Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Min FAVORITPIZZA...

  • Gnurf 29 januari 2010

    Njae...korv och kaviar ÄR jättegott. Fast det är kanske bara jag som tycker så :D Keso/kaviar å korvskivor är en annan favorit (Y) Å det där med din man beror nog inte på falukorvspizzan...det beror mer på det du bjöd på till Dessert...(L)

    Skrivet av zudette den 29 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 28 jan 2010

    Falukorv på pizzan...ja det har jag faktiskt aldrig provat :D Säkert gott...korv är syndigt gott. Limpmackor med tjocka falukorvskivor ovanpå kaviar....*dregel dregel* (L)

    Men nu var det ju Pizza det handlade om.


    Korv är ALDRIG fel! Jag bjöd min blivande man på falukorvspizza på en av våra första dater och han tycket det var gott och han är kvar än...(L)

    .........men korv och kaviar.... Visst har du skrivit fel!!????????

  • Gnurf 29 januari 2010

    Båda funkar bra, lite beroende på hur tvärsugen man blir på pizza. Jag brukar lägga degbullen på en skvätt mjöl på ett fat å så en skvätt mjöl ovanpå å så tina framme på bänken...eller i micron, knåda upp å baka ut. Det blir inte exakt samma resultat som med nybakad deg...utan lite mer knaprigt...men på ett positivt sätt...:p

    Skrivet av mikaelaholmlund den 28 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 25 jan 2010

    Å glöm inte att det går superbra att frysa pizzadeg...i fredags gjorde jag deg för 8 pizzor...å 6 bullar åkte in i frysen. Så slipper man göra ny deg varje gång å det går fort när man blir pizzasugen...(Y)



    Hur tinar du degen då bäst? Tar du fram den på morgonen, eller fungerar micron okej?

  • Gnurf 29 januari 2010

    Håller med dig jimboz...jag gillar oxå smakrik ost på pizzan...eller helt ordinär hushållsost...:)

    Skrivet av jimboz den 28 jan 2010

    Jag vet inte varför det är så poppis att ha mozzarella på Pizzan då den är helt smaklös den osten..
    Köp gräddost istället , resten kan man ha på mackorna eller tacos eller gratängen eller ge hunden eller frys in. Den riktiga mozzarellan görs på buffelmjölk och den är dyr.

  • 123Linnea 29 januari 2010

    Korv o kaviar skulle jag inte äta. Barnens farbror äter kaviar och SALAMI!!

    På pizza är det gott med ganska klassiska tillbehör tycker jag - det är inte för inte som de flesta pizzerior har ganska lika matsedlar.
    Jag använder gärna krossade tomater på pizzan - det blir matigare och saftigare än tomatsås.

  • hillan66 29 januari 2010

    På min favoritpizza (hemmagjord) har jag tomatsås, grillad kyckling, grön sparris, mozarellaost, färska champinjoner och riven smakrik ost på. När jag serverar den så skvätter jag på sweet chili!
    Jättegott!

    Äter jag restaurangpizza så gillar jag vegetarisk pizza eller pizza med gorgonzola och oxfilé!

  • hillan66 29 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 25 jan 2010

    Å glöm inte att det går superbra att frysa pizzadeg...i fredags gjorde jag deg för 8 pizzor...å 6 bullar åkte in i frysen. Så slipper man göra ny deg varje gång å det går fort när man blir pizzasugen...(Y)


    Tack för tipset!(Y)

    ...Har inte tänkt på den möjligheten! Hur gör du pizzadegen? Är det med jäst eller är det sconesdeg?

