Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

00-talets slasktratt

  • jimboz 4 januari 2010

    Skrivet av siggemums den 4 jan 2010

    Jag ville först bara nonchalera denna tråden men nu skriver jag ändå...

    jag undrar är det bara jag som tycker att denna tråden och liknande, när det handlar om att reta sig på folk, även om det gäller offentliga personer, ger en dålig smak och en obehagskänsla (N)

    Visst om man provocerar och uppträder i TV får man räkna med att få kritik men ändå.
    De flesta är väl emot mobbing ? Var går gränsen?


    Jag håller med att mobbing är avskyvärt och bör inte förekomma någonstans i samhället. Varken hos vuxna eller små...Nomineringen gäller offentliga personer som själva går ut med bror duktig attityd och är megamobbare själva. Nu kan jag bara svara för mig själv, men jag har klara problem med personer som tjänar pengar på att vara med i TV där dom får prata oavbrutet om andra utan mothugg Sedan kräver dom Idolstatus av oss TV tittare bara för att dom är kändisar, politiker eller bara vanliga dårar.

    Självgoda, giriga, versala ordbajsare och blöjkändisar får tåla en känga helt enkelt.

  • boz1965 4 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 4 jan 2010

    ...Självgoda, giriga, versala ordbajsare och blöjkändisar får tåla en känga helt enkelt.


    Kunde inte sagt det bättre själv. :p

    Ranelid och Anka är väl ändå ordbajsarnas kung och drottning? (N)

  • siggemums 4 januari 2010

    Jag försvarar inte på något sätt någonting som tex Anna Anka sagt eller gjort, självklart måste hon finna sig att bli rejält ifrågasatt. Men jag kan inte bli särskilt upprörd, hon provocerar inte mig även om hon och jag verkar ha olika uppfattningar om i stort sett allt.Jag vill inte bidra till ökad uppmärksamhet kring henne och nu var jag ändå med och gjorde det.(N)

    Det jag vänder mig emot är att man inte "tål" någon och att skriva det offentligt som man gör här. En helt annan sak att ifrågasätta vad någon sagt eller gjort.


    What the world needs now is love sweet love....(L)

    Det hade varit bättre med en tråd om personer som gjort något bra istället, tycker jag(Y)

  • boz1965 4 januari 2010

    Skrivet av siggemums den 4 jan 2010

    ...Det hade varit bättre med en tråd om personer som gjort något bra istället, tycker jag(Y)


    Men då får du starta en sådan tråd. (Y)

  • Snoops 8 januari 2010

    Diskussionen om bra och dåligt tycker jag är intressant.
    Vad jag har märkt så är det det negativa man lägger mest märke till...
    Är det inte svårigheterna i livet som får en att skapa förändringar?
    Jag har ett bra exempel:

    I TV-serien Svensson Svensson har Gustav (Pappan) bokat in familjen på Sveriges näst bästa hotell, något han stolt berättar för dem.
    Familjen ifrågasätter varför han valde det näst bästa istället för det bästa.
    Han svarar att de som fortfarande "bara" är näst bäst kämpar fortfarande med att nå sina mål och har därför möjlighet att bli bättre än de är nu.
    För de som är bäst och redan har nått sina mål kan det därför bara gå utför för....
    Detsamma måste ju gälla för människors beteende.

    När allt är bra och till belåtenhet behöver man ju inte kämpa längre. Eller har jag fel?

  • jimboz 8 januari 2010

    Undrar i vilket skede Anna Anka befinner sig i :D

  • margitkallgren 8 januari 2010

    Finns det inte fler s om retar sig på Annika Lantz. Hon tycker själv att hon är rolig men det tycker då inte jag och många med mig, Tack för ordet Margit

  • jimboz 9 januari 2010

    Skrivet av margitkallgren den 8 jan 2010

    Finns det inte fler s om retar sig på Annika Lantz. Hon tycker själv att hon är rolig men det tycker då inte jag och många med mig, Tack för ordet Margit



    Hon e inte rolig, jag håller med :)

  • boz1965 9 januari 2010

    Nej, särskilt kul är hon inte, men det är ingen person jag stör mig på direkt. Då stör jag isf mig mer på Gert Fylking med alla sina, tycker han själv, "roliga" kommentarer.

  • Okänd 10 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 1 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 1 jan 2010

    Hahahaha...Den va bra :D:D


    Vad vore vi utan chefer?
    Utan jobb kanske.


    Men det var en bra historia.:D

  • boz1965 10 januari 2010

    Skrivet av danniella den 10 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 1 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 1 jan 2010

    Hahahaha...Den va bra :D:D


    Vad vore vi utan chefer?
    Utan jobb kanske.


    Men det var en bra historia.:D


    Jan-Gunnar är kanske chef, så att det var därför han tog illa upp? ;-)

  • Mistys 10 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 9 jan 2010

    Nej, särskilt kul är hon inte, men det är ingen person jag stör mig på direkt. Då stör jag isf mig mer på Gert Fylking med alla sina, tycker han själv, "roliga" kommentarer.


    Jag tycker han är bra :o Skämten har jag väl ingen åsikt om men han är en av få som har otroligt sunda och bra åsikter om saker och ting. Skulle samhället leva efter hans motto hade vi varken mobbing, orättvisor eller självgoda politiker som skor sig på andra. Dessutom är han en av få som vågar bita ifrån och säga vad han tycker samt stå för sin åsikt och det finns inte många idag :) Han skulle blivit en bra politiker men det är vad jag tycker och respekterar absolut din åsikt om honom :)

  • Okänd 10 januari 2010

    Skrivet av margitkallgren den 8 jan 2010

    Finns det inte fler s om retar sig på Annika Lantz. Hon tycker själv att hon är rolig men det tycker då inte jag och många med mig, Tack för ordet Margit


    Jag håller med, stänger av radion när hon är programledare.

  • Marysol 10 januari 2010

    Jag tycker det är urdåligt av vuxna människor att kasta skit på andra, hur korkade dom än tycks vara.
    Läste just reglerna för detta forum, jag tycker inte att den här tråden hör hemma här!

  • boz1965 10 januari 2010

    Skrivet av PaulaG den 10 jan 2010

    Jag tycker det är urdåligt av vuxna människor att kasta skit på andra, hur korkade dom än tycks vara.
    Läste just reglerna för detta forum, jag tycker inte att den här tråden hör hemma här!


    Det är du i din fulla rätt att tycka. Men försök inte att censurera folk, bara. Alla har rätt till sin åsikt - du också.

  • siggemums 10 januari 2010

    Censur?? Läs vilka regler som gäller här på MK
    3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte
    Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp*, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder..........................Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

  • boz1965 10 januari 2010

    Snälla siggemums - jag tänker inte ta upp den debatten. Varken med dig eller nån annan. Vill gärna bevara husfriden här.

  • siggemums 10 januari 2010

    Ursäkta men nu förstod jag inte alls vad du menade?
    Jag vill definitivt behålla husfriden här.

  • jimboz 10 januari 2010

    Jag tycker det är kul med AnkRally :)

  • mayapaya 13 januari 2010

    Ja jag kan ju säga att de jag ogillar mest är de som startar sådan här trådar. Fy för vuxna människor som better sig som mobbare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.