Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Somriga isbitar

  • 13 juni 2001

    Lägg en liten blomma eller mynta eller citronmeliss i varje isbitsfack innan du häller på vatten. Det blir fina isbitar i bålet eller drinken. Du kan även färga med lite karamellfärg.

  • jayamila 26 januari 2011

    jag hoppas du använder ätliga blommor som krasse och obesprutade rosor, eller liknande för att inte bli sjuk

  • jbson 26 januari 2011

    Gurkört är små söta blå ätliga blommor ;) fina i isbitar...

  • Cassiopeya 26 januari 2011

    Skrivet av jbson den 26 jan 2011

    Gurkört är små söta blå ätliga blommor ;) fina i isbitar...


    De brukar jag också använda ;) Eller syrenblommor, för er som inte testat kan jag rekommendera syrensaft! Försommargod :D

  • jbson 26 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 26 jan 2011

    Skrivet av jbson den 26 jan 2011

    Gurkört är små söta blå ätliga blommor ;) fina i isbitar...


    De brukar jag också använda ;) Eller syrenblommor, för er som inte testat kan jag rekommendera syrensaft! Försommargod :D


    Det lät spännande! {beauty}
    Har du recept?

  • Josses 26 januari 2011

    Skrivet av jbson den 26 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 26 jan 2011

    Skrivet av jbson den 26 jan 2011

    Gurkört är små söta blå ätliga blommor ;) fina i isbitar...


    De brukar jag också använda ;) Eller syrenblommor, för er som inte testat kan jag rekommendera syrensaft! Försommargod :D


    Det lät spännande! {beauty}
    Har du recept?
    Finns flera stycken här på MK, jag gjorde ett av dem i somras, inte så tokigt, spetsade mitt vita vin med det på midsommar.

  • Josses 26 januari 2011

    Här kommer två stycken.
    Min egen syrensaft
    Syrensaft

  • jbson 26 januari 2011

    Tackar... jag hittade och har lagt till dem... har en himla massa syrener både lila o vita! :DD

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Skrivet av jbson den 26 jan 2011

    Tackar... jag hittade och har lagt till dem... har en himla massa syrener både lila o vita! :DD


    Bara att safta på då;) Lycka till! :D

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Skrivet av Johannes den 13 jun 2001

    Lägg en liten blomma eller mynta eller citronmeliss i varje isbitsfack innan du häller på vatten. Det blir fina isbitar i bålet eller drinken. Du kan även färga med lite karamellfärg.


    Oj då! Det här var längesen, 13 juni 2001...det är ju 10 år sen!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.