Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Anonyma bilder

  • Lilljeppe 26 januari 2009

    Skrivet av B-O den 26 jan 2009

    Ja, det vet jag väl, Change.
    Tack i alla fall för upplysningen, och att Du gav Dig tid till att söka i Wikipedia - helt i onödan.
    ♥-liga hälsningar
    /B-O


    Men B-O nu till en helt annan fråga:p Hur gjorde du det där hjärtat? Jag vill också kunna göra en sån:D
    /Lilljeppe

  • segerwitch 26 januari 2009

    :)Jag skulle aldrig sätta ut min egen bild, därför har jag frågat katten Oscar om lov. Jag står likväll för vad jag säger, oavsätt bild eller ej.

  • jas65 26 januari 2009

    Hej Segerwith,
    Det handlar inte om bilder utan när personer angriper andra och är sarkastiska med en anonym bild och då anser jag att de heller inte står för sina åsikter. Du vet en kärring är inte lätt att ha men karl som beter sig som en kärring det är ännu värre.
    Snart kommer våren och solen och då skall vi höfta med fika ute i bersån

    Mvh
    Anders

  • bernit 26 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 26 jan 2009

    Hej Segerwith,
    Det handlar inte om bilder utan när personer angriper andra och är sarkastiska med en anonym bild och då anser jag att de heller inte står för sina åsikter. Du vet en kärring är inte lätt att ha men karl som beter sig som en kärring det är ännu värre.
    Snart kommer våren och solen och då skall vi höfta med fika ute i bersån

    Mvh
    Anders


    Hej Anders, jag har ingen bild mest beroende på att jag inte har någon som jag tycker är lämplig. Jag har ändå sagt min mening ett antal gånger här på saiten och den som vill veta mer om mej kan ju se min presentation eller skicka mej ett meddelande så kan vi mötas via mail.
    Genom min symbol säger jag till betraktaren att detta är inte jag men väl min symbol - men om jag lägger ut en bild - vad säger att den bilden visar mej och inte grannen ?
    Jag tror att många tycker det är jobbigt med en egen bild. Det viktiga för mej är att man uppför sig på nätet så man slipper tråkigheter, som ju det har varit här stundtals. Låt oss hålla oss till "matprat" i trådarna och inte en massa påhopp, det är i högsta grad omoget anser jag.
    Fram för matglädjen !! :p:p

  • Geronimo 27 januari 2009

    Animering, eller animationsteknik, syftar på en speciell process när man tillverkar RÖRLIGA BILDER. Utdrag ur Wikipedia.:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(
    Polis,polis potatisgris, är från en ramsa...

  • jas65 27 januari 2009

    Som Bernit säger fram med matglädjen och det är därför denna matklubb finns.
    Mvh
    Anders

  • Statarfrun 27 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 26 jan 2009

    Hej Segerwith,
    Det handlar inte om bilder utan när personer angriper andra och är sarkastiska med en anonym bild och då anser jag att de heller inte står för sina åsikter. Du vet en kärring är inte lätt att ha men karl som beter sig som en kärring det är ännu värre.
    Snart kommer våren och solen och då skall vi höfta med fika ute i bersån
    Mvh
    Anders


    Ibland är kärringar bra att ha, men enligt Dig så är Vi inget värda enligt Ditt inlägg fy f*n, vilken mansgris Du är. Göm Dig!

  • Statarfrun 27 januari 2009

    Skrivet av B-O den 25 jan 2009

    Anonym har man väl rätt till att vara - vill du tvunget ha en bild utav mig får du gärna det.
    Det är bara att be om en bild.
    Många tycker om och visa upp en vacker bild på sina barnabarn eller något annat vackert och det är INTE förbjudet.


    4. Din profilbild
    4.1 Får inte vara stötande
    En profilbil är ett bra sätt att ge ditt användarnamn ett "ansikte" och en karaktär men de får inte riskera att uppfattas som stötande och måste följa övriga regler. Som alltid sätts gränsen för vad som är stötande av dem som känner sig stötta.
    4.2 Får inte vara animerade
    Hur lustiga de än må vara så är animerade profilbilder inte tillåtna.
    4.3 Får inte innehålla länkar eller kommersiella budskap
    Profilbilder och personliga bilder får inte innehålla länkar eller kommersiella budskap, varken i form av text eller på annat sätt.
    4.4 Företag, använd gärna er logotyp
    Medlemmar som representerar företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som Matklubben.se behandlar uppmuntras, i de fall det är möjligt och tillåtet, att använda företagslogotypen som profilbild.



