spöke med florsocker över.
Återkommer när jag kommer på mer! :D
Prinskorvar som man steker och sätter i en stor flagad mandel blir som ett finger med en nagel.
Sedan tycker jag att det är roligt på en sådan fest att sätta upp små skyltar där man döpt om mat till roligare namn:
Grillade kycklingben blir benknotor
Korvarna ovan blir "avhuggna fingrar " om man använder lite ketchup till blod
osv
Rostade pumpakärnor passar till snacks
monac kolla in tråden Halloween tips. Det var till ett barnkalas men där kanske finns lite tips till dig. :D
Gud vilken bra och rolig ide! Ska jag använda någon gång :)
Devilyn har ett recept som heter Kapten Blods ögon i blodsås
ser riktigt äckligt ut:D
sen är ju kolsyreis ett trevligt inslag i bålen:p
ja ha ha ha...:Ddet här kan ju bli hur roligt som helst...tack alla matklubbs vänner(L)
Tar till mig ALLA idéer!
Jag var på ett familjehalloweenparty en gång där bålen serverades i en diskbalja(hoppas den var ordentligt ren!) Det var någon sorts citronbål som verkligen såg ut som smutsigt diskvatten och ovanpå flöt det skum, som visade sig vara vispad äggvita..det såg riktigt läbbigt ut, men var gott som bara den!:D
:@:@:@Jag är inget för att fira hallowen:@:@:@
men ett tips vi brukar ha på barnkalas är att ta i lite blå karamellfärg i oljan när man poppar popcorn, blir lite roliga att bjuda på.
http://hem.passagen.se/ujs/hallowmat.html
Här kanske du kan få några tips också..
Här kommer ett par tips till Halloween!
Halloween - Blodigt Bål
Halloween Rösti
En ishand i bålen.. det låter riktigt illa... (kommentar till inlägg 2)
Puffar upp tråden, det blir väl halloween i år också...
Gör en pannacotta med hallonsås och choklad på. Du kan forma pannacottan till ett runt öga med chokladen. sedan så häller man på hallonssen så att ögat blir blodigt =)
Chokladbollar med laktrissnören som ben och non-stop som ögon.
Roliga små spindlar till barnen. :D
Här laddar jag med massor av godis! Annars lagar jag inte ngt särskilt till halloween. Villa bara lyfta tråden ifall det är några som sitter o funderar...
När man loggar in här finns en färdig tråd för halloween, bara att välja och vraka.{pumpkin}
:'(blir tyvärr ingen halloween i är kanska klarar gå med att äta men unget bus hos mig efter ok kommer ju fler
Jag har översatt ett recept på mumiekakor täckta med vit choklad.
www.matklubben.se/recept/mumsiga_mumiekakor_90125.html