Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Anonyma bilder

  • Statarfrun 27 januari 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

  • Elbrujo 27 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 25 jan 2009

    Mr Change hur dum får man vara? och tänk efter!
    Höfta och var glad
    Mvh
    Anders


    :oTycker absolut, att det är inget dumt som Change säger,
    det är bara dagens sanning, så man undrar vem som är dum???(N)
    Och glad det är jag!

  • jas65 27 januari 2009

    Change, Statarrfrun Och Elbrujo.
    Ni har missat hela poängen.

    Hoppas att ni höftar med er matlagning och uppskattar matklubben, alla kan inte tycka lika. Hade vi gjort det inte hade det inte varit krig i världen.
    Mvh
    Anders

  • Change 27 januari 2009

    Ok, vad är då poängen? Att kärringar är dumma, eller vad? Verkar som du höftar lite väl mycket tycker jag. Du borde nog vara mer noga med dina recept annars finns risk att det blir pannkaka.
    Mvh
    Change

  • Elbrujo 27 januari 2009

    Skrivet av jas65 den 27 jan 2009

    Change, Statarrfrun Och Elbrujo.
    Ni har missat hela poängen.

    Hoppas att ni höftar med er matlagning och uppskattar matklubben, alla kan inte tycka lika. Hade vi gjort det inte hade det inte varit krig i världen.
    Mvh
    Anders



    :oOch vad sjuton är poängen, svara på det du!(N)
    Jag ser inget poäng alls!(N)

  • Elbrujo 27 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 27 jan 2009

    Ja då var cirkusen i full gång igen....:'(


    :DOch jag ser att även cirkuspersonalen är med. Det kan ju hända att det dyker upp något att anmäla?

  • Lotten_J 28 januari 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

  • Lotten_J 28 januari 2009

    Ni verkar ju uppenbart intresserade.....då ni inte kan låta bli denna tråd....

    Skrivet av Elbrujo den 27 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 27 jan 2009

    Ja då var cirkusen i full gång igen....:'(


    :DOch jag ser att även cirkuspersonalen är med. Det kan ju hända att det dyker upp något att anmäla?

  • Statarfrun 28 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Vilka VI startade den här tråden. Du har väl inte gjort det i allafall. Du gnäller i alla trådar! oj oj oj


    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

  • Lotten_J 28 januari 2009

    Jag börjar tro att ni trivs riktigt bra på MK då ni inte kan låta bli att kommentera i alla trådar, NI ber oss ju starta egna trådar men det går inte för ni är genast där....och jag skriver VI för jag representerar inte bara mig själv.......Det går ju att vända och vrida på allt och NI är experter på detta....NI verkar gilla då det blir irriterat i trådarna....


    Skrivet av Statarfrun den 28 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Vilka VI startade den här tråden. Du har väl inte gjort det i allafall. Du gnäller i alla trådar! oj oj oj


    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........

  • Statarfrun 28 januari 2009

    Skrivet av B-O den 25 jan 2009

    All eloge och ett fång rosor till KirunaKocken för hans tålamod. Raderarknapp skulle finnas tillgänglig för trådenstartaren.
    Jag har precis anmält en med animerad bild.
    Polis, Polis.......!

    /B-O

  • Change 28 januari 2009

    Tråden handlade ju om anonyma bilder, och vad jag kan se så har vissa nu bytt avatar pga upplysningen om vad som kan hända. Ni borde ta mig sjutton vara tacksamma eftersom många inte ens tänkt tanken på vad som händer på nätet varje dag. MK är inte en hermetiskt tillsluten värld, utan ALLA , vem som helst i världen kan läsa och missbruka det vi skriver och det vi visar.
    Sen förstår jag inte hur ni kvinnor kan godta jas65:s uttalande om kärringar. Är det någon som använder sarkasm här på ett nedlåtande sätt, är det väl han? Ni som gnäller och ändå inte får något sagt, ta och tänk efter vem som egentligen har rätt? Vad jag har konstaterat så är det två läger, ett svart och ett vitt på den här klubben. Vågar ni inte ha en egen personlig åsikt? Eller får man kanske inte ha det utan att bli nerslagen eller utfryst?

    Lotten, vilka är VI? Är det dom vita eller dom svarta? Har dom vita mer rätt att uttala sig än dom svarta? Är inte detta barnsligt? VI.... herregud, skärpning, vuxna människa. Du bl a bidrar till att det blir cirkus. Tror faktiskt du gillar det!

