Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Anonyma bilder

  • NewDown 25 januari 2009

    Håller helt och hållet med dig(Y)
    Har dock ingen bild på mig själv som jag är nöjd med men det är väl bara att ta fram kameran och
    börja le lite.:D

  • farmormor 25 januari 2009

    Som jag har skrivit tidigare idag håller jag med. Vad det gäller bild på mig själv, så har jag istället valt en bild på mina söta barnbarn. Med anknytning till mitt användarnamn.

  • systeryster 25 januari 2009

    Tack Anders för att du valt att säga vad jag länge tänkt.Vad jag tycker är trist är inte att folk säger vad de tycker, utan att man samtidigt måste tala nedlåtande om det som är vanligast på MK.
    I Matprat där vi delar det som är trevligt och erfarenheter man tror andra ska ha glädje av är det tydligen för trevligt och tuttinuttit och då retar man sig på det?:o
    Tillhör de som uppskattar lekarna, men det tycks vara provocerande för många.Tråkigt för dem?
    Beslutade mig även för att lägga in ett foto på mig själv eftersom jag fick en didgitalkamera på min 50 årsdag och då fick detta foto taget av familjen.Fotogenisk kan man väl inte bli beskylld för att vara, men kanske kan det glädja någon?:D

  • jas65 25 januari 2009

    Bild av sig själv är inget krav men angriper man i debatt eller i en tråd så skall det finnas ett foto på respektive person annars så står man inte för sina åsikter utan man gömmer sig.

    Här på klubben har vi nu möjligheten att ställa frågor till en bagare Jeppson och till Kiruna kocken vilken mat sajt ger oss den möjligheten?

    P.S Vi alla som gillar att vara på denna sida hoppas och lovar varandra att höfta mera recept detta år D.S

    Mvh
    Anders

  • pedalen1965 25 januari 2009

    Anders, jag säjer bara (Y)

  • 25 januari 2009

     

  • lillawe 25 januari 2009

    Alla har så bra åsikter , tycker jag. :D jag älskar vår nya vackra katt! Vill gärna dela med mig av henne till er alla! Jag byter förmodligen ut henne till en bild på mig själv då....:)

  • Change 25 januari 2009

    Håller inte med. Även om man inte har bild på sig betyder det ju inte att man inte står för vad man tycker och säger. Det verkar inte som ni fattat hur nätet fungerar? Inte nog med att man lägger ut bild på sig själv, många lägger dessutom ut bild på både barn och barnbarn. Hur dum får man vara?? Att missbruka en annans människas identitet utan att den personen kan tala för sig är ansvarslöst. Ni vuxna människor; TÄNK EFTER FÖRST.

  • jas65 25 januari 2009

    Tar bort detta då det missuppfattades, men säger bara tänk till.

  • Change 25 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 25 jan 2009

    Mr Change hur dum får man vara? och tänk efter!
    Höfta och var glad
    Mvh
    Anders

    Intressant svar...

  • festmaten 25 januari 2009

    Jag förstår hur ni tänker, som tycker det är fegt att "gömma sig" och inte stå för vad man säger.
    Själv tycker jag :"att det man inte kan stå för skall man heller inte säga", med eller utan foto!

    Precis som change skriver: det finns många fula filurer på internet. Jag skulle ALDRIG vilja lägga ut foto på mina små barn eller barnbarn på internet.

  • Change 25 januari 2009

    Där har du helt rätt Molgan, bild på sig själv säger inte vem personen egentligen är. Bilden säger heller inte om man är ärlig, står för sin åsikt, eller vad man nu vill ha sagt. Om man lägger ut bild på sig själv är ens eget val, men bilder på andra, som t ex barn är ju helt befängt som många gör här. Även om man har vårdnaden om dom så äger man dom inte. Undrar just om mormor eller farmor ens har frågat föräldrarna om lov att lägga ut deras barn på nätet? Vi ska komma ihåg att nätet är fullt av fula fiskar på fula siter. Alla har rätt till sin integritet, även våra barn. Bilderna försvinner ju inte bara för att man själv plockar bort dom. Något att tänka på.

