Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Klagomål

  • tulipan 6 maj 2008

    Inte för att vara gnällig... men skulle ändå vilja gnälla lite.
    Jag har märkt att när jag har skrivit in ett recept så får man endera Godkända eller icke godkända recept i mail boxen... och det är juh bra.. ifall man behöver ändra något. Så slipper dom som ska godkänna recepten hålla på och skriva om...

    MEN... det jag skulle vilja klaga lite på är att det märks tydligt att det är olika personer som skickar dom här icke godkända recept mailen.
    Ibland så är det okej att ha 1,2,3 framför när man skriver hur man ska göra kakan eller dylikt. Och vissa andra godkänner det inte...
    Alltså det är olika varje gång jag skriver ett recept. Försöker skriva det så att det ska bli godkänt direkt, men ibland känns det som att hur jag än skriver receptet så är det ändå fel skrivet.

    Ibland känns det hopplöst å jag undrar om ni alls har samma regler.

    Och ja.. jag har läst den lilla "lagboken" om hur man ska skriva recepten. Men känns ändå hopplöst ibland..

    Däremot e det jättebra att ni som godkänner recepten osv fick mindre jobb.. med tanke på hur många recept som kommer in varje dag :)

    jaja nog klagat för idag :)

  • monac 6 maj 2008

    hur många recept kommer in varje dag,kunde vara kul att veta!:D
    ,-men visst ,ett helt enastående jobb de gör! Det är säkert jätte knepigt att veta vad folk menar många gånger!

  • tulipan 6 maj 2008

    visst gör dom ett bra jobb... inte fråga om det... utan det är lite jobbigt när dom har olika regler om hur recepten ska se ut... vissa godkänner en sak å andra godkänner det inte.. olika för varje gång...

  • Queenie 6 maj 2008

    Enligt de regler vi följer så ska inte numrerade stycken vara med. Är det inget annat fel i receptet brukar jag alltid ta bort och fixa till det. Är det det felet + en massa andra fel (som man lätt hade kunnat undgå om man läst guiden), då skickar jag tillbaka receptet och även en länk till guiden, kanske glömmer länken ibland, men jag försöker tänka på det. Så det vore bra om du kunde undvika att numrera styckena när du skickar in ett recept. Jag skulle tro att om du fått godkänt med numrerade siffror så måste det vara ett misstag, att den som har godkänt helt enkelt glömt bort det, alla kan vi göra fel. Men följer du manualen så ska du inte behöva få tillbaka ett recept om det inte är några oklarheter i själva receptet eller bland ingredienserna, ibland händer det ju att det glöms att skriva in mått eller antal grader i ugnen etc. Då brukar jag skicka tillbaka och be att de rättar till hur många grader det ska vara i ugnen. Jag tycker själv att jag aldrig skickar tillbaka recept i "onödan". Det kan hända att en person kanske har skickat in 5 recept och alla innehåller samma fel. Då brukar jag fixa till fyra och eventuellt skicka tillbaka det 5:e och påpeka vad som behöver fixas till, jag skickar med en länk till manualen/guiden så att den personen vet det nästa gång han/hon skriver in ett recept, talar även om att jag har fixat till de andra recepten. På det sättet är det ju enkelt att titta på de recepten som är godkända hur de ser ut. Hoppas att det svarar på din fråga. Men det du skrev om numrerade stycken 1, 2,3, det är inte så att recepten blivit godkända och tillfixade där numreringen tagits bort och att i vissa fall så har du fått tillbaka dem med en uppmaning om att rätta till det själv?

  • Lilljeppe 6 maj 2008

    Hej!
    Ja, vi är olika personer. Men alla har vi samma direktiv ifrån Lind. Så om det är några recept som kommit igenom med 1, 2, 3 osv så är det ett misstag ifrån nån av oss. Vissa skickar tillbaka recepten till ägaren och vissa ändrar felen själva och sen godkänner. Tror de flesta ändrar själva om det bara är det felet du nämnde. När det är många fel orkar man inte rätta utan skickar då tillbaka receptet för ändring. Bara en liten förklaring om hur det går till.

