Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur mår du / har du mått idag ????

  • Lenael 10 november 2009

    Hej alla friska och sjuka.
    sessa79 du trodde inte shoten var så god du har rätt :p blä men den gjorde gott.
    Du kanske ska prova, då är du kanske frisk imorn.

    Krya på er alla ni som inte mår så bra.

  • Lennart_58 10 november 2009

    :D:D:D Tack alla för de vänliga krya på dig hälsningarna. Hoppas alla andra små sjuklingar också kryar på sig. (Y)(Y)(Y)

  • matmarie 10 november 2009

    I dagens läge får man verkligen vara tacksam för varje dag man får hålla sej frisk. Svininfluensan härjar som bäst här i norr, men vi har peppar, peppar fått hålla oss friska. Och i jämförelse så känns det ju dock som en bagatell, när det finns så många som är så mycket sjukare. Vi har har den oturen att ha mycket cancersjuka i närheten... Så jag är SÅ tacksam för varje frisk dag!
    Men för den delen så förringar jag absolut inte andra sjukdomar!!
    Men ta hand om er alla!!!!
    Och Lennart , krya på dej!!!

  • Buspippi 10 november 2009

    Ta i träd...
    Vi har klarat oss än så länge.. Min dotter är lite små snorig men annars mår vi bra.
    Dagen har varit bra. Öppnade förskolan 06.00 fick en paus från våra vilda 4 åringar och hälsa på hos de små 1 åringarna. Vilket alltid är kul.
    Så min dag har varit bra men nu är jag trött. Vi ska bara äta middag sedan ska lilla fröken i säng så när disken är klar tänker jag slöa i soffan innan det är dax för sängen..

  • Buspippi 10 november 2009

    Nu tryckte jag på skicka för snabbt..

    Krya på er alla ni som känner er hängiga och sjuka.

    O ta väl hand om er alla andra så ni slipper sjukdommar. Ett bra tips är att tvätta händerna ofta.

    Kram!

  • hansdotter 10 november 2009

    Jag har så mycket jullängtan idag! Bara trånar efter bjällerklang och snö!!!!!!!
    Ska till Ullared i helgen med en kompis- det gör oxå att jag känner mig helt uppspelt och ser fram emot helgen.
    Krya på er alla sjuklingar- ni får bädda ner er med ett härligt julmagasin och drömma.....

  • pedalen1965 10 november 2009

    Har varit och gått med mina stavar en timme så nu mår jag bra! Sen är det bara sängvalsen som återstår. Dagen för övrigt har varit OK. Tänder många levande ljus när mörkret faller. Det piggar upp mej mycket! (L)

  • flumhum 10 november 2009

    i dag är det lite upp och ner..är lite orolig för en liten operation på fredagsmorgon..vilket gör att jag måste fasta hela torsdagen..och en bart dricka klar dryck..vet inte riktigt vad jag ska dricka.. :/ känns inte så pass kul

  • sessa79 10 november 2009

    så sant att man får nog inte klaga när man * bara * är förkyld mm.. finns så mycket elände som drabbar så många.
    Men tyvärr som * svensson * gärna gör så klagar man så mycket.. tex vad varmt det är på sommaren o på vintern gnäller man att det är kallt.. osv..

    Vi får alla vara glada för det vi har..

    Kram till alla

  • festmaten 11 november 2009

    sessa79! Tack för ditt iniativ till den här tråden!

    Hoppas ni känner er piggare nu allihop. flumhum1! Lycka till med din operation!

    Själv är jag så j-v-a trött på mina handeksem. Cortisonsalva, ringblomssalva, aloe vera mm.
    Inget verkar hjälpa, det ser ut som jag bränt mig, illröda fläckar, kliar, sticker :-(
    Tar tacksamt emot alla goda råd!

  • Linlock 11 november 2009

    Oändligt trött!:'( Har inte kunnat sova i natt och oroat mig för att jag ska hålla medarbetarsamtal idag för första gången. Men nu är det gjort och det gick ju bra! Så ikväll ska jag gå ut och äta med min mamma och mormor! Känner på mig att jag kommer sova gott i natt!!(Y)

  • Gnurf 11 november 2009

    Champagne såklart!! Men skippa White Russian...de är ju lite grumliga....:)

    Skrivet av flumhum den 10 nov 2009

    i dag är det lite upp och ner..är lite orolig för en liten operation på fredagsmorgon..vilket gör att jag måste fasta hela torsdagen..och en bart dricka klar dryck..vet inte riktigt vad jag ska dricka.. :/ känns inte så pass kul

  • mafia 11 november 2009

    Krya på er alla ni som inte mår så bra. Själv har jag lite känning av min magkatarr, men det är bara en bagatell. Egentligen mår jag jättebra, efter att ha tillbringat några timmar ute i den kalla novemberluften. Jag har hjälpt min ännu äldre granne att röja upp i hennes blomsterrabatt och när man har gjort en s.k. god gärning sprider sig ett visst välbefinnande i kroppen.:D

  • flumhum 11 november 2009

    Skrivet av matboxen den 11 nov 2009

    flumhum1! Lycka till med din operation!
    !


    Tack så mycket :D

  • flumhum 11 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 nov 2009

    Champagne såklart!! Men skippa White Russian...de är ju lite grumliga....:)

    Skrivet av flumhum den 10 nov 2009

    i dag är det lite upp och ner..är lite orolig för en liten operation på fredagsmorgon..vilket gör att jag måste fasta hela torsdagen..och en bart dricka klar dryck..vet inte riktigt vad jag ska dricka.. :/ känns inte så pass kul


    Haha ;O) borde nog göra det hela roligare om man kunde dricka det :D

  • sessa79 11 november 2009

    idag har jag mått mycket bättre...
    Haft dock en jobbig natt med min ena tvillingtjej som hade ont i magen o kunde inte sova.
    men kl 3 på natten somna hon :)

    Härligt att så många har hoppat på denna tråd..o vill berätta lite för oss andra..

  • sessa79 12 november 2009

    idag har jag blivid firad på min 30 års dag av min kära familj som kom på besök.. så det har varit en toppendag..
    hoppas ni andra haft det bra

  • Millan777 12 november 2009

    Skrivet av sessa79 den 12 nov 2009

    idag har jag blivid firad på min 30 års dag av min kära familj som kom på besök.. så det har varit en toppendag..
    hoppas ni andra haft det bra


    :DGrattis på födelsedagen!:D

    Jag mår förvånansvärt bra nu, (Y) mot vad jag har gjort de senaste månaderna. Väntar på en stor tarmoperation så sedan drygt tre veckor är jag satt på enbart näringsdrycker, får inte äta något alls, och det har faktiskt fått mig att slippa all värk. Orkar med mina härliga grabbar mycket bättre nu och det är värt allt.(L)

  • Lenael 12 november 2009

    Jag mår bra idag. i morgon är det fredag.(Y)

  • lillawe 12 november 2009

    :(gammal tant,,,, blev förmodligen matförgiftad igår.. fick inom 2 timmar magplågor, sedan
    39,8 graders feber. Så ät aldrig en korv med mos från en en mack!!!! jag har aldrig i mitt 50 åriga liv blivit sÅÅÅÅ sjuk!!!
    Har sovit ca 24 timmar mår lite bättre(N)(N):oe
    (Är vaccinerad för 2 veckor sedan)//lillawe

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.