Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

prisvärda bra kastruller/stekpannor

  • jimboz 11 februari 2010

    Har Ica bytt namn på sina stekpannor eller ?

    http://www.ica.se/FrontServlet?s=butiker&state=butiker_dynamic&viewid=1706585&contentid=1706586

  • Vetebullen 11 februari 2010

    Gastrolux nano är mina favoriter..... mina bästa vänner i köket. Köper inget annat sen jag gjorde mitt första köp. Ingen beläggning som lossnar eller någon botten som slår sig.(Y)(Y) ... och du kan använda alla redskap du har i ditt kök. Så ska det vara (Y)(Y)(Y) och diska med diskmedel
    utan efterbehandling... bara att plocka fram och använda igen. :D:D:D
    Teflonliknande pannor göre sig ikke besvär i mitt kök :@

  • cattus 14 februari 2010

    Hej igen, det slutade med att vi köpte en Jamie Oliver-stekpanna(över 1000:-!!), den har teflon botten, så nu får vi se hur det fungerar. Har hunnuit använda den ett par gånger och än är det inget problem. Den är tung med en ordentlig stålbotten, vilket jag uppskattar, våra tidigare billigare stekpannor har bångnat i botten. Det borde inte den här göra.
    Kastrullen vi köpte blev en Tefal på rea(349:-) med teflon, även den med stålbotten, dock inte lika tjock som stekpannan. Teflonet i den har varit super, allt släpper bara man sköljer med vatten. Nu ska jag bara försöka låta bli att bränna fast något så jag inte förstör teflonet, så får vi se hur det går.

  • AnneNi 14 februari 2010

    Icas stekpanna fick bäst i test på Plus. Min svärmor har en som jag tyckte verkade bra, så nu har även jag köpt en. 189:- kostar de , ett bra pris tycker jag om den håller några år!
    När det gäller kastruller har jag tre rostfria i olika storlekar från Fiskars. Fick dem i present innan jag flyttade hemifrån och har använt dem flitigt i ca 3 år och de är fortfarande kanon. Har även en liten kastrull från Ikea som jag nog köpte för 5 kronor eller något och den är också toppen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.