  • Change 25 januari 2009

    Skrivet av Change den 25 jan 2009

    Skrivet av jas65 den 25 jan 2009

    Mr Change hur dum får man vara? och tänk efter!
    Höfta och var glad
    Mvh
    Anders

    Intressant svar...


    ****Driver med sarksm**** står det i ditt första inlägg. Antar att du ingår själv i det påståendet, trots bild och allt. Du får gärna göra dig lustig på min bekostnad, det bjuder jag på. Du nådde inte fram med ditt eget budskap, tyvärr.

  • 25 januari 2009

     

  • Nettan75 25 januari 2009

    Nja jag är böjd att hålla med om att man inte ska gömma sig, Men jag vill absolut inte lägga ut en bild på mig själv på nätet, för det finns alltid nån jäkel som missbrukar det, oavsett hur bilden ser ut. Been there, done that.. etc.. Dessutom är det dumt att skrämma bort folk med att visa min fula nuna offenligt.
    Ska man vara helt öppen så ska man kanske inte bara ha bild utan namn och adress och tfn-nummer ute också, så att folk kan nå en hemma i ens helgade borg. Nej ingen bild från mig, vill man lära känna mig och vem som står bakom mina åsikter får man helt enkelt göra sig omaket att lära känna mig privat =)

    Jag står i hela min längd för det jag tycker, och anser att om man inte kan ta mina åsikter bara för att man inte vet hur mitt ansikte ser ut, då är det nåt fel, och inte hos mig. Men vad jag håller med helhjärtat om är att det är mycket trevligare om/när folk visa uppmuntran och kommer med svar på de frågor som ställts istället för ironiska påhopp.

    Men jag måste säga att det har blivit mycket bättre och trevligare på MK sedan de nya reglerna kom i kraft. Numer kan man få svar på tillochmed de mest grundläggande frågor utan att bli förnedrad, vilket är jättebra! För alla är inte utbildade kockar, och har inte koll på "lingot" =)

  • Annras 25 januari 2009

    B-O, med "animerad bild" menar MK säkert "rörlig bild". Tecknade bilder är godkända, MK har ju själv ett gäng sådana som man kan tillgå, om man inte har någon egen. (Y)
    Jag tycker också att innehållet i trådarna har blivit väldigt mycket trevligare och mycket mer sansade på sista tiden, möjligen beroende på de nya reglerna.

  • 25 januari 2009

     

  • Change 25 januari 2009

    Skrivet av B-O den 25 jan 2009

    Jag är med i många forum och jag lägger alltid in bild ENDAST på mig själv. Det är t ex en fördel om jag skulle träffa någon från forumet på ett café för att sitta och snacka och ha det trevligt. Eller om man är ett helt gäng som beslutar sig för att träffas.
    Ja och min sambo ska åka till Stockholm i april och träffa 5 helt underbara människor, dels från Stockholm , en från Gävle och en "jämte" en från Norge och vi vet hur dom ser ut.
    Jag skulle aldrig kunna tänka mig att lägga ut bilder på mina barnbarn i ett forum, där går gränsen för mig. Inte heller en animerad bild på t ex en ilsken katt, vilket inte är tillåtet i MK, eller en animera låda med lite frukt och vin.
    Regler är till för att följas 4:1, 4:2 4:3
    Ha ett skönt slut på söndagen
    /B-O

    ****Gemensamt för all animation är att man sätter ihop bilder som ursprungligen är statiska för att ge en illusion av rörelse.**** Wikipedia!
    Både ilskna katter och frukt & vinkorgar är således fullt regelmässiga.

  • 26 januari 2009

     

  • systeryster 26 januari 2009

    Vill bara hålla med Nettan75 om att det är mycket trevligare stämning igen sedan MK skrev ner regler för hur vi bör uppträda mot varandra i MK. Olikheter tycker jag berikar. Så man behöver inte alltid tycka lika, bara respektera varandra.
    Jag hoftar vidare!:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.