Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kamoflera nyttigheterna

  • pigelin 24 september 2009

    En rolig sak är att "döpa" maträtterna till tex. "piratkista", "gungel mat", mm. Man kan hacka morötter till "morotspengar" och likaså med bananer. Det kan åtminstonde fungera ett tag.
    Omm barnen får hjälpa till kan de också tycka att det kanske blir lite roligare. Det behöver inte handla om att steka kött, utan kanske bara att skära salladen kan räcka för de mindre. Då får man vara tillsammans och så kan barnen känna sig stora och duktiga. Detta är iallafall vad jag tyckte var kul när jag var liten!:)

  • maria_wijk 24 september 2009

    En sak kan ju vara att prova grönsakerna varma respektive kalla istället för att gömma dem?

    Själv äter jag många grönsaker både varma och kalla men det finns undantag, exempelvis äter jag inte gärna rå vitlök men tillagad funkar jättebra och lika ogärna äter jag tillagad vitkål eller blomkål men tycker det är delikat som råkost.

    Sen är det ju en konst att lära sig hitta grönsaker som passar en hel familj, alla har olika smak. Då kan man ju kompromissa och göra lite av varje så alla kan prova sig fram och kanske med tiden lära sig tycka om nya smaker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.