Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matupproret. - Skriv på listan DU med.

  • monel 26 april 2008

    Puffar upp tråden

  • ros 1 maj 2008

    Har skrivit på listan för ett tag sedan. Undrar bara när Sverige "VÅGAR" ta bort glutamat, transfetter, E621 m fl konstgjorda och giftiga tillsatser. Är det bara "PENGAR" som styr allt. Men när det är bevisat vilka skador det kan leda till, kan vi INTE VÄNTA LÄNGRE!
    Vägra att köpa varor med tillsatser.
    Tillsammans är vi starka!

  • tulipan 1 maj 2008

    samma här :-)

  • Lindanemon 2 maj 2008

    Skrev också på när tråden kom upp...

  • bodilla 2 maj 2008

    Jag är med på det!

  • JennyV 2 maj 2008

    Jag skrev på listan nu när jag läste detta! Ibland undrar man vad de tänker, de som "bestämmer", blir de aldrig sjuka eller gamla??

  • Lilloo 2 maj 2008

    jag skrev också på

  • 2 maj 2008

    Jag blir jätte glad när jag ser att det är någon som bryr sig(Y) Själv brinner jag för miljön och att hjälpa fattiga till själv hjälp (L)

  • Jammas 2 maj 2008

    Jag skrev oxå på! Tack för att det finns människor som tar tag i saker!(Y)(Y)(Y)

  • Kvastis 16 maj 2008

    Osse skrivet på! (Y)

  • MammaIrene 16 maj 2008

    Också skrivit på, självklart!
    Har faktiskt jobbat lite inom äldrevården och det är ingen rolig mat de får soom oftast, för salta gröter, skumgummiaktiga äggostar, segt kött osv mm mm

  • matnjutaren 16 maj 2008

    Blir så ledsen men vet ju hur sant detta är...:'( Har arbetat i köket inom både äldrevården och skolan. Var ALLTID ika förvånad över alla halvfabrikat som fanns, TROTS att vi var många i köket..^^ :o

    Vill TACKA ..hmm...nånting på ..MRX 3...? :p som var SMART nog att ta opp detta synnerligen "heta ämne" här! (Y) *Kram*(Y)

    Har..SJÄLVKLART!! skrivit på med och "bombat" alla på min lista och övriga kontaktnät!
    Vi måste tänka på att dels sitter vi själva där och får tugga på "skosulor" :@
    och barnen..HERREGUD!! ..Våra barn och barnbarn.....VAD är det vi lär dem??!! NÄÄÄÄ USCH!!! :@

  • camillaf14 16 maj 2008

    Så, nu var det fixat och självklart har jag mejlat hela min adressbok så vi blir fler och fler på listan!

  • Helene_H 16 maj 2008

    Nu har jag ochså skrivit på super Camilla(Y)(Y)

  • holmba 16 maj 2008

    Jag har också skrivit på. Bra instiativ, Camilla (Y)

  • Tuvet 16 maj 2008

    Min dotter som är 12 år reagerade på att skolmaten innehåller en hel del E-nummer (vi har pratat mycket om detta hemma så hon vet vad det är). På eget initiativ tog hon med sig egen mat till skolan för att visa att hon vägrar äta "gift". Men hon förbjöds att ta med egen mat!(N)

  • zudette 18 maj 2008

    Dags att puffa för denna tråd igen....

    http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article112930.ece

  • irko 18 maj 2008

    (Y)Jag har skrivit på nu(Y)

  • zonale 18 maj 2008

    Det finns inget annat sätt än att vi konsumenter går samman och kräver en ändring. Pengarna styr allt och är tydligen viktigare än både hälsa och miljö. Upp till kamp för att våra barn och barnbarn ska slippa ifrån detta gissel:@

  • Annlis 18 maj 2008

    Hej!
    Nu har jag också skrivet på, bra gjort Camilla. Behövs verkligen en förändring.........(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.