Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ge mig rödvinstips !

  • lena4 1 oktober 2010

    Podium på 3 liters tycker jag är god.

    Har du provat GOSA som är reklam på b.l.a. 3:an ?
    Jag tyckte det va surt.

  • Hammarn86 3 oktober 2010

    Skulle rekommendera dels

    Coto vintage reserva rioja: 125kr på systemet

    samt

    Peter Lehman Barossa Shiraz cabernet: 124kr på systemet

    båda riktigt goda min personliga favorit är Coto vintagen


    Slänger även in ett tips på en lite billigare bra alround mat vin.

    Lindemans Cawarra shiraz cabernet: ksotar ca 70 kr på systemet

  • Irene_Roos 4 oktober 2010

    Noterar frenetiskt och har lång vinlista i handväskan..

    Drack Brolio i helgen - riktigt gott !! (Y)

  • drever 4 oktober 2010

    Wyndham estate bin 555

    Gott...

  • Irene_Roos 6 oktober 2010

    Skrivet av drever den 4 okt 2010

    Wyndham estate bin 555

    Gott...[/quote



    YESS - detta är också en favorit ! :-)]

  • hanstom 6 oktober 2010

    Nyutkomna Candes de Vilaboa-02,Gran Reserva,La Mancha,Spanien. tror den kostar 79:-
    otroligt mycket smak o kvalitet för pengarna,passa på, tillfälliga sortimentet

  • charlottat 6 oktober 2010

    I dag kom nya Allt om Mat i lådan, med årets stora vinprovning! :) ser fram emot många trevliga tips att testa vid tillfälle. Skål!

  • Irene_Roos 14 oktober 2010

    Skrivet av hanstom den 6 okt 2010

    Nyutkomna Candes de Vilaboa-02,Gran Reserva,La Mancha,Spanien. tror den kostar 79:-
    otroligt mycket smak o kvalitet för pengarna,passa på, tillfälliga sortimentet


    Jag fick åka en bit för att få tag på detta vin - men det var det värt ! Toppengott!
    Tack så mycket för det fina tipset !(Y)

  • Okänd 14 oktober 2010

    Amarone, italiensk rödvinstips.(Y)

  • skatmara 15 oktober 2010

    Det vill jag lova att jag har! Är nämligen alldeles nyförälskad, o det i " Campolieti Ripasso" nr 6792 89 kr.
    Prova det, vetja! Ummmm...

  • maca296 17 oktober 2010

    Om man gillar kraftfulla och smakrika rödviner och inhandlar dessa på vårt svenska systembolag (som är fantastisk). Tycker jag man ska titta på de 3 ringarna som varje sort har.
    1 för fyllighet, 1 för strävheten och så en för fruktsyran.
    Jag letar efter vin som har en balans, där alla 3 ringar är fyllda till 3/4-delar och tycker ofta jag hittar på bra viner.
    Det finns (i min smak) många goda sorter i prisklassen 60-90kr.
    Har man en middag med likasinnade så varför inte häll upp ett par kanske 3 olika glas samtidigt (eller olika tempererade) men var du tycker skulle vara intressanta så får alla ge sin smakåsikt.
    Och glöm inte vattnet..

    /mc

  • agnethalindgren 17 oktober 2010

    Fick ett tips av en tjej på systemet: Corvina. 89 :- Kommer definitvt att köpa det igen. Mycket smak, riktigt mumsigt! Prova med en bit vällagrad hårdost till :)

  • Charlott71 17 oktober 2010

    Jag har ganska nyligen börjat tycka rödvin är riktigt gott. Jag tycker inte om sura sträva viner. Mina favoriter (Just nu) är
    Down Under 49:-
    Vina Maipo, cabernet suvignon 59:-
    Billiga viner, jo men de överraskar mycket positivt.

  • amoz 17 oktober 2010

    Skrivet av Tiramissu den 14 okt 2010

    Amarone, italiensk rödvinstips.(Y)


    Oh ja, vi var på vinprovning på en vingård utanför Garda där vi fick smaka olika viner av just Amaronedruvan. Köpte hem oxå, underbart vin!!!!(Y)

  • charlottat 18 oktober 2010

    upprepar min rekommendation av senaste numret av Allt om mat, med årets vinprovning. där finn mycket spännande och man kan gå efter deras tips och utifrån kommentarerna räkna ut vilka som borde passa den egna smaken beroende på om man gillar kraftiga och sträva eller mjukare viner. jag ser fram emot att prova ett antal nya spännande viner som fått gott omdöme där. {jump}

  • parveny 13 november 2010

    Hej prova Raccolto är italienskt gott till det mesta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.