Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Så bra som denna sida är så skulle jag önska att ...

  • Lilljeppe 5 mars 2008

    Denna sida har gjort mitt liv mycket roligare och enklare. Mina kompisar har alltid sagt att jag är duktig på att laga mat och att de också vill kunna laga mat så som mig, men de har ju inte varit med i vardagen här hemma. Min fantasi var helt borta, det blev korv, köttbullar makaroner potatis potatismos, köttfärssås varvat hela tiden. Nu får min familj otroligt varierande kost. Jag får tips och ideer ifrån matklubben. Igår gjorde jag ungsstektfalukorv, vilket var evigheter sedan och hua vad gott det var.
    Det är ju medlemmarnas förtjänst att jag åter orkar och vill laga god mat.
    Kram till er alla(L)

  • Ekorrungen 5 mars 2008

    Håller fullständgt me'. (Y) Har fått nåra nya recept. Hjälpsamma medlemmar, kanonsdia!(Y)(Y)(Y)(Y)

  • irrevirre 5 mars 2008

    Ja, jag brukade aldrig sitta vid datorn på kvällarna direkt.
    Nu sitter jag där .... en hel del mer ....

    Jag har börjat göra en egen tjusig kokbok av recepten och pysslar för fullt. Arbetar med en kanonmall som finns på MAC. Enkelt och snyggt!
    Lägger t. ex. in lite egna bilder (kan vara semesterbilder där man äter eller något annat)
    blandat med matbilder.
    Det kommer att ta lite tid men det är hobbyn just nu så det gör inget. Idag lånade jag laminatorn på jobbet och laminerade rubriksidorna.

    Så är det så bra att här finns så många pigga medlemmar. Man kanställa en fråga och vips har man svar! TOPPEN!

  • Carro67 5 mars 2008

    Jag är jätteglad att jag gått med i matklubben:) Så många goda recept som jag provat, här får man verkligen bra tips, bara genom att läsa trådarna. Det är kul att man kan dela med sig av sina egna recept också. Här finns det många hjälpsamma, trevliga medlemmar.(Y)

  • vanillalover 5 mars 2008

    Håller med alla föregående talare! Har förutom en massa goa recept, tips och råd även "hittat en vän för livet" här!! Vi började med att skriva i våra gästböcker här, blev sen till vanliga mail, mess & telefonsamtal och nu har vi TRÄFFATS IRL!! Himla kul! (Y) (det finns en mening med allt...)
    Så tack "Elis" för att du finns! (L)
    /Marie

  • Svesse60 5 mars 2008

    Ja, tänk vad livet kan förändras snabbt! Förr satt jag bara då och då vid datorn, nu är det flera ggr/dag pga av denna otroligt trevliga klubb. :D Är man borta nån dag, så är det första jag tänker på när jag kommer hem, att logga in och se vad som händer här...Jag tror att jag har blivit beroende av denna sida. :D Vilken bra idé IrreVirre hade om att göra en egen kokbok, av alla recept hon sparat, måste nog testa det jag också...Jag älskar ju att pyssla. (Y)

  • delikat 5 mars 2008

    Matklubben har blivit min enda kokbok på sistone. Här finner jag inspiration till god och nyttig mat. Allt, precis allt, finns ju här. Bara att klicka sig fram. Och beträffande lekarna så måste ju var och en få avgöra om man deltar eller inte. Svårare än så är det inte! :p

  • 5 mars 2008

    Hej
    jag är inte medlem av matklubben men har följt era inlägg några dagar och jag måste säga att jag blir förundrad.
    Ni är medlemmar på en hemsida om mat och det mesta som avhandlas är en massa lekar med ord som skall fortsätta på föregående \"talares\" ord, eller associeras, eller gud vet vad.
    Jag har sett några män som i olika ordalag protesterat och tyckt att detta inte hör hemma i en mat-prat spalt. Dessa få har överösts av protester från i huvudsak kvinnor mellan 15 år och 50 år som tyckt att detta är jätteroligt och om man inte vill skriva en ett ord så kan man väl låta bli att öppna inlägget.
    Vet inte om detta är speciellt kvinnligt drag eller om det är så att männen inte vågar protestera.
    Jag är själv medlem i två matsaijter och där skulle inte förekomma denna typ av \"inlägg\" och det är jag glad för. Anledningen till att ni har dessa \"problem\" vet jag inte men det måste väl vara avsaknad av regler för hur forumet skall hanteras.
    Sidan är kanonbra för övrigt med bra receptsamling, artiklar och bra matprat om man bortser från kindergarten.
    Jag kan bara säga till er som protesterat, kom över till \"min\" hemmasida \"www.gomiddag.se\". Medlemsskapet är gratis och vi har et bra och \"rent\" forum.

    Man 37 år från skogarna

  • irrevirre 5 mars 2008

    Jag orkar nästan inte kommentera denna typ av inlägg längre. Men en gång för alla:
    Nej, det är korrekt uppfattat: om man inte vill ha enbart matprat så är detta fel fel fel forum.
    Ja, det finns säkert andra. Men vi här har blivit liksom kompisar som både snackar mat och annat.

    Jojo ... detta ÄR verkligen ett Ilands-problem;-)

  • tulipan 5 mars 2008

    Håller med... varför måste det vara så förbaskat stelt på vissa sidor. Okej att det är lite lekar och annat snack emellan... men vadå?!!! Vi har juh blivit som en stor familj här inne(även om jag är ny så känns det så) så då kan man väl få prata lite vitt och brett och leka sina lekar om man så vill. Det är väl kanske därför vi just gillar denna sidan. För att det inte är så stelt som på många andra sidor där man är tvungen att hålla sig inom vissa ramar... vi utbyter recept och pratar mat och bak... men vad gör nu det om vi slinker ur spåret några ggr och pratar och debbatterar om annat.. det är väl så vi lär känna varandra. Eller tycker jag helt fel nu????

    Och kommer man då in som gäst.... då tycker inte jag att man ska tracka ner på lekarna och allt det andra. Är man bara gäst och sitter och läser allt möjligt här inne... så varsågod.. läs på.. eeller var du/han bara inne för att ragga andra till den sidan???
    Vi lever i ett fritt land... får ha fria tankar och funderingar. Och detta problem som du/han pratar om ser jag inte som något problem. Det är bara en rolig grej.. och det andra lär man känna varandra på...


    jaja men så tycker jag iafl :-)

  • tantdrake 5 mars 2008

    :o jaja...enkla hjärnor enkla nöjen.....:p
    Den som trivs här stannar ju!

  • tantdrake 5 mars 2008

    :o jaja...enkla hjärnor enkla nöjen.....:p
    Den som trivs här stannar ju!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.