    Att Du som tror att Du kan allt och vet allt, inte använder en bild på Dig själv, som är ljus och tydlig, istället för att sitta i mörkret tala om vad andra skall och inte,...... och anmäla. FJANT!!

  • systeryster 27 januari 2009

    Jag tar tillbaka det där om trevligare stämning.:'(

  • Change 27 januari 2009

    Skrivet av B-O den 26 jan 2009

    Ja, det vet jag väl, Change.
    Tack i alla fall för upplysningen, och att Du gav Dig tid till att söka i Wikipedia - helt i onödan.
    ♥-liga hälsningar
    /B-O

    Det var ju det du INTE visste, därför var du hånfull mot mig och pedalen för våra bilder. Våra bilder är tecknade, så så onödig upplysning var det ju inte!

  • Change 27 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 26 jan 2009

    Hej Segerwith,
    Det handlar inte om bilder utan när personer angriper andra och är sarkastiska med en anonym bild och då anser jag att de heller inte står för sina åsikter. Du vet en kärring är inte lätt att ha men karl som beter sig som en kärring det är ännu värre.
    Snart kommer våren och solen och då skall vi höfta med fika ute i bersån

    Mvh
    Anders

    Man ska inte kasta sten i glashus. Håller med Statarfrun, mansgris. Som man skäms man för vissa andra män. Jag står lika mycket för min åsikt som du. Din bild säger inte ett skit.

  • kickiekblad 27 januari 2009

    bra

  • segerwitch 27 januari 2009

    Skrivet av Change den 27 jan 2009

    Skrivet av jas65 den 26 jan 2009

    Hej Segerwith,
    Det handlar inte om bilder utan när personer angriper andra och är sarkastiska med en anonym bild och då anser jag att de heller inte står för sina åsikter. Du vet en kärring är inte lätt att ha men karl som beter sig som en kärring det är ännu värre.
    Snart kommer våren och solen och då skall vi höfta med fika ute i bersån

    Mvh
    Anders

    Man ska inte kasta sten i glashus. Håller med Statarfrun, mansgris. Som man skäms man för vissa andra män. Jag står lika mycket för min åsikt som du. Din bild säger inte ett skit.


    :oHåller fullkomligt med dig. Ingen kan väll vara så naiv, att tro att ett foto kan säga mig, att personen i fråga står MER för sina åsikter än en som väljer en tecknad bild????Hur dum får man vara?? Och B-O skall vi inte ens prata om.
    Men ha en bra dag!

  • Geronimo 27 januari 2009

    Hej! Jag vill göra ett litet inlägg när det gäller inläggning av EGNA bilder eller bilder på Edra Barn, Barnbarn eller Vänner. Hur lätt det är med den nya tekniken, att med några knapptryckningar, lägga till en naken kropp, eller något som NI aldrig skulle kunna drömma om, och lägga ut på nätet. Bilder som Ni ALDRIG kan få bort.Det finns så många "sjuka" och elaka människor, som bara väntar på rätt tillfälle att skada andra. Jag skulle ALDRIG förlåta Mig själv,om det skulle hända Mig och Min familj. Men alla är Vi ju olika.Jag skulle heller inte smitta andras datorer med virus. Men som världen är idag så finns det folk till allting och till ingen nytta bara att vara elaka.
    Jag vet en kvinna, där hennes ansikte klipptes ihop med och i en porrbild och lades ut på nätet.
    Tror Ni som propagerar för Egna bilder att hon blev och är glad? NEJ Hon är knäckt som människa.
    Till slut, Hur Vet Jag att det är just DU som är på bilden på Matklubben.
    Detta är sagt i all välmening.
    Tack för ordet och tänk på ERA BARN! Dom förlåter Er ALDRIG om det händer.