  • Lotten_J 28 januari 2009

    Läs mina tidigare inlägg i tråden, vilka ord är det du inte förstår?....det är ju vida känt att vi kvinnor skapar en höna av en fjäder många ggr, karlar pysslar inte med sånt lika ofta ....jag fäster inte så stor vikt vid ordet kärring då många kvinnor använder sig av motsvarigheten "gubbe"., uttalar inte själv ordet kärring till någon man hade kunnat använda ordet kvinnor istället om man nu ska vara kritiskt.....nog finns det värre uttalanden här på mk från vissa. Vem bedömer vad som är gnäll och inte gnäll, allt är ju relativt. Jag kan bara konstatera att vissa har svårt att låta bli alla trådarna på mk som startas trots att de ber om att folk ska starta egna trådar och hålla sig till dessa...Gudarna ska veta att vi skapar egna trådar och håller oss till dessa men se vissa kan bara inte låta bli att kommentera dem, om och om igen......om ni nu tycker att vi gnäller så mkt varför går ni ens in i tråden och lägger er i då? Ang personlig åsikt så spelar det inte heller någon roll vad vi tycker då är genast vissa medlemmar in där och börjar ifrågasätta vad vi tycker så.....mkt handlar om att man kan uttrycka sina åsikter på olika sätt och vad jag mer än en gång bett om är att folk ska vårda sitt språk och inte vara nedlåtande mot varandra, att inte göra sig rolig på andras bekostnad osv....verkar som att du missat många inlägg som faktiskt har sårat folk och det tycker jag inte är acceptabelt medan vissa kontrar med att det är ju bara ett skämt...vaddå skämt...så länge folk tar illa vid sig är det inget skämt....man kritiserar bl.a inte folk för hur de stavar .... det finns faktiskt de som har läs-och skrivsvårigheter. Att sedan ironisera folks trådar beroende på vilket ämne tråden berör är inte heller ok. Bara för att någon startar en tråd som handlar om kaffe anser jag inte att man ska ironisera tråden och säga att den är löjlig. Det finns många saker här att ta upp och bara för att jag försöker säga till folk att man beter sig mot varandra blir jag beskylld för att vara den som gnäller mest...tycker nog att det är läge för att några medlemmar rannsakar sig själva nu och tänker till.....


    Skrivet av Change den 28 jan 2009

    Tråden handlade ju om anonyma bilder, och vad jag kan se så har vissa nu bytt avatar pga upplysningen om vad som kan hända. Ni borde ta mig sjutton vara tacksamma eftersom många inte ens tänkt tanken på vad som händer på nätet varje dag. MK är inte en hermetiskt tillsluten värld, utan ALLA , vem som helst i världen kan läsa och missbruka det vi skriver och det vi visar.
    Sen förstår jag inte hur ni kvinnor kan godta jas65:s uttalande om kärringar. Är det någon som använder sarkasm här på ett nedlåtande sätt, är det väl han? Ni som gnäller och ändå inte får något sagt, ta och tänk efter vem som egentligen har rätt? Vad jag har konstaterat så är det två läger, ett svart och ett vitt på den här klubben. Vågar ni inte ha en egen personlig åsikt? Eller får man kanske inte ha det utan att bli nerslagen eller utfryst?

    Lotten, vilka är VI? Är det dom vita eller dom svarta? Har dom vita mer rätt att uttala sig än dom svarta? Är inte detta barnsligt? VI.... herregud, skärpning, vuxna människa. Du bl a bidrar till att det blir cirkus. Tror faktiskt du gillar det!

  • Change 28 januari 2009

    Lotten, du svara inte på vilka som är vi och ni? Varför får man inte ha en kritisk åsikt på MK? Blr man avstängd då? När du uttalar dig om jas65:s kärringinlägg tycker jag det mest verkar som du har strutsmentalitet. Ser du inte vad han skriver? Jag som man försvarar kvinnors lika rätt, men man undrar hur du tänker som kan låta ett sådant inlägg passera, t o m försvara det, ett så nedlåtande och gammalmodigt talesätt? Men man kan ju säga att han som sa´t han va´t... Han tillhör väl för dig VI lägret, och dom kritiserar man inte. Antar att jag i dina ögon tillhör NI lägret. Märklig klubb det här...

  • Roskerstin 28 januari 2009

    Håller med dig Lotten_J du vuxna och kloka kvinna i alla dina ovanstående inlägg. Heja, heja cirkusprinsessan(Y)

  • Change 28 januari 2009

    Det här forumet liknar mest loppcirkus. Heja heja...

  • systeryster 28 januari 2009

    Min erfarenhet är att det sällan är svart eller vitt utan det finns en hel gråskala att relatera till.
    Vi och ni är inget jag strävar efter, men jag sällar mig gärna till loppcirkusen om den företräder att kunna skriva utan att kränka någon. Men det tycks vara ett brott i vissas ögon att tro på det trevliga och goda.Att häva ur sig för att själv få må bra är oansvarigt med eller utan egen bild tycker jag.
    Försök att räkna till tio och ta några djupa andetag så kanske man kan få läsa lite mer sansade inlägg någon gång.Här börjar tonen bli så pass infekterad att jag misstänker att tråden snart läggs ner, men tanken vid starten av tråden tycker jag fortfarande är god.Att inte vara nojig på vad någon kan göra med bilden är väl kanske naivt , men jag vill gärna fortsätta att tro människor om gott, även om jag blir motbevisad ibland Hoftar vidare!(L)

  • Elbrujo 28 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........


