Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Inköpstips - aktuella

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    Ville ha en tråd där vi kan tipsa om nya, gamla, bekanta, fräscha, okända, råvaror av olika slag.
    Jag har till exempel blivit mkt förtjust i en färdig kryddblandning som jag köpt på Lidl. "Chicken wings barbecue" (the american way) En sort rub som jag kör på kycklingklubbor - tyvärr är det väl en sort som bara fanns temporärt i deras sortiment. Dom hade ngn amerikansk vecka...

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    jag vidhåller - som jag skrivit i ngn annan tråd - att man kan passa på nu när det är extrapris på fläskkarré. Skiva upp o frys in gärna med folie emellan skivorna så tinar det fortare om o när grilllusten faller på.
    Bara ett exempel Helge... :)

  • Okänd 3 mars 2008

    Ni vet väl att man kan frysa in rivna morötter?De blir supersaftiga efter frysning.
    Så gör vi i skolköket och även hemma ibland.
    Kan inte låta bli att tipsa om Willys goda isterband.De heter Lammhults och är jättegoda och billiga.Och till isterbanden ska det vara rödbetssallad,enligt mig.

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    Hmmmm. Ok. Bra tips om rivna morötter! Har jag aldrig testat! Till isterband kan jag antingen ha lingon eller rödbetor. Inte båda....

  • Kicki8 3 mars 2008

    Jag älskar kokos(L) Saknar Liptons Sun The kokos.

  • Kicki8 3 mars 2008

    Ang morötterna fukar jätte bra.brukar skriva på hur mycket det är då jag bakar morotsbröd ibland.bara ta fram och baka.

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    Smart!
    j

  • lennali 3 mars 2008

    Skrivet av Liliane den 3 mar 2008

    Ni vet väl att man kan frysa in rivna morötter?De blir supersaftiga efter frysning.
    Så gör vi i skolköket och även hemma ibland.
    Kan inte låta bli att tipsa om Willys goda isterband.De heter Lammhults och är jättegoda och billiga.Och till isterbanden ska det vara rödbetssallad,enligt mig.


    Pröva med rödbetor och hårdkokta ägg till knaperstekt isterband, jisses så gott. Min käre bror och svägerska steker ägg till.

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    då fårman väl matslaget om man har gallbesvär?
    Jag älskar Isterband, hårt rökta, från rökeriet i Norsholm

  • Tillberga 3 mars 2008

    köpte rivenost i STOR förpackning
    och sen frös jag in i små påsar
    gick så bra så

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    finns det ngn sorts riven ost som är bättre? Ngn särskild affär som har den bästa o billigaste??? jag har köpt Lidls riven mozzarella (som inte alls verkar som mozzarella) o den är rätt OK.
    Ost nu är såååååååååå dyrt då riven ost som är bra o billig är verkligen guld värd!

  • Tillberga 3 mars 2008

    jag köpte på ICA de var deras egen rive ost
    den är bra åt oss i alla fall

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    (Y) OK! Jag köpte skivad gouda ost till extrapris (kort datum) på Citygross i Norrköping. Frågade en annan kund om hon trodde det gick att frysa men hon rynkade på näsan. Jag gjorde det - det gick inte att skilja skivor så bra åt efter frysningen, men det dög ju att smula o riva. JAg fattar inte datummärkning på ost ibland...

  • tilda 5 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 3 mar 2008

    finns det ngn sorts riven ost som är bättre? Ngn särskild affär som har den bästa o billigaste??? jag har köpt Lidls riven mozzarella (som inte alls verkar som mozzarella) o den är rätt OK.
    Ost nu är såååååååååå dyrt då riven ost som är bra o billig är verkligen guld värd!


    Jag brukar köpa ost med kort datum eller till bra pris. Välj någon ost du gillar och riv den och stoppa i frysen i lämpliga portioner.

  • The_mama97mia 5 mars 2008

    tack. jag visste väl det... :)

  • Jenny_me_Y 5 mars 2008

    Jag har börjat använda mycket bulgur till maten istället för att bara ha potatis eller ris varenda dag.

    Och kryddan Citrus(L) Är ju lätt min nya favorit. perfekt i sås. Vitsås och blanda i citrus så har du den godaste såsen on earth! jätte gott till kyckling.(Y)

  • tilda 5 mars 2008

    När jag kokar bulgur så kryddar jag vattnet med lite buljong och krossad vitlök innan jag häller i grynen.(Y)

  • Tillberga 6 mars 2008

    hittade HEL bulgur de är en höjdare

  • The_mama97mia 13 mars 2008

    Idag hittade jag Rökt fläskfile på Netto. Den är sååååååååå god.
    Pris 79:-/kg !
    fasen jag ska nog dit imorgon o köpa en tilll...
    Dert är nämligen jättegott.
    (Y)

  • The_mama97mia 13 mars 2008

    dessutom - här har det varit lite xtrapris på broccoli.
    Jag köper, förväller o fryser in.
    Hur gör du++???????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.