  • segerwitch 27 januari 2009

    Skrivet av Geronimo den 27 jan 2009

    Hej! Jag vill göra ett litet inlägg när det gäller inläggning av EGNA bilder eller bilder på Edra Barn, Barnbarn eller Vänner. Hur lätt det är med den nya tekniken, att med några knapptryckningar, lägga till en naken kropp, eller något som NI aldrig skulle kunna drömma om, och lägga ut på nätet. Bilder som Ni ALDRIG kan få bort.Det finns så många "sjuka" och elaka människor, som bara väntar på rätt tillfälle att skada andra. Jag skulle ALDRIG förlåta Mig själv,om det skulle hända Mig och Min familj. Men alla är Vi ju olika.Jag skulle heller inte smitta andras datorer med virus. Men som världen är idag så finns det folk till allting och till ingen nytta bara att vara elaka.
    Jag vet en kvinna, där hennes ansilte klipptes ihop med en porrbild och lades ut på nätet.
    Tror Ni som propagerar för Egna bilder att hon blev och är glad? NEJ Hon är knäckt som människa.
    Till slut, Hur Vet Jag att det är just DU som är på bilden på Matklubben.
    Detta är sagt i all välmening.
    Tack för ordet och tänk på ERA BARN! Dom förlåter Er ALDRIG om det händer.


    (Y) Fullkomligt rätt Geronimo! Mycket bra sagt, nu kanske dom tänker till innan man lägger ut en bild på sig själva. (Y)

  • Roskerstin 27 januari 2009

    Den trevliga stämningen varade inte länge! Helt otroligt hur nästan varenda tråd på MK kan spåra ur så totalt, till slut blir den helt snedvriden från ämnet, jag är helt förundrad. Men snälla rara kan vi inte försöka ha en trevlig ton och framför allt prata mat, ge varandra råd och pushning, det är väl ändå det som är meningen med denna trevliga klubb, eller?

  • Geronimo 27 januari 2009

    OM Dom lägger ut bilder på sig själva är en sak, dom är väl vuxna människor. Man när man lägger ut sina barn eller barnbarn, DÄR går väl gränsen.Men människor är olika och bryr sig inte, förrän det är för sent.Hur kul är det att hitta en nära anhörig på en site hos en pedofil eller annat avskräde?




    Skrivet av segerwitch den 27 jan 2009

    Skrivet av Geronimo den 27 jan 2009

    Hej! Jag vill göra ett litet inlägg när det gäller inläggning av EGNA bilder eller bilder på Edra Barn, Barnbarn eller Vänner. Hur lätt det är med den nya tekniken, att med några knapptryckningar, lägga till en naken kropp, eller något som NI aldrig skulle kunna drömma om, och lägga ut på nätet. Bilder som Ni ALDRIG kan få bort.Det finns så många "sjuka" och elaka människor, som bara väntar på rätt tillfälle att skada andra. Jag skulle ALDRIG förlåta Mig själv,om det skulle hända Mig och Min familj. Men alla är Vi ju olika.Jag skulle heller inte smitta andras datorer med virus. Men som världen är idag så finns det folk till allting och till ingen nytta bara att vara elaka.
    Jag vet en kvinna, där hennes ansilte klipptes ihop med en porrbild och lades ut på nätet.
    Tror Ni som propagerar för Egna bilder att hon blev och är glad? NEJ Hon är knäckt som människa.
    Till slut, Hur Vet Jag att det är just DU som är på bilden på Matklubben.
    Detta är sagt i all välmening.
    Tack för ordet och tänk på ERA BARN! Dom förlåter Er ALDRIG om det händer.


    (Y) Fullkomligt rätt Geronimo! Mycket bra sagt, nu kanske dom tänker till innan man lägger ut en bild på sig själva. (Y)

  • lillawe 27 januari 2009

    Nu orkar jag inte följa med det här längre!!! Såååå trist det har blivit(N):@:(

  • Roskerstin 27 januari 2009

    Du har fullkomligt rätt Geronimo, det där med nätet är inte att leka med och många människor råkar illa ut och jag lider med din kvinnliga bekant, måste vara hemskt. Men vi är ju alla vuxna och väljer både för oss själva och våra barn om vi vill lägga in bilder. Bilder kan ju faktiskt också föra något gott med sig. Ta bara den 'skrattande bebisen' från någonstans i Sverige, som har snurrat runt jorden i tusentals visningar på youtube och glatt hur många som helst. Men återigen, man ska vara aktsam med bilder, det är helt korrekt, men jag är så naiv att jag vill tro gott om alla människor, framför allt alla här på MK att bilderna verkligen visar den rätte/M V H Kerstin

  • Lotten_J 27 januari 2009

    Ja då var cirkusen i full gång igen....:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.