    :oJa! jag trivs på Mk. Och mig veterligen startade DU inte denna tråd??Och är du kapabel att säga vem som får skriva vad? Jaf tycker det var bra att Change påminnde om vad som kan hända, om man sätter ut bilder. Det var jas65 som först skrev att Change var DUM. Så för en gångs skuld, TÄNK efter först, innan du börjar gnälla, det är patetiskt. Förstår Statarfrun när hon säger att kom med något konstruktivt nån gång, jag tror du är glad att någon inte tycker som du, för då kanske det finns en chans att anmäla, så håll på en stund till, det kanske slutar som du hoppas????
    En stilla undran! Varför tog du bort din bild på dig själv??Det ligger kanske lite sanning i vad Change skrev????

  • Lotten_J 28 januari 2009

    Jag har haft bilden på mig själv av och till...till skillnad mot er som aldrig visat ett ansikte någonsin....Återigen så får ni sista ordet för jag är vuxen nog att lägga ner min talan...för det spelar ju som sagt ändå ingen roll ...ni vänder ju och vrider allt som ni själva tycker.....vet ändå att jag är inte ensam om att tycka som jag gör och denna cirkus är ni själva delaktiga i, glöm inte det....hoppas mk stänger denna tråden nu för ni tycks aldrig ge er utan ska ha sista ordet.....varsågod!!!!


    Skrivet av Elbrujo den 28 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........


    :oJa! jag trivs på Mk. Och mig veterligen startade DU inte denna tråd??Och är du kapabel att säga vem som får skriva vad? Jaf tycker det var bra att Change påminnde om vad som kan hända, om man sätter ut bilder. Det var jas65 som först skrev att Change var DUM. Så för en gångs skuld, TÄNK efter först, innan du börjar gnälla, det är patetiskt. Förstår Statarfrun när hon säger att kom med något konstruktivt nån gång, jag tror du är glad att någon inte tycker som du, för då kanske det finns en chans att anmäla, så håll på en stund till, det kanske slutar som du hoppas????
    En stilla undran! Varför tog du bort din bild på dig själv??Det ligger kanske lite sanning i vad Change skrev????

  • Change 28 januari 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Jag har haft bilden på mig själv av och till...till skillnad mot er som aldrig visat ett ansikte någonsin....Återigen så får ni sista ordet för jag är vuxen nog att lägga ner min talan...för det spelar ju som sagt ändå ingen roll ...ni vänder ju och vrider allt som ni själva tycker.....vet ändå att jag är inte ensam om att tycka som jag gör och denna cirkus är ni själva delaktiga i, glöm inte det....hoppas mk stänger denna tråden nu för ni tycks aldrig ge er utan ska ha sista ordet.....varsågod!!!!


    Skrivet av Elbrujo den 28 jan 2009

    Skrivet av Lotten_J den 28 jan 2009

    Det var ju NI som kom in i denna tråden...det spelar ingen roll hur många trådar vi än startar så är NI genast där. Så vad hade ni här i tråden att göra då undrar jag? Be oss inte starta egna trådar där vi själva kan hålla till då ni inte kan låta bli att skriva i dom.

    Skrivet av Statarfrun den 27 jan 2009

    Ja! och samma gnällisar, som i alla trådar som aldrig kommer med nåt konstruktivt.
    Att Ni inte startar egna trådar Ni som tycker att det är så bra. Åndå klagar ni när nån säger nej.
    Som ett koppel hundar på rävjakt. Var är räven? Kanske i den andra tråden, Vi springer dit..........


    :oJa! jag trivs på Mk. Och mig veterligen startade DU inte denna tråd??Och är du kapabel att säga vem som får skriva vad? Jaf tycker det var bra att Change påminnde om vad som kan hända, om man sätter ut bilder. Det var jas65 som först skrev att Change var DUM. Så för en gångs skuld, TÄNK efter först, innan du börjar gnälla, det är patetiskt. Förstår Statarfrun när hon säger att kom med något konstruktivt nån gång, jag tror du är glad att någon inte tycker som du, för då kanske det finns en chans att anmäla, så håll på en stund till, det kanske slutar som du hoppas????
    En stilla undran! Varför tog du bort din bild på dig själv??Det ligger kanske lite sanning i vad Change skrev????

    Var det inte du som tyckte det var cirkus? Att tråden blir oseriös beror mycket på att du uttalar dig på ett sådant sätt, och med det även sänker dina egna åsikter till sandlådan. Men det gläder mig att du tagit bort bilden på dig själv. Ingen borde ha bilder på varken sig själv eller barn. Det är naivt att tro att "det händer inte mig". Jag har varit på många föreläsningar om Internet och vet vad jag pratar om.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.