Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröllopsenkät

  • Lilleby 16 juni 2010

    Jag tänker då inte titta på det i alla fall

  • jimboz 16 juni 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jun 2010

    Skrivet av redd den 16 jun 2010

    ...Följdfråga, tror ni att Victoria är sveriges sista monark?...


    Det tror jag egentligen inte, men som republikan HOPPAS jag ju att nuvarande pajas i slottet är den sista.



    Nämen boz ! Inte ska vi ha Bananrepublik i Sverige ,det är för kallt för det :DD

  • sikaal 16 juni 2010

    Jag tänker inte titta! Man kan väl visserligen inte undvika det helt då det säkert kommer på nyheterna också! :s

  • Lenkan 16 juni 2010

    Jag är så trött på allt tjat om det här bröllopet, så det känns som om jag har upplevt det femtio gånger om redan.
    Jag tänker INTE titta på spektaklet som vi betalar för.

  • monfo 16 juni 2010

    Självklart vill jag se vigseln, men allt prat runt omkring känns inte så viktigt...och så förstås fixa en lyxig middag och smarrig efterrätt, det finns alltid en anledning att fira att två människor som älskar varandra gifter sig!!!!!!!!!!!!!!!!(L)

  • Penne 16 juni 2010

    Skrivet av boz1965 den 15 jun 2010

    Totalt ovetenskaplig enkät:

    Jag tillhör den kategori som aktivt kommer att undvika alla bröllopssändningar, analyser, resuméer, sammandrag mm. gällande bröllopet på lördag.

    Hur är det med dig? Kommer du att sluka rubbet, undvika det helt eller nåt mittemellan?



    Hahaha, du undviker allt som har med bröllopet att göra men du gör en enkät om vilka som intresserar sig...! :)

  • maxxa 16 juni 2010

    Jag ska jobba så jag har inte möjlighet att titta, annars skulle jag tittat på vigseln i allafall.
    Får nog möjlighet att se repriser...Men det har tjatats lite för mycket om bröllopet i tv och tidningar, tycker jag. Hoppas de får en riktigt fin dag! Jag tycker att den kungliga familjen gör ett bra jobb för Sverige.
    Undrar hur de tänker som vill att vi ska välja kung och drottning, svenskarna kan ju aldrig välja rätt!
    Det är ju alltid feta rubriker "fel låt vann!" mm. (L)

  • boz1965 16 juni 2010

    Skrivet av Penne den 16 jun 2010

    ...Hahaha, du undviker allt som har med bröllopet att göra men du gör en enkät om vilka som intresserar sig...! :)


    Hur vore det om du antingen hade svarat på enkäten eller ignorerat den istället för att göra dig lustig över den? :@

  • mafia 16 juni 2010

    Jag kommer troligen att titta på spektaklet. Vädret ska ju bli lite risigt och då kan jag tänka mig att offra några timmar till bröllop och kortege. För övrigt är jag urtrött på allt tjat, man kan ju inte sätta på varken tv eller radio eller slå upp en tidning, utan att allt ältas om och om igen. Jag har inget emot Viktoria och Daniel, de har säkert fått kämpa för sin kärlek och jag önskar dem allt gott, men varför krusar vi så enormt för kungahuset. De är väl också "vanliga" människor, som äter sover och går på toaletten. Eller????

  • The_mama97mia 16 juni 2010

    Jag undviker det nog, liksom jag undviker de flesta skriverier om det, som ngn skrev ovan - jag är redan trött på spektaklet.

    För min del önskar jag republik, men i dagsläget har jag ingen god presidentkandidat.

  • siggemums 16 juni 2010

    Bröllop är så fint(L) så självklart ska jag titta! Kronprinsessan Viktoria verkar vara en jättefin tjej och jag hoppas att hon blir lycklig med sin Daniel.

    Resten av familjen är helt ointresserad så jag har bjudit vänninorna på lunch. Det blir en sallad. Bubbel att dricka såklart. Hembakad "folkets prinsesstårta" till kaffet (Y))! Känner jag oss rätt så blir det mycket prat och titta lite grand.

    Här kommer ett klipp från ett lite mer avslappnat bröllop:
    http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0

  • Zeldasmatte 16 juni 2010

    Är lika gammal som Vickan och har nyligen gift mig med min egen Daniel... (Y)

    Jag tänker tjuvkika på tv:n då och då, men fokusera på att själv laga något gott åt oss här hemma...

    God mat är aldrig fel! {eat}

  • Countrygirl 16 juni 2010

    Sitter bänkad absolut, många näsdukar och en make som får sköta matlagningen. Kommer nog att lipa mer än vad jag gjorde under Princess Di's begravning, för det här så vackert!

    Nu skapas historia! :)

  • Penne 16 juni 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jun 2010

    Skrivet av Penne den 16 jun 2010

    ...Hahaha, du undviker allt som har med bröllopet att göra men du gör en enkät om vilka som intresserar sig...! :)


    Hur vore det om du antingen hade svarat på enkäten eller ignorerat den istället för att göra dig lustig över den? :@


    Oj, förlåt, jag menade inte att vara oförskämd, jag skojade bara lite.

    Jag lämnar stan under bröllopshelgen, men kommer förmodligen bläddra i tidningar och kanske eventuellt sappa förbi bröllopet på tv. Mest bara för att se hur de såg ut och så.

  • amoz 16 juni 2010

    Jag är på jobbet då bröllopet är, annars hade jag säkert tittat på det. Får väl kolla om det blir någon repris.
    Även om vissa tycker det är ett spektakel så ska vi nog tänka en runda till på vad det innebär för många rent ekonomiskt. Det är ju faktiskt många som "vinner" på detta bröllop också och det är även ett fint sätt att visa Sverige runtom i världen.
    Det "luktar" lite svensk avundsjuka när man ojar sig för kostnader runt bröllopet tycker jag.

  • FruAst 16 juni 2010

    Ska självklart titta. Men det är lite överdrivet med all mediabevakning... Jag tittade häromåret när danskarna sände sin såpa därifrån. Gillar att titta på glamouren, när man nu betalar för den. Vi behöver ha representanter för Sverige, det är roligare med monarker som gör jobbet på livstid än valda presidenter som är utbytbara.

  • chrisq 16 juni 2010

    {kissing} tänk vad många avundsjuka människor det finns i sverige hoppas inte det är smittosamt .Att man får tycka vad man vill är en sak men man borde lära sig att uttrycka sig med stil elakhet föder elakhet o det har vi så det räcker glädje o omtanke är viktigare (L){kiss}{kissing} om ni läser vad han fråga så vore det enkelt att svara ja eller nej det gjorde han själv ganska snyggt

  • alindalinda 16 juni 2010

    Bor i Sthlm, har undvikit det mesta utav firande, med undantag för turister i kollektivtrafiken.
    Dagen (lördag) till ära ska jag ävwn fly från stan, till den ursprungliga hemorten för familjestund.
    Blir skygg av allt ståhej. Socialbidragstagare, och en hel värld bryr sig om en vigsel...gah!

  • lena4 17 juni 2010

    Kommer inte att titta på bröllopet.

  • cawn 17 juni 2010

    Morsan och jag bänkar oss framför tv:n med choklad servetter och tårta.Syrran tänker bojkotta och måla vedboden istället och hon har lovat fixa käk som kan intas i tvsoffan.Här ska firas och snyftas!{kissing}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.