Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köpa kryddor var?

  • Boobiebird 7 september 2008

    Jag har problem att hitta Kyndel och Kryddpeppar i mataffären... :(
    kan någon här säga någon affär i stockholm som har ett stort utbud av kryddor? Gärna centralt eller åt nacka...

  • 7 september 2008

    Såg just på ena annan tråd, www.juniskryddor.se Kanske det kan vara något? Fast kryddpeppar kan man väl begära att dom har överallt, det använder jag jättemycket, till kalops, köttkorv och annat.

  • The_mama97mia 7 september 2008

    Men Kyndel o kryddpeppar borde du kunna hitta i vilken större mataffär som helst? COOP? Hemköp?

  • farmoringer 7 september 2008

    Ja, jag handlar det i min ICA - affär.

  • sos1 7 september 2008

    Det finns en kryddaffär på Ringvägen mitt emot lilla Blecktornsparken som har allt vad du kan önska i kryddväg och det säljs i lösvikt så du får det du behöver varken mer eller mindre.(Y)

  • Boobiebird 9 september 2008

    Skrivet av mama97mia den 7 sep 2008

    Men Kyndel o kryddpeppar borde du kunna hitta i vilken större mataffär som helst? COOP? Hemköp?


    Det trodde jag också... men icke (N)
    Jag får leta i ännu större affärer.

  • Boobiebird 9 september 2008

    Skrivet av Vivvan den 7 sep 2008

    Såg just på ena annan tråd, www.juniskryddor.se Kanske det kan vara något? Fast kryddpeppar kan man väl begära att dom har överallt, det använder jag jättemycket, till kalops, köttkorv och annat.


    Har sett den tråden jag med :) men juniskryddor verkar mest ha blandningar, och för mycket för mig..hehe.

  • Boobiebird 9 september 2008

    Skrivet av sos1 den 7 sep 2008

    Det finns en kryddaffär på Ringvägen mitt emot lilla Blecktornsparken som har allt vad du kan önska i kryddväg och det säljs i lösvikt så du får det du behöver varken mer eller mindre.(Y)


    :D(Y)(Y)(Y) tack! Den ska jag kolla in! :)
    Vad är "minimum" på kryddor? På te är det ju vanligtvis ett hekto om man inte vill vara oförskämd.

  • segerwitch 9 september 2008

    (Y)Jag köper alltid kryddor online, biligt och snabbt, kan sitta i lugn och ro och välja vad jag vill ha,
    väldigt fina kryddor och stort sortiment(Y)(Y)

    www.borgebykryddgard.jetshop.se

  • Boobiebird 9 september 2008

    Skrivet av segerwitch den 9 sep 2008

    (Y)Jag köper alltid kryddor online, biligt och snabbt, kan sitta i lugn och ro och välja vad jag vill ha,
    väldigt fina kryddor och stort sortiment(Y)(Y)

    www.borgebykryddgard.jetshop.se


    Ooooo!! Tack! Det där var en superbra sida! :)

  • MalinJ 9 september 2008

    Jag puffar för borgeby! Deras popcornkrydda, grillkrydda med röksmak, café de paris-blandning..... och de har kyndel :)
    Din länk fungerar inte segerwitch. Men tar man bort jetshop fungerar det - så skriver datorn dit det själv. Hmmm.... denna datorvärld....
    http://www.borgebykryddgard.se

  • Boobiebird 9 september 2008

    Skrivet av MalinJ den 9 sep 2008

    Jag puffar för borgeby! Deras popcornkrydda, grillkrydda med röksmak, café de paris-blandning..... och de har kyndel :)
    Din länk fungerar inte segerwitch. Men tar man bort jetshop fungerar det - så skriver datorn dit det själv. Hmmm.... denna datorvärld....
    http://www.borgebykryddgard.se


    Jag hittade direkt kryddor för 280kr... (L) plus frakt.
    27 kryddor, måste nog skaffa större kryddskåp.

  • segerwitch 9 september 2008

    Skrivet av Boobiebird den 9 sep 2008

    Skrivet av MalinJ den 9 sep 2008

    Jag puffar för borgeby! Deras popcornkrydda, grillkrydda med röksmak, café de paris-blandning..... och de har kyndel :)
    Din länk fungerar inte segerwitch. Men tar man bort jetshop fungerar det - så skriver datorn dit det själv. Hmmm.... denna datorvärld....
    http://www.borgebykryddgard.se


    Jag hittade direkt kryddor för 280kr... (L) plus frakt.
    27 kryddor, måste nog skaffa större kryddskåp.


    :'(Det där med dator??? jag brukar köpa för 400-500 kr åt gången,de är så biliga så det kännar man snart in,då brukar jag få det fraktfritt..(Y) min man har byggt en ny kryddskåp till mig,där de står mörkt och torrt(Y):p

  • MalinJ 9 september 2008

    De var på tingsryds marknad, en bit härifrån, i somras. Gissa om jag handlade...... Har ett skafferi i källaren som får fungera som kryddskåp. :D

  • anluk 10 september 2008

    Kanonsida. TACK!!!!!

  • Bonie87 10 september 2008

    Finns de inte på NK eller i Saluhallen...??! :)

  • MatAnders 10 september 2008

    Hej här finns mycket spännande kryddor.(Y)

    http://www.svampbutiken.com/

  • anluk 10 september 2008

    Skrivet av MatAnders den 10 sep 2008

    Hej här finns mycket spännande kryddor.(Y)

    http://www.svampbutiken.com/


    Den har jag också beställt från. Mycket bra!

  • segerwitch 10 september 2008

    :DBorgebys chimichurri, är en jätte fin krydda,använder den ibland till köttfärs(Y)(Y)

  • azlan_lena 10 september 2008

    :p ja säger då det , vad tips man kan få från de mest oväntade ställen .. bra det skall kommas ihåg(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.