Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Anonyma bilder

  • systeryster 28 januari 2009

    Blir inte så mycket cirkus kanske utan mer sandlådeffekt över det hela."Det var hon som började". Om vi ska hålla på att bena ut vem som började med vad i vilken tråd så blir vi förmodligen aldrig ense.Om alla däremot strävar efter att respektera varandra och ha lite överseende med folks dåliga sidor kanske MK kan vara en klubb som alla kan delta och trivas i.
    Lite mindre svart/vitt tänkande och mer gråskala tack! Vi är alla människor med fel och brister.
    Jag respekterar din ståndpunkt om bilderna som kan missbrukas, men väljer att vara naiv.

  • Change 28 januari 2009

    Tja, man väljer själv vilken bild man vill ha och vilka risker man utsätter sig för. Håller med om att man ska resptektera andras åsikter, men tyvärr finns det en sida här som inte gör det. En del hånar nu även om man inte visar ansiktet för världen. Jag har roat mig med att titta igenom gamla inlägg och sett att det minsann inte bara är positiva saker som sägs från den "vita" sidan. Att jag döpte det till vitt eller svart var ju för att markera dom olika lägren. Jag är sällan på den här sidan, men det tar inte många minuter förrän man känner av att man inte får ha åsikter som går på tvärs med vita sidan. Den sidan tycks utnämna sig själva som någon slags förebilder hur man ska tycka och tänka på MK. Jag väljer att tänka fritt, och det vill jag bli respekterad för. Tack!

  • Elbrujo 28 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Jag har haft bilden på mig själv av och till...till skillnad mot er som aldrig visat ett ansikte någonsin....Återigen så får ni sista ordet för jag är vuxen nog att lägga ner min talan...för det spelar ju som sagt ändå ingen roll ...ni vänder ju och vrider allt som ni själva tycker.....vet ändå att jag är inte ensam om att tycka som jag gör och denna cirkus är ni själva delaktiga i, glöm inte det....hoppas mk stänger denna tråden nu för ni tycks aldrig ge er utan ska ha sista ordet.....varsågod!!!!


    Skrivet av Elbrujo den 28 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........


    :oJa! jag trivs på Mk. Och mig veterligen startade DU inte denna tråd??Och är du kapabel att säga vem som får skriva vad? Jaf tycker det var bra att Change påminnde om vad som kan hända, om man sätter ut bilder. Det var jas65 som först skrev att Change var DUM. Så för en gångs skuld, TÄNK efter först, innan du börjar gnälla, det är patetiskt. Förstår Statarfrun när hon säger att kom med något konstruktivt nån gång, jag tror du är glad att någon inte tycker som du, för då kanske det finns en chans att anmäla, så håll på en stund till, det kanske slutar som du hoppas????
    En stilla undran! Varför tog du bort din bild på dig själv??Det ligger kanske lite sanning i vad Change skrev????


    Du är tydligen inte vuxen nog, att acceptera att folk kan ha andra åsikter än dinna. Har du nu anmält denna tråd?? När du blir vuxen nog så inser du nog, att du startade INTE denna tråd och att det var du som nämde cirkus och jag trivs på MK och tänker fortsätta vara med, är det uppfattat. Bra! Jag förstår inte vad du har fått det ifrån att man vill ha sista ordet??? Men det är tydligen viktigt för dig????Nu kan du skriva vad du vill jag skiter fullkomligt i dig, för dinna åsikter säger mig ingenting. Tack och ha det!

    ps Glömde tala om, att mer ointressant människa än dig får man leta efter, kommer aldrig med något konstruktivt, bara gnäll. ds

  • Elbrujo 28 januari 2009

    Skrivet av Change den 28 jan 2009

    Tja, man väljer själv vilken bild man vill ha och vilka risker man utsätter sig för. Håller med om att man ska resptektera andras åsikter, men tyvärr finns det en sida här som inte gör det. En del hånar nu även om man inte visar ansiktet för världen. Jag har roat mig med att titta igenom gamla inlägg och sett att det minsann inte bara är positiva saker som sägs från den "vita" sidan. Att jag döpte det till vitt eller svart var ju för att markera dom olika lägren. Jag är sällan på den här sidan, men det tar inte många minuter förrän man känner av att man inte får ha åsikter som går på tvärs med vita sidan. Den sidan tycks utnämna sig själva som någon slags förebilder hur man ska tycka och tänka på MK. Jag väljer att tänka fritt, och det vill jag bli respekterad för. Tack!


    Mycket bra sagt! Jag vill också ha friheten att tänka fritt.

  • systeryster 28 januari 2009

    (Y)Tycker detta som elbrujo skrev om Lotten_J är en mycket bra illustration av vad denna tråd började med.Man kan tydligen häva ur sig vad som helst när man är arg utan att tänka tanken om det sårar någon annan.Skulle man göra så hemma, i det kvarter man bor eller på jobbet, skulle få orka umgås med en. Det skulle få konsekvenser, men på internet råder inte samma regler, eller?
    Som tur är har MK numer regler och jag är tacksam för det.

