Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur mår du / har du mått idag ????

  • Lenael 12 november 2009

    :( Stackars dej!!! Men vad ska man göra när man är hungrig?
    Äta!

    Krya på dej.

  • Buspippi 12 november 2009

    Jag är trött men lycklig.. Jag och min dotter har haft en underbar heldag på skansen med matsäck med varm soppa, smörgåsar och massa frukt. Men att var ute i friska luften tar på krafterna. (Y)

    Stackars Lillawe. Krya på dig. Själv undviker jag korv både på mackar och av korvgubbar..

    Ta väl hand om er...
    /Buspippi

  • sessa79 13 november 2009

    idag har jag o min 2 åring varit på öppna förskolan.. jättemysigt har vi haft det.. sen blir det o åka till ica maxi o handla lite..

    så än så länge har dagen varit bra.. tyvärr har min förkylning ej gått bort än o nu verkar jag få hosta..bläe

    ta hand om er alla..

  • WiolaH 13 november 2009

    Hoppas du återhämtat dej nu, lillawe (Y), matförgiftning är INTE kul (N)......
    Jag är på bättringsvägen från en rejäl "förkylning" och har tagit min första (korta) promenad på en hel vecka! Jätteskönt med frisk luft o lite "äkta" dagsljus (Y). Men jag blev väldigt trött, så nu är det väl dags för en liten middagslur tror jag......

    Den korta promenaden gjorde min dag gladare :), tänk vad lite det behövs ibland :D

    Mvh. WiolaH

  • kari58 13 november 2009

    Känner mig pigg idag efter flera veckors nedstämdhet, när man inte har lust men nått. Fick väll hjärnsläpp, har skurat hela köket skåp, golv m.m.:D Ha en jättebra helg alla, skickar en varm kram i kylan(Y) karin

  • pennypenny 13 november 2009

    För just idag mår jag bra, just idag är jag stark *tralla la la*
    Jag förs framåt av kraftiga vindar. *tralla lalala*
    Jag lider av MS och är mitt uppe i ett skov, har svårt att gå
    och tappat synen på ett öga.
    får kortison mot det i tre dagar och dag är dag nummer 2 och jag
    känner att det hjälper. Jag går bättre och jag synen börja komma.
    Så jag sjunger vidare
    FÖR JUST IDAG MÅR JAG BRA, JUST IDAG ÄR JAG STARK *trallalala*
    JAG HAR TRON PÅ MIG SJÄLV PÅ MIN SIDA. *tralla lala*

  • Okänd 13 november 2009

    Vilken intressant tråd....Jag har varit hemma från jobbet hela veckan i influensa.....Men ingen nöffnöffsjuka......bara vanlig "flunsa".
    Jag har läst alla inlägg om hur var och en mår......Skickar iväg famnen full av "Krya-på-er-" kramar till alla och en var(L)
    Tänd lite ljus och lys upp detta eländiga höstmörker.

  • sessa79 14 november 2009

    Kari- så duktig du har varit.. kan du inte skicka lite energi till mig så jag orkar ta tag i saker..har ju dop nästa lördag så måste börja ta tag i saker här hemma.. men har ju ingen lust..

    Har drabbas av en rejäl nackspärr.. det ömmar i ena sidan av ryggen oxå...känns inge vidare när man ska bära på de små liven hemma.. :(

    Hoppas ni andra kryar på er o ni som är friska håller er friska :)

  • WiolaH 14 november 2009

    Stackars "sessa79" jag lider med dej :( Har du provat att smörja med Zon-salva el liknande? Det brukar underlätta lite o lycka till med dopet!
    Här är humöret på topp, fökylningen ÄNTLIGEN som bortblåst (Y) Vaknade pigg o frisk imorse, tog en hundpromenad direkt för att få lite frisk luft. Guud va skönt! Så nu är jag klar för att ta itu med allt som hänger efter härhemma.....(L)

    Ha en trevlig helg på er alla som skriver här!!

    mvh WiolaH

  • kari58 14 november 2009

    Tack Sessa.... Skickar en massa energi till dig. Förstår att det är jobbigt o kånka runt med dom små raringarna när man inte mår bra. Skulle så gärna hjälpa dig. Tänker på dig. Ha en jätte bra alla, Skickar en Varm Kram i skitvädret(L)

  • Buspippi 14 november 2009

    Igår var en bra dag 7-15 dag och för en gångs skull lagade min man mat. :D

  • mafia 14 november 2009

    Skrivet av pennypenny den 13 nov 2009

    För just idag mår jag bra, just idag är jag stark *tralla la la*
    Jag förs framåt av kraftiga vindar. *tralla lalala*
    Jag lider av MS och är mitt uppe i ett skov, har svårt att gå
    och tappat synen på ett öga.
    får kortison mot det i tre dagar och dag är dag nummer 2 och jag
    känner att det hjälper. Jag går bättre och jag synen börja komma.
    Så jag sjunger vidare
    FÖR JUST IDAG MÅR JAG BRA, JUST IDAG ÄR JAG STARK *trallalala*
    JAG HAR TRON PÅ MIG SJÄLV PÅ MIN SIDA. *tralla lala*

    Underbart att du kan ta tillvara det ljusa i livet. Ibland så kan man gnälla för småsaker, helt i onödan. Jag brukar säga till min gubbe när han klagar över något bagatellartat :" Var glad för det som är, det blir inte bättre än så här". Snusförnuftigt, javisst, men när man som vi är pensionärer, så måste man försöka ta tillvara det positiva.(Y)

  • sessa79 14 november 2009

    härligt o höra att ni är positiva (Y)
    tack för tipset.. nej har inte prövat.. men ska nog göra det..

    tack för er omtanke..

    ta väl hand om er o era nära o kära..

  • Buspippi 14 november 2009

    Hejsan!
    Idag har vi haft en super slö dag.. Verkligen skönt... Vi gav oss bara ut i regnet och blåsten för att vi var tvugna att handla...

  • sessa79 15 november 2009

    buspippi- sådana dar behöver man ibland ;)

    Min nacke börjar bli lite bättre.. peppar peppar..

    Sköt om er..

  • lena4 15 november 2009

    Här är bara toppen. Varit ute och plockat trattisar, mossa och lingonris med lingon på.
    Härligt i regnet. Slog på bastun precis ska bli skönt om en stund.(Y)(Y)

  • kari58 15 november 2009

    I dag har jag bara slöat,, efter gårdagens pub runda. Kul va det(Y)

  • sessa79 15 november 2009

    o vad härligt o gå i skogen o plocka svamp.. älskar skogspromenader.. brukar ta med barnen i skogen så de får leka av sig

    jasså en pub runda.. kan jag tänka mig att du är lite slö idag ;) det får man va då :'(

  • kari58 15 november 2009

    Vill bara säga godnatt :Z mår jätte bra

  • Buspippi 15 november 2009

    :D Har haft en bra dag men nu är jag trött så godnatt alla vänner.. :Z

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.