  • Queenie 6 maj 2008

    Jag har gått igenom alla dina recept nu, det är inget recept med numrering. Alltså har de som blivit godkända fixats till av en godkännare, vissa har du tydligen fått tillbaka med uppmaning om att fixa själv.

  • tulipan 7 maj 2008

    Skrivet av Queenie den 6 maj 2008

    Jag har gått igenom alla dina recept nu, det är inget recept med numrering. Alltså har de som blivit godkända fixats till av en godkännare, vissa har du tydligen fått tillbaka med uppmaning om att fixa själv.


    Ja nu är det inge fel på dom. Dom är rättade... men av mig själv... dom blev inte godkända så jag rättade dom själv och då blev dom godkända. Hakade inte upp mig på 1,2,3 grejen utan att vissa gick genom å andra inte.
    Men det är juh som ni säger.. det är mänskligt att fela
    Men jag har även märkt när jag har kollat på andra recept att 1,2,3 har funnits där och blivit godkända under den sista tiden. Plus andra saker åxå. Men det kan juh kvitta..

    Men även om jag klagar lite så är ni otroligt duktiga ändå.. så ta inte detta som fel kritik ;-)

  • Wombat04 7 maj 2008

    Det gör vi inte, tulipan, alla åsikter är välkomna. Nu har det f ö dykt upp en trevlig och användbar funktion när man ska skriva in recept, så att man inte skriver in dubbletter! Har ni sett det? Det kommer upp en liten "meny" till höger när man börjar skriva in recepttiteln. (Y)

  • tulipan 7 maj 2008

    Ska kolla den grejen Wombat..

    Däremot tycker jag ändå att det blivit så himla många regler när det gäller att skriva in ett recept. Känns nästan som attt jag håller på att tappa suget med att lämna in och skriva in recept här.
    Känns som att det blivit så hårda regler å så "paragraf ryttar" fasoner...
    Ta mig inte fel men jag har älskat denna sidan. Varit inne alla dagar... skrivit in direkt jag hittat något recept ute på nätet för att jag vill samla dom på samma ställe och även delge ni andra med dom.. men nu känns det inte lika roligt längre.
    Visst ska det vara tydligt i ett recept men känns som att det nästan börjar bli lite överdrivet alltihopa.

    Så nu fick jag det sagt.. :)


    Är det ingen annan som känner samma sak?

  • tulipan 7 maj 2008

    Skrivet av Wombat04 den 7 maj 2008

    Det gör vi inte, tulipan, alla åsikter är välkomna. Nu har det f ö dykt upp en trevlig och användbar funktion när man ska skriva in recept, så att man inte skriver in dubbletter! Har ni sett det? Det kommer upp en liten "meny" till höger när man börjar skriva in recepttiteln. (Y)


    Men titta.. kollade in funktionen å den funkade juh :)

    kanonbra grej iafl (Y)

  • Wombat04 7 maj 2008

    Mitt enda tips, om ni tycker att det är krångliga och många och hårda regler, är att vända er till Matklubben eftersom det ju faktiskt är klubben som stiftat reglerna. Vi som godkänner gör bara vad vi har blivit tillsagda av klubben. Men det vet ni ju redan. Och vem vet, kommer det fler funktioner som denna senaste blir det ännu enklare att redan från början se om receptet funkar eller inte (menar alltså om det finns bl a) och då blir det färre saker att tänka på. :D

  • Glitterfia 7 maj 2008

    Ha, vilken bra funktion. (Y)
    Problem om man döpt om receptet. men man kan ju alltid söka på ingrediensnivå också :D
    Tänker bl a på alla kotlett/filé recept i creme fraiche, sambal, grädde i ugn. .. eller vad det nu är i. Det är massa olika namn på dem. Bara ett exempel.

  • Ullis1 8 maj 2008

    Jag vill inte klaga på något egentligen.
    Jag förstår mycket väl regler och direktiv när det gäller att skriva in recept rätt och hur de ska se ut osv...även om jag också tycker mig märkt en viss skillnad i hur receptet ska se ut när olika personer godkänner det.