  • Elbrujo 28 januari 2009

    Skrivet av systeryster den 28 jan 2009

    (Y)Tycker detta är en mycket bra illustration av vad denna tråd började med.Man kan tydligen häva ur sig vad som helst när man är arg utan att tänka tanken om det sårar någon annan.Skulle man göra så hemma, i det kvarter man bor eller på jobbet, skulle få orka umgås med en. Det skulle få konsekvenser, men på internet råder inte samma regler, eller?
    Som tur är har MK numer regler och jag är tacksam för det.


    :DHåller fullkomligt med dig.(Y)

  • systeryster 28 januari 2009

    Det är bra att flera än jag gillar MK:s regler, nu gäller det bara att följa dem också!

  • Statarfrun 28 januari 2009

    Skrivet av Elbrujo den 28 jan 2009

    Skrivet av Change den 28 jan 2009

    Tja, man väljer själv vilken bild man vill ha och vilka risker man utsätter sig för. Håller med om att man ska resptektera andras åsikter, men tyvärr finns det en sida här som inte gör det. En del hånar nu även om man inte visar ansiktet för världen. Jag har roat mig med att titta igenom gamla inlägg och sett att det minsann inte bara är positiva saker som sägs från den "vita" sidan. Att jag döpte det till vitt eller svart var ju för att markera dom olika lägren. Jag är sällan på den här sidan, men det tar inte många minuter förrän man känner av att man inte får ha åsikter som går på tvärs med vita sidan. Den sidan tycks utnämna sig själva som någon slags förebilder hur man ska tycka och tänka på MK. Jag väljer att tänka fritt, och det vill jag bli respekterad för. Tack!


    Mycket bra sagt! Jag vill också ha friheten att tänka fritt.

    Suveränt inlägg! Får man lägga in en smailys?Tack!(Y)

  • segerwitch 28 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Jag har haft bilden på mig själv av och till...till skillnad mot er som aldrig visat ett ansikte någonsin....Återigen så får ni sista ordet för jag är vuxen nog att lägga ner min talan...för det spelar ju som sagt ändå ingen roll ...ni vänder ju och vrider allt som ni själva tycker.....vet ändå att jag är inte ensam om att tycka som jag gör och denna cirkus är ni själva delaktiga i, glöm inte det....hoppas mk stänger denna tråden nu för ni tycks aldrig ge er utan ska ha sista ordet.....varsågod!!!!


    Skrivet av Elbrujo den 28 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........


    :oJa! jag trivs på Mk. Och mig veterligen startade DU inte denna tråd??Och är du kapabel att säga vem som får skriva vad? Jaf tycker det var bra att Change påminnde om vad som kan hända, om man sätter ut bilder. Det var jas65 som först skrev att Change var DUM. Så för en gångs skuld, TÄNK efter först, innan du börjar gnälla, det är patetiskt. Förstår Statarfrun när hon säger att kom med något konstruktivt nån gång, jag tror du är glad att någon inte tycker som du, för då kanske det finns en chans att anmäla, så håll på en stund till, det kanske slutar som du hoppas????
    En stilla undran! Varför tog du bort din bild på dig själv??Det ligger kanske lite sanning i vad Change skrev????


    HEJA! Lotten_J, har du lyckats piska upp även denna tråd??
    Någon gång skall väll även du inse, vad du sysslar med?
    När du inte kan komma med något mer, så önskar du alltid att MK skall stänga tråden, men låt bli att gå in på den, det är ju inte din tråd. Du inser inte själv att du kanske sårar andra??Jag är ingen JA sägare och kommer aldrig att bli en.
    Men respektera för guds skulld, att över 146000 medlemar inte kan tycka samma.

  • systeryster 28 januari 2009

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

    Ja nu vet vi vem räven är! Lotten_J ska tydligen stampas till en våt fläck idag.Hoppas ni är nöjd med ert vuxna beteende.Jag har lite svårt att bara sitta och läsa hur ni ger er på en person.(N)

  • segerwitch 28 januari 2009

    Skrivet av systeryster den 28 jan 2009

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

    Ja nu vet vi vem räven är! Lotten_J ska tydligen stampas till en våt fläck idag.Hoppas ni är nöjd med ert vuxna beteende.Jag har lite svårt att bara sitta och läsa hur ni ger er på en person.(N)


    Varför så dramatisk? Skall Lotten_J ensam ha tillåtelse att ge sig på andra?? Den som i leker ger, skall leken tåla! Tycker du att det är mer vuxet att ge sig på Change, när han skrev, om faran med att lägga ut bilder på sig själv? Jag tyckte det var jätte bra, inte alla som inser det. Och visst är det bra med regler, men det får också vara med måtta.

