Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur mår du / har du mått idag ????

  • sessa79 15 november 2009

    god natt... själv blir jag nog uppe ett tag till verkar det som .. min tvilling tjeja vill inte sova..

    ps.. ska snart smaka på en ny bakad chokladmuffins.. ds..

  • Buspippi 18 november 2009

    Hejsan alla vänner!!

    Hur mår ni idag.. Jag mår bra har haft en bra dag.. Utvecklingssamtal på förskolan.
    Än så länge är vi friska men det känns som att Svininfluensan kommer närmare och närmare nu.. Halva skolans elever ligger hemma med svininfluensan men det har som tur är inte spridit sig till förskolans flygel ännu men det lär väl komma...

    Hoppas att ni håller er friska..

    /Anna

  • Buspippi 19 november 2009

    Trött, trött, trött....

    Dagen har varit bra... Men jag är så trött hela tiden.. Jag behöver sol... Hoppas att det kommer sol i helgen som de förespår...

  • Buspippi 19 november 2009

    Var har alla tagit vägen?? Jag tycker att detta är en mycket trevlig tråd synd att den verkar blivit bortglömd...

    Hoppas alla är friska!!

  • WiolaH 19 november 2009

    :), Buspippi, vi är här, lite trötta bara precis som du..... Jag har haft en ganska bra dag med lite shopping tillsammans med väninna. Kul! Vi förberedde oss lite inför julen för att slippa trängas när alla julshoppare börjar få panik framåt mitten av december....
    Ser oxå fram mot lite sol nu i helgen (eller redan imorgon kanske), precis som du! :'( Vi behöver alla lite sol i höstmörkret...... -så kram på er alla :D

    WiolaH

  • Buspippi 23 november 2009

    Hej allihopa!!

    Hoppas ni mår bra..

    Själv mår jag sådär nu. Dagen började så bra, jag var och simmade 1½ km och bubblade och bastade innan jobbet.. Toppen början på dagen.. Allt började bra på jobbet med eller fram till 12.45 när vi blir tillsagda att alla måste gå till sjuksyster och vaccinera sig.. (N)
    :'(För det första var det mot min vilja för jag hade bestämt att jag inte tänkte spruta in gift i min kropp och för det andra så har jag sån enorm sprutskräck så tårarna bara sprutade och benen darrade när jag gick därifrån.. Men det var ju bara att tårka tårarna och gå tillbaka till 18 barn som väntade på att få höra om fröknarna tyckte att det gjorde ont.. :'(
    O nu värker hela armen och det är svårt att lyfta den och jag fryser och svettas omvartanat..
    :'(

  • stallperso 23 november 2009

    Dåligt :(

    Kan inte sluta tänka på min vikt. Jag är 14 år! :O

  • Lenael 23 november 2009

    Stackars buspippi.(N) Att inte få välja själv var illa tycker jag, att sen må dåligt av sprutan gör ju inget bättre.:Z:Z:Z Sov gott, så får vi hoppas du mår bättre imorn.

    Jag har mått bra idag efter att en längre tid varit småförkyld. Inte sjuk så man kryper ner under täcket men ändå inte riktigt pigg.
    Funderar på om jag ska ta sprutan när man får, inte för min skull utan för mina barnbarns skull. De är bara tre månader och jag vill ju inte smitta. :( Måste väl komma över min ängslan för sticket och biverkningarna.

  • sessa79 23 november 2009

    Hej.. roligt att tråden håller sig i liv :)

    Jag har haft full rulle med dop osv..

    Jag o familjen mår bra.. min flicka på 2 o min pojke på 5 äter pencillin för streptokocker o svinkoppor..men de lider inte utav det som tur är..

    Idag har jag börjat träna.. var jätteskönt.. men kommer nog ha träningsvärk imorn :'(

    Hoppas att ni / vi inte drabbas av svininfluensan.. tycker så synd om alla som drabbas..

    Sköt om er så hörs vi.. sov gott alle sammans ....

    Sköt om er

  • stallperso 26 november 2009

    Dåligt!

    Ätit hamburgerbröd m. pålägg, knäcka, tre pannkakor med sylt, en halv ost- och skinkpaj från en liten form, kaksmet och näringsdryck, eftersom jag behöver gå upp i vikt.

    Nu känner jag mig tjock tack vare den där kaksmeten. år dåligt!

