Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket märke köper du?

  • Mistys 4 januari 2011

    Skrivet av Bumbis den 4 jan 2011

    Skrivet av chrisn den 4 jan 2011

    (Y)jag är stor älskare av tonfisk men köper bara abbas produkter likaså vad gäller rom o sill


    Jag tycker oxå mycket om tonfisk och köper bara Abbas. Riktiga bitar och inte moset man får i billigare burkar.


    Köpte coops blåvita en gång och det fick jag ångra bittert. Det var det värsta jag sett. Som kattmat. En mörkbrun sörjig röra. Mer som mos än bitar och så mörk att den såg ut som katt tonfisk, ni som köpt det någon gång vet vad jag menar {sick}

  • husmusen88 4 januari 2011

    Finns ett par saker som jag bara handlar på utvalda ställen:
    Pesto - enbart icas egna går att äta (om man nu inte vill göra den själv)
    Pepperoni sånna där gröna starka - enbart icas egna
    Soltorkade tomater - santa maria
    Grön och röd curry- Willys egna
    Heinz ketshup
    Johnnys senap alt graveleijs- alla andra är äckliga

  • Okänd 4 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Skrivet av soccermum den 4 jan 2011

    Skrivet av boz1965 den 3 jan 2011

    Kan vara lite marigt det där med svarta oliver. Många märken (i regel de billigare) har "svarta oliver" som egentligen bara är färgade gröna oliver som aldrig fått mogna ut ordentligt.


    ...Har du något tips på bra märke eller hur man gör för att undvika detta..? ...


    Jag har en länk du kan kolla om du vill: http://www.aktavara.org/guide.aspx?r_id=28964


    Vilken tur vi har dig boz. Jag har undrat varför jag aldrig blir nöjd med de svarta oliverna men nu vet jag ju svarat. Kanske ska uppsöka en utländsk butik och köpa över disk, som netaave skrev (tror jag det var).

  • full-mage 4 januari 2011

    Men ska kolla på hur många % tomatpuré ketchup innehåller ju mer ju bättre!
    Barilla pasta är BÄST!
    Euro shopper sweet chili är god & billig!

  • Glitterfia 23 januari 2012

    Kung markattas Kalamataoliver är helt fantastiska.
    Provade även deras gröna..... men usch aldrig mer de gröna, dom var inte goda!!
    Även Tavernas (osäker på namnet, a eller e på slutet, blå etikett) kalamataoliver är toppen.

    Eldorados tonfisk i olja, fysta wokgrönsaker, bambuskott tycker är riktigt goda.

    Pressad citron och pressad lime skall absolut vara på glasflaska.
    Inte i plast,
    Uncle bens 20 minuter´s ris är bäst.
    Jasmin ris köper jag coop´s egen det riset tycker jag är bra.

  • Kakan1986 24 januari 2012

    Själv äter jag inte ketcup som den är men jag har det i ex köttfärssås, sambon min däremot är väldigt petig på den punkten och då ska det vara Heinz :)

    Annars köper jag alltid Ica gott liv kryddig chilisås, tycker den är bäst.
    Köper också Icas krossade tomater med basilika, mums i lasangen!

    Vad gäller onyttigheter ska det vara OLW om jag ska Sourcream & Onion chips... ;)

  • zudette 24 januari 2012

    Äppelmos! Köper alltid den billigaste - snarlik burk och likadant mos oavsett butik o kedja (jag misstänker att det är samma tillverkare) - omkring 8 kr burken. Enligt mig den mest smakrika och godaste moset. Mest äpplen tror jag det är också!!?? Har provat BOB o andra varianter men det är inte samma sak!

  • Josses 24 januari 2012

    Har en dotter som är laktoskänslig och vi har provat olika mjölksorter och kommit fram till att ICA:s mellanmjölk är den godaste.
    Provade Norrmejeriers 3 % men den gick inte ens att dricka utblandad med oboj-pulver.
    Filmjölken kör vi också ICA.egen.
    Däremot så creme fraiche använder vi oftast Arla men ICA:s har också gott ner när det ska vara kalla mejeriprodukter.
    Vispgrädde har vi provat ICA:s och den får också godkänt.
    Uppvärmda så har det gått med vanliga mejeriprodukter.
    Det här med laktoskänsligheten upptäckte vi i sommar/höst så jag har inte använt torrvaror som är laktosfri så är det någon som vet om det finns laktosfri oboj?

  • sju 25 januari 2012

    Jag är inte så värst märkesfixerad med vissa saker är jag petig med.

    Tonfisk måste vara Abbas, jag hatar när man får nåt kattmatsliknande finhack i burken. Snabbkaffe måste vara Nescafe. Ketchup ska helst komma från Heinz, i nödfall Felix. Coladrycker måste komma från Coca Cola och helst vara light. Jag ryser fortfarande när jag minns smaken av Cuba Cola, och Lidls variant har jag inte ens vågat tänka på att prova. Havrefras och cornflakes ska helst vara originalen från Axa och Kellogs, men annars är jag inte så petig med flingor och sånt.

    Oftast botaniserar jag ganska friskt bland olika märken, och är för det mesta nöjd. Häromveckan köpte jag dock gräddfil från Garant, och den blev hemskt rinnig efter att jag hade rört ner dipmix i den. Det var inte bra, så den köper jag inte igen.

  • Lenkan 25 januari 2012

    Mina kryddor måste vara Santa Marias
    Likaså Tex Mex; tacokryddor, tortillas, salsa m.m., bara Santa Marias som håller måttet för mig
    Finns många sorters pasta som "duger", men just spaghetti vill jag prompt ha Barillas!

    Och ostkrokar måste vara OLW <_<

  • Josses 25 januari 2012

    Chip och ostkrokar måste vara OLW!

  • Kakan1986 25 januari 2012

    Testade också lite olika tacokryddmixer och har kommit fram till att godast för mig är Old el Paso. Icas är mesiga men Santa Marias går bra också. Finns Old el Paso är det den jag köper oavsett pris!

  • martina63 25 januari 2012

    Bästa kalamataoliverna finns oftast i lösvikt och köps över disk. Hittade en grekisk liten privat butik med direktimporterade oliver (flera olika sorter) och den godaste fetaosten direkt ur ett jätte-tråg! Bara att välja hur stor bit man vill ha. Hurra!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.