  • systeryster 28 januari 2009

    Jag håller med dig om att det change skrev var bra, men väljer att inte låta rädslor styra min tillvaro utan tar risken att visa mitt porträtt. Vill gärna tro människor om gott. Tror inte heller att människor enbart är goda eller onda och anser mig också tänka fritt, så jag tror att vi har mer gemensamt än som skiljer oss åt. Tycker att det är väldigt tröttsamt att det ska blomma upp konflikter i trådarna och att man gärna går över gränsen när man blir förbannad. Allt måste inte vara rosenrött, men kan vi försöka hålla oss till saken och visa varandra respekt så vore det trevligt.

  • Change 28 januari 2009

    Jag vill gärna också tro alla om gott, men tyvärr vill inte alltid Internet det jag vill. Så därför har jag både hängslen och livrem. Att man blir hånad för att inte lägga ut ansiktet för världen är okunskap och bristande respekt. Som jag sagt tidigare, bilden säger inte ett skvatt. Inte vad du varken tänker, tycker eller om det finns sanning i det du säger. Det är bara en bild. Däremot kan den missbrukas, och den dagen det skulle inträffa är vi nog inte naiva längre. Men då är det tyvärr försent. Alla dom kvinnor, och män också för den delen, som fått sina liv förstörda var också naiva...

  • bernit 28 januari 2009

    Hur f--n orkar ni ?
    :p:p

  • jas65 28 januari 2009

    Ingen har kallat någon dum utan jag citerade bra changs utryck och Lotten J skall väl inte tryckas ned utan jag säger bara sluta nu. Det är för maten vi befinner os på matklubben.

    Mvh
    Anders

  • Elbrujo 28 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 25 jan 2009

    Mr Change hur dum får man vara? och tänk efter!
    Höfta och var glad
    Mvh
    Anders


    Minnet är tydligen kort? Och jag frågar dig mr jas65, hur dum får man vara??
    Och vad Lotten_J beträffar, så har hon utsätt sig själv som martyr! Jag begriper inte vad all snack om bilder har med mat att göra? Man skall inte kasta sten, när man sitter i glashus själv. Så min gode man, låt oss hålla oss till mat,
    ett ämne som vi kanske behärskar bättre.?

  • jimboz 28 januari 2009

    Jag kan inte rå för det men jag ser ut så här enligt mina Tjejkompisar !

  • Change 28 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 28 jan 2009

    Ingen har kallat någon dum utan jag citerade bra changs utryck och Lotten J skall väl inte tryckas ned utan jag säger bara sluta nu. Det är för maten vi befinner os på matklubben.

    Mvh
    Anders

    Jag anser att man är dum och ansvarslös om man lägger ut bilder på sina barn eller barnbarn. Det var inte riktat direkt till Lotten utan till alla generellt som gör detta. Ditt inlägg var däremot riktat till mig som att jag var dum som yttade mig. Men jag bjuder på det med. Sen var det du själv som startade tråden om just bilder, får man då inte säga sin åsikt om detta ämne?

  • jas65 28 januari 2009

    Till Mr Chang
    Kan jag inte hålla med om, det var ett citat från ditt inlägg, men du läste inte hela meningen och gjorde rätt tolkning. Många fel tolkningar kan det bli när man bara skummar igenom texten i trådarna, har gjort samma misstag själv flera gånger " fniss":) och men du är förlåten och jag hälsar dig välkommen i matklubben och hoppas att du trivs här på matklubben. Nu har jag redigerat om texten så du skall inte känna dig kränkt.

    Till Elbrujo så tycker jag precis som han att vi skall prata matprat här i klubben och önskar han också välkommen att dela med sig av sitt matkunnande och recept.

    Till Statarfrun helt klart så skall du få ha dina åsikter på mat klubben hälsar dig också varm välkommen med alla dina recept och mathemligheter.

    Jag hoppas att vi skall höfta oss in i våren snart
    Mvh
    Anders

  • Change 28 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 28 jan 2009

    Till Mr Chang
    Kan jag inte hålla med om det var ett citat från ditt inlägg, men du läste inte hela meningen och gjorde rätt tolkning. Många fel tolkningar kan det bli när man bara skummar igenom texten i trådarna, har gjort samma misstag själv flera gånger " fniss":) och men du är förlåten och jag hälsar dig välkommen i matklubben och hoppas att du trivs här på matklubben. Nu har jag redigerat om texten så du skall inte känna dig kränkt.

    Till Elbrujo så tycker jag precis som han att vi skall prata matprat här i klubben och önskar han också välkommen att dela med sig av sitt matkunnande och recept.

    Till Statarfrun helt klart så skall du få ha dina åsikter på mat klubben hälsar dig också varm välkommen med alla dina recept och mathemligheter.

    Jag hoppas att vi skall höfta oss in i våren snart
    Mvh
    Anders

    ** jag citerade bra changs utryck .....**
    Mvh
    Anders
    Tack för hälsningen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.