Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröd till smörgåstårta

  • soccermum 4 februari 2011

    Skrivet av Transporter den 31 jan 2011

    Formfranska är perfekt som botten. Jag har använt det i ca 15 år och sprayar det LITE med vatten innan jag lägger på fyllningen. Har aldrig haft problem med att de olika lagren geggar ihop sig. Men har själv ätit sådana när jag varit bortbjuden. Har även ätit motsatsen, den var torr och föll isär när man skulle äta. Plus jag har även smakat de som påminner om en dessert, mittenlagret var konserverad frukt (ej delad i mindre bitar och inget annat än frukten + spadet den legat i). De andra två lagren smakade svagt salt, kunde inte känna något annat pga den söta frukten.


    Håller med! Har aldrig upplevt det som geggigt utan man sprayar ju endast för saftigheten och inte ett dugg mer! Klart man ska känna brödlagren och de olika fyllningarna tydligt och inte få alltsammans som en enda stor röra..
    Jag tycker personligen tårtor med torrt bröd är tråkiga, det har man blivit bjuden på allt för många gånger men jag har aldrig sagt till värdinnan att jag tycker hennes tårtor är torra och tråkiga så vem vet-de som lovordat mina smörgåstårtor kanske egentligen tycker de är för blöta ;)

    Håller också med någon som skrev att hon inte blandade ihop för många smaker, det gör aldrig jag heller utan har en tårta med köttfyllning och garnering och en med fisk- och skaldjursfyllning och garnering.

    Men alla är olika och smaklökarna fungerar ju också helt olika så om man gör en tårta man själv är nöjd med så får det väl anses som att man iaf gjort sitt bästa efter eget tycke och smak oavsett vad andra tycker :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.