  • Buspippi 26 november 2009

    Snälla lilla vän var rädd om dig. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver för att må bättre..

    Ta väl hand om dig Stallperso!!!
    Kramar från en matvän!!

    Skrivet av stallperso den 26 nov 2009

    Dåligt!

    Ätit hamburgerbröd m. pålägg, knäcka, tre pannkakor med sylt, en halv ost- och skinkpaj från en liten form, kaksmet och näringsdryck, eftersom jag behöver gå upp i vikt.

    Nu känner jag mig tjock tack vare den där kaksmeten. år dåligt!

  • Buspippi 26 november 2009

    Jag mår bra men tröttheten och brist på sol kvarstår.. Idag har jag dessutom inte varit ute så mycket som jag brukar heller för min dotter är genom förkyld och hostar sig blå så det blev att VAB veckan ut..
    Vi var bara en snabbis ner till apoteket o resten av dagen har vi varit inne..

    Men hostan har blivit bättre så jag hoppas att hon är frisk snart..

    Hoppas att ni mår bra allihopa..

    God natt!!

  • sessa79 27 november 2009

    stallperso- hoppas du kommer må bättre o att du får den hjälp du behöver.. har en vän som sitter i sammasits som du..

    buspippi- hoppas dottern din kryar på sig..

    Jag mår toppen.. ska faktiskt vara barnledig ikväll.. så då ska jag o sambon bowla lite tänkte vi.. ser fram emot det..

  • busan37 29 november 2009

    Idag vaknade jag pigg och utsövd. Och på gott humör. Det är ju första advent (L)
    Jag mår jättebra, trots svininfluensa spruta i tisdags

  • Buspippi 29 november 2009

    Tack så mycket för omtanken.
    Jo nu har det slutat värka i armen så i natt kunde jag äntligen sova som jag brukar på sidan och utan att vakna flera gånger för att jag själv eller min sambo rörde på sig..
    Skönt att höra att du mår bättre Lenael.
    Ta väl hand om er alla vänner..

    /Buspippi

    Skrivet av Lenael den 23 nov 2009

    Stackars buspippi.(N) Att inte få välja själv var illa tycker jag, att sen må dåligt av sprutan gör ju inget bättre.:Z:Z:Z Sov gott, så får vi hoppas du mår bättre imorn.

    Jag har mått bra idag efter att en längre tid varit småförkyld. Inte sjuk så man kryper ner under täcket men ändå inte riktigt pigg.
    Funderar på om jag ska ta sprutan när man får, inte för min skull utan för mina barnbarns skull. De är bara tre månader och jag vill ju inte smitta. :( Måste väl komma över min ängslan för sticket och biverkningarna.


    Idag är jag lite trött eftersom vi kom hem sent igår. Men jag är på bra humör och vet att jag har mycket att göra för att vi ska få riktigt adventsfint hemma hos oss idag...
    Det kommer bli en bra dag och jag hoppas att vi hinner baka lite lussekatter med idag...

  • Buspippi 29 november 2009

    Tack sessa79, min dotter mår bättre nu.. Hostan är nästan borta och hon är superpigg igen.. Just nu sjunger hon mina tråder för minst hundrade gången sedan hon vaknade imorse.. Den kommer hon i varje fall kunna sjunga när de har luciatåg på förskolan.. ;)

    Hoppas ni hade en riktigt trevlig barnfri kväll du och sambon.
    Ta väl hand om er...

    Skrivet av sessa79 den 27 nov 2009

    stallperso- hoppas du kommer må bättre o att du får den hjälp du behöver.. har en vän som sitter i sammasits som du..

    buspippi- hoppas dottern din kryar på sig..

    Jag mår toppen.. ska faktiskt vara barnledig ikväll.. så då ska jag o sambon bowla lite tänkte vi.. ser fram emot det..

  • sessa79 29 november 2009

    vi har haft det underbart.. vi åt en god middag hemma sen bowlade vi o gick sen ut en stund o lyssnade på trubadur..

    Nu ser jag fram emot att det närmar sig jul osv..
    mysig tid..

  • kari58 19 december 2009

    Ja det är snart jul. Men mår vi bra med alla måsten som är just under julen???? Jag mår skit tyvärr. O mest handlar det om pengar som alldrig räcker till.:'( Har bara lust att krypa i ide. Förlåt jag ska inte sitta här tråka ut er(L) Önskar all mina vänner här en gooood juuul:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.