Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fryst drink, nån som har recept?

  • The_mama97mia 12 april 2008

    låter mkt läskande... nu gäller det att hitta en massa hembränt då haha...

  • enAnnan 12 april 2008

    Finns under Vattenmelondrink nu
    :)

  • marwis 12 april 2008

    Jag blandar frysmassan med päroncider istället för sprite tycker det blir ännu godare(Y)

  • The_mama97mia 12 april 2008

    men var får jag tag på spriten haha... *fnissar*

  • farmoringer 12 april 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 apr 2008

    men var får jag tag på spriten haha... *fnissar*


    jag är inte riktigt säker men jag tror det finns en affär som heter Systembolaget, som säljer sånt....Ha..Ha...:D(Y)

  • Wombat04 12 april 2008

    Gud, ni är ju livsfarliga allihop med era slushar och glasslådor ... verkar som om det blir en god sommar drinkmässigt sett åtminstone! (Y) Låter så gott alltihop!

    Bella

  • Cayene 12 april 2008

    Nu har jag lagt upp de två recepten som ni pratar om. Jag tror jag är rätt ute iaf :) Det första som heter Hästspark är den med tepåsar och som man fryser. Den andra som heter Kosackens Längtan är den med kokosmjölk. Jag bara älskar den med kokosmjölk!! Det är min favorit ... kanske jag ska lägga upp en till favorit :) Den heter Piggelin. (Y)

  • tantdrake 12 april 2008

    :p hoppsan! Här fanns det alternativ till sommarens Rosévin som brukar höra till kvällssittningen på balkongen (L) Tusen tack!

  • marwis 12 april 2008

    Skrivet av farmoringer den 11 jan 2008

    Är det bara svartvinbärste som han inte tål kan du ta vilket te som helst...
    Här är i alla fall mitt recept på sån drink du menar...

    Sommardrink: 6 dl vatten 1½ dl strösocker ska kokas ihop Lägg i två tepåsar, valfri sort. Det ska dras tills det svalnar. Häll i 2st jo- juice och pressa tre citroner som ska vara i.
    1 Absolut vodka, eller annan vodka. Skaka om. Frys den i en gammal glasslåda, plast, eller liknande. Ta fram och skeda ur i glas och fyll på med fruktsoda..


    Super!
    Kan du inte vara så snäll och lägga in det som recept?

  • MrSpace 8 juni 2010

    Supergod frusen sommardrink med krämig kokosmjölk, Drinken "skär" sig när man häller på läsken men är lika god ändå:

    Hawaiidrink

    70 cl sprit
    1 förp. (2,5 dl) blue dragon cocos crème eller Eldorado krämig kokosmjölk (18% fett)
    2 förp (4 dl) koncentrerad ananas/apelsinjuice
    saften från 4 citroner
    -----------
    ( Sprite, 7up eller fruktsoda till serveringen)

    Blanda samman alla ingredienser i t.ex en gammal 2 liters glassbytta. Ställ in i frysen och låt stå minst 8 timmar. Skeda upp ca 1 dl per glas och fyll upp glaset med t.ex sprite, 7up eller fruktsoda. Räcker till ca 15 drinkar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.