    Men det jag vill säga är att sedan jag gick med i Matklubben (mars-08) så har jag gått upp ett par kilo i vikt. :o
    Är det bra eller dåligt?! :) :p

  • lennali 8 maj 2008

    Jag klagar inte heller, tjejerna gör bara sitt jobb och dom gör nog sitt allra bästa. (Y)
    Visst, jag har också sett att vissa recept godkänns med 1-2-3 osv, kanske något som behöver tas upp i eran grupp, godkännartjejer. (ett litet tips, bara)

    Jag har också fått meddelande om diverse fel jag har gjort och även ett recept i retur som redan fanns, men jag tar det inte personligt.
    Jag ändrar eller makulerar recept och är lika glad för det. :D
    För jag är så innerligt tacksam att "godkännar gruppen" finns.

    Ullis1, extra kilona får du på köpet när du blir medlem. :p
    Det har vi nog alla fått mer eller mindre. :D

    Lena

  • Wombat04 8 maj 2008

    Haha, det där med vikten kan man ju fråga sig om det är bra eller dåligt ... jag är så skruvad att jag kanske skulle tolka det som bra eftersom det betyder att det är så läckra recept i den här klubben att man inte kan motstå att laga eller baka upp dem! *fniss*

    Bella
    (Y)

  • zonale 8 maj 2008

    Jag försöker att vara noga och göra de moment som ska göras i samband med att jag lägger in ett nytt recept. Såklart att det kan bli fel ändå och får jag ett recept i retur så känner jag ingen irritation i alla fall. Får ut så mycket positivt av mitt medlemsskap:) Tack än en gång till er som godkänner våra recept(Y) Min alltmer omfattande kokbok säger väl allt vad gäller recepten:p

  • tulipan 8 maj 2008

    Skrivet av molgan den 8 maj 2008

    Varför tar inte matklubben.se större ansvar för dessa frågor, de kommer upp om och om igen?




    kan man juh fråga sig!

  • Queenie 8 maj 2008

    Lind skrev ju faktiskt ett inlägg i tråden "Manualen" att om det var några klagomål skulle man kontakta matklubben, det är ju det bästa egentligen. Jag klistrar in här vad Lind skrev:

    -----------------------

    Hej alla matklubbare.

    Diskussionen kring denna guide/manual och korrekta recept har blivit ganska stor nu. Det vi vill säga till alla är att regler som sats upp för ett godkänt recept är inget påhitt av de som godkänner recepten utan det är vi på Matklubben.se som har bestämt de. Detta för att göra recepten så korrekta och lättlästa som möjligt.

    Med detta vill jag säga att om ni får tillbaka ett recept som inte blivit godkänt av någon anledning ska inte de som godkänner recept drabbas utan då får ni skicka ett mail till oss istället och klaga.

    De som godkänner recept gör det på sin fritid och de gör det gratis. Hade inte de hjälp oss hade kön för recepten vart uppe i flera tusen och då hade ni fått vänta mycket länge på att få era recept godkända, och det vill väll ingen?

    Så var snäll och läs igenom guiden/manualen noga och se till att ni förstår allt. Har ni frågor eller funderingar kring detta kan ni kontakta mig antingen här på Matklubben.se eller vi mail ([email protected]).

    Med vänliga hälsningar
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • tulipan 8 maj 2008

    Okej.. mycket man har missat här inne på sidan.. kan juh var aför att man mest är intresserad utav recepten och inte sätter ner tid på annat :-)

    Jag menade juh inte direkt på att klaga på er... ni gör juh ett fint jobb trots allt...

    jaja... nu blev det som det blev... fick juh en massa info iafl :-)

  • Queenie 8 maj 2008

    Jag tog det inte som att du klagade! Men ville klistra in det Lind skrev. Det är ju bra om folk uppmärksammar det och kontaktar matklubben om det är några "klagomål".

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.