  • Gnurf 29 januari 2010

    Vatten, olja, salt, mjöl, jäst...å kanske en liten nypa socker för att boosta igång jäsningen (Y) Jag läste om detta (att frysa pizzadeg) i ngn tidning på en fikarast i storköket där jag jobbade för 25 år sedan. Å tänkte "Men är det möjligt!??". Det var det :)

    Å så geschvinnt om man ska göra lite tilltugg till en välkomstdrink, bara plocka fram å tina i micron, kavla ut i avlånga längder och dressa med tomat, salami, ansjovis, ost å bränna av i ugnen. På en halvtimma har du fixat drinktilltugg (passar bra till både mousserande, en Draja eller en Bloody) till 15 personer...(Y)

  • Gul13 29 januari 2010

    Oj vad alla är innovativa när det gäller pizza.
    Jag skäms nästan och beskriva min favoritpizza: :'(
    Hemgjord tomatsås
    Skinka
    Hemgjord lammkorv i tunna skivor
    Paprika
    Färska champinjoner
    Färska tomater
    Ost

  • jimboz 29 januari 2010

    Jag har ett bra ställe där jag bor, där gör dom en helt suverän Quatro med färska stora blåmusslor som dom garnerar med ..Jag tror att dom har drejat sina tallrikar själva, för den storleken har jag aldrig sett maken till. Jag skulle få diska en sån tallrik i min diskmaskin en och en :)

  • frucaos 29 januari 2010

    Är också en fan av gorgonzola på pizza. Banan är fint, gärna tillsammans med kyckling och curry.
    Prova stora räkor som marineras i sweet chilisås! Tillsammans med purjolök och paprika. Gott...

  • Amika 29 januari 2010

    Jag gör det enkelt för mig. Kavlar ut deg och lägger på ett tunt lager tomatsås. River sedan sönder mozzarella i bitar och lägger på, River över lite parmesanost och lägger sedan parmaskinka och färska basilika blad överst. In i ugnen. MUMS! :) Parmaskinkan blir frasig och salt. Det är mums det. :)

  • 123Linnea 29 januari 2010

    Skrivet av Amika den 29 jan 2010

    Jag gör det enkelt för mig. Kavlar ut deg och lägger på ett tunt lager tomatsås. River sedan sönder mozzarella i bitar och lägger på, River över lite parmesanost och lägger sedan parmaskinka och färska basilika blad överst. In i ugnen. MUMS! :) Parmaskinkan blir frasig och salt. Det är mums det. :)


    MMMums - låter gott!

  • popik 29 januari 2010

    Skäms nästan för att säga det men jag gör aldrig pizza själv, jag tycker att köpepizzan är mycket godare och det blir nästan alltid med tomat, ost, oxfilé, färska tomater och färsk lök på. Och stark sås att doppa kanterna i.(L)

  • bakamonkeyprincess 29 januari 2010

    Nu blir jag faktiskt lite ledsen, har precis fått reda på att jag inte får äta gluten (efter nästan 20 år)...
    Men jag älskar pizza med tomatsås, banan, ananas, skinka, champinjoner och curry :p

  • hillan66 29 januari 2010

    Skrivet av bakamonkeyprincess den 29 jan 2010

    Nu blir jag faktiskt lite ledsen, har precis fått reda på att jag inte får äta gluten (efter nästan 20 år)...
    Men jag älskar pizza med tomatsås, banan, ananas, skinka, champinjoner och curry :p


    Det går att göra glutenfri pizza också! kan tyvärr inte bjuda dig på något speciellt recept men det finns för jag har vänner som har samma problem! Man får helt enkellt försöka hitta bra alternativ som man kan tycka om istället! Lycka till!

  • jas65 29 januari 2010

    Själv så älskar jag mycket fin grön paprika och rödlöks skivor, det ger en speciell smak till pizzan med övriga tillbehör och gärna när man bakar in osten i degen.

    Man får ju en massa tips här på goda tillbehör.
    Mvh Höfta på med gnurfens tråd
    Anders

  • flingsalt 29 januari 2010

    Ungersk picksalami, lök, svarta oliver, spansk peppar eller jalapeno. (L)

  • jimboz 29 januari 2010

    Överlägsen deg för tunna Pizzor..

    Leilas pizzadeg

  • Leertah 30 januari 2010

    Här hemma kör vi väldigt traditionellt, dock med nya inslag då och då.
    Vi kör ketchup, oregano, champinjoner och lagom med ost (inte för mycket, är nämligen ingen ostmänniska). Ibland har föräldrarna lök och falukorv på också, dock inget som jag överväger att testa.

  • barabbas 30 januari 2010

    Prova denna hemlagade storpizza,den är en favorit hos oss.Kryddig storpizza med fyllning (Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.