Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tacos

  • Lilljeppe 5 april 2008

    Skrivet av Mizan_ den 18 jan 2008

    Banan! jättegott att ha i, man kanske inte tror de, men de e´sant! testa det! + tacodip för chips, fick tips om det sist av en trevlig kvinna i affären..... jättegott!


    Håller med! Mina ungar blir super sura om vi inte har bananer hemma när vi ska äta tacos. Det är sååå himla gott

    Stekta champinjoner är oxå gott till.(Y)

  • Annita 5 april 2008

    Testa med "det vanliga" + bananer och mangoraja. Det ska vara hårda skal till detta

  • Fiona 5 april 2008

    rostad lök, Romansallat, tomat, gurka, creme fraish, tacosås, riven ost brukar jag ha i mina.. sambon har även färska champinjoner och majs i sina.. o ibland rödlök.

  • Kicki8 5 april 2008

    Sallad, tomat, majs,chunky salsa, creme fraiche, riven ost, skivad banan, jordnötter, syltlök.

    Struntar helt i tacoskalen bara problem.Tubsen är bättre speciellt om man armerar dem med ost när man värmer dem.Men oftast blir det nachos och tortilla ev pita bröd till barnen.

    Har en teori om brödet till, verkar ofta som män gillar tortilla och kvinnor nachos???

  • GaraMasala 5 april 2008

    Teorin om brödet stämmer nog, tror att det beror på att man får plats med mer i brödet och de inte går sönder lika lätt, män är i regel hungrigare med sämre tålamod :p

    Vi brukar ha ost, hemmagjord guacamole, majs, lök, tomater, massa salsas min senaste favorit är tropical salsa från santa maria, sen brukar vi ha jalapenos också och färs förstås, för det mesta quornfärs men ibland nötfärs.

  • maddeglad 6 april 2008

    Skrivet av anluk den 18 jan 2008

    Har precis ätit tacos och som vanligt kör man med samma tillbehör: tomat, isbergssallad, gurka, rödlök, riven ost, majs, tacosås och cremefraichesås (cremefraiche+lite majo+ vitlök+salt och peppar). Undrar vad ni har för tillbehör???
    Jag brukar ta gräddfil som sås det är toppen gott,,,,,,,,

  • timmele 6 april 2008

    Min moster har lärt mig en god sås till att ha till tacos. Man blandat bara en burk creme fraiche med en burk philadelphiaost. Den är ett måste här hemma eftersom det bara är jag som äter tacosåsen i familjen, med det blir ännu godare om man tar båda...........:D

  • Fiona 6 april 2008

    Skrivet av Fiona den 5 apr 2008

    rostad lök, Romansallat, tomat, gurka, creme fraish, tacosås, riven ost brukar jag ha i mina.. sambon har även färska champinjoner och majs i sina.. o ibland rödlök.

    Glömde ju!
    Har alltid mjuka bröd här.. Både jag och sambon gillar det bäst!

  • anluk 6 april 2008

    Va kul att läsa alla tips och idéer. Måste prova banan som tydligen är gott enl flera av medlemmarna här. Det där med creme fraiche och philadelphia lät ju också mumsigt. Tack alla!

  • Qawii 6 april 2008

    När jag gör taco brukar jag ha: Majs, Isbergssallad, Tomat, Hot taco sås, vitlökssås, svartabönor och banan =D

  • Mimmiumea 6 april 2008

    Istället för köttfärs kan man använda souvas det är jättegott, speciellt om det är stekt på mourikkan.

  • vitchokladkaka 16 augusti 2008

    vi kör med taco chips det tycker vi e godare o som tillbehör har vi: ost, tomat, paprika, isbergssallad, färska champinjoner, majs, gurka, tacosås, cremefraichesås, oliver, rödlök och jordnötter (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.