Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det undviker jag!

  • amoz 4 november 2010

    Jag undviker att ta till mig alla olika skrämselannonser som gäller att nu är det tex farligt att äta chips eller nu ska vi inte äta det eller det.
    Jag tror på måttlighet och sunt förnuft när det gäller allt sådant här. För om man skulle gå in i vad de egentligen skriver i sina larmrapporter så gäller det ofta att man ska äta det de varnar för i jättestora mängder eller väldigt ofta. Äter vi en varierad kost och med måtta så tror jag inte vi behöver vara oroliga.

  • johanna57 5 november 2010

    undviker dom flesta halvfabrikat för det blir billigare att laga själv. Tycker inte det är något fel att använda halvfabrikat.

  • Missan91 5 november 2010

    Börjar må illa bara jag tänker på rätter med lever i. Har hemska smakminnen från leverplättar och leverbiffar som dagistanterna tvingade mig att äta.....

    Klarar inte heller av att äta atrias färdigköpta maletköttpizza. Åt för mycket av det nåttag när jag var mindre och kan inte tåla den mera. Oliver går inte heller ner, men det beror bara på smaken, inte några hemska minnen :D

  • imsepimse 5 november 2010

    Skrivet av Bumbis den 2 nov 2010

    Jag undviker matlagningsgrädde. Köper alltid vispgrädde och späder med mjölk. Mycket billigare och jag slipper en massa konstigheter. Köper heller aldrig euroshoper eller eldorado och hoppar helst även ICA, Willys och Hemköps EMV-varor. Gynnar hellre företagen som tar fram nyheter.

    Just så här tänker jag också!

  • Pannwitz 5 november 2010

    Kaviar på tub och flytande margarin kommer aldrig att hamna i mitt kök, tycker det är vidrigt faktiskt :s

  • mon579 5 november 2010

    Jag undviker att köpa hem oberedda råvaror, som potatis och grönsaker, men älskar konserver av alla de slag och pulversåser är bland det godaste jag vet. Och inte behöver man hålla på att läsa i kokböcker och sånt heller.

  • malinzko 5 november 2010

    Jag har köpt en bok " ÄKTA vara" och den är min nya bibel! Försöker leva efter den. Så inga konstgjorda ämnen i min mat inte! Eller iaf försöker jag med det. Men något som ALDRIG skulle komma innanför mina dörrar är pulvermos och blodpudding!!!!!!!

  • nova07 6 november 2010

    köper aldrig färdigmat, aldrig importerat kött eller importerade mjölkprodukter. Lagar all mat från grunden, gör man storkok har man snabbmat ändå.... dessutom smakar det gott! {eat}
    det är inte svårare än att ha stora frysboxar (Y)

  • soccermum 6 november 2010

    Skrivet av Pannwitz den 5 nov 2010

    Kaviar på tub och flytande margarin kommer aldrig att hamna i mitt kök, tycker det är vidrigt faktiskt :s


    Oj nu blev jag nyfiken ;) Varför är det vidrigt?
    Själv tycker jag om båda produkterna nämligen men alla är ju olika...ler..

  • Cassiopeya 6 november 2010

    Nötter! Undviker jag i maten, äter gärna som de är, men att helt plötsligt få in en hård jordnöt med den lena maten, det gillar jag inte! ;)

  • Pannwitz 12 november 2010

    Skrivet av soccermum den 6 nov 2010

    Oj nu blev jag nyfiken ;) Varför är det vidrigt?
    Själv tycker jag om båda produkterna nämligen men alla är ju olika...ler..


    Flytande margarin använder jag bara inte, det är väl en liten fix idé jag har. Dessutom användes det hela tiden under ett år i gymnasiet då jag och 3 kompisar bodde i lägenhet tillsammans. själv använder jag bara riktigt smör. :)
    Kaviar på tub (alltså typ kalles kaviar) vet jag inte varför men jag kan knappt ens känns lukten av det innan jag börjar få kväljningar :S Har aldrig tyckt om det som liten och det fungerar fortfarande inte. :P

  • The_mama97mia 12 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 3 nov 2010

    Någon ovan skrev om aspartam, det hade jag glömt, köper aldrig något med aspartam, tycker helt enkelt inte om det ;)


    Jag får tillägga att jag undviker alla lightprodukter där sockret är ersatt med konstgjort sötningsmedel. Ett tag gillade jag Fun Light saft men nej, nu köper jag inte det. Vet inte riktigt varför men har liksom bara bestämt mig för det. Ingen light läsk heller alltså. PÅ tal om läsk köper vi inte heller energidryck - barnen älskar det men jag hänvisar till att barn under 18 inte ska dricka det.

  • Cassiopeya 12 november 2010

    Skrivet av mama97mia den 12 nov 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 3 nov 2010

    Någon ovan skrev om aspartam, det hade jag glömt, köper aldrig något med aspartam, tycker helt enkelt inte om det ;)


    Jag får tillägga att jag undviker alla lightprodukter där sockret är ersatt med konstgjort sötningsmedel. Ett tag gillade jag Fun Light saft men nej, nu köper jag inte det. Vet inte riktigt varför men har liksom bara bestämt mig för det. Ingen light läsk heller alltså. PÅ tal om läsk köper vi inte heller energidryck - barnen älskar det men jag hänvisar till att barn under 18 inte ska dricka det.


    Bra sagt! Hellre riktiga produkter och mindre ofta i så fall (Y)

  • MartenKL 12 november 2010

    Euroshopper, Eldorado, fryst kött/fågel. Billig kött/fisk/fågel.

  • enaw 12 november 2010

    alla typer av konstgjorda sötningsmedel typ aspartam och asesulfam-K... efter att ha läst om vilka biverklingar man kan få av sånt -har dessutom konstaterad allergi mot aspartam numera...

    ris!! mest på grund av miljöpåverkan -otroligt resurskrävande under odling och sen ska det dessutom flygas hit...

    pepparrot -helt oätbart i minst lilla dos och det är bara en helt fix idé :D

    sen väljer jag närpruducerat före ekologiskt... undviker sånt som fått onödiga tillsatser...

  • annalena514 12 november 2010

    allt som är starkt typ pirri pirri sambaloelek mm:@

  • martina63 12 november 2010

    glutamat....usch

  • Buspippi 12 november 2010

    Pulvermos, pulversoppa och pulversås.
    Det är enligt min mening osmakligt och dessutom väldigt enkelt att göra själv och då blir det gott.
    Men jag är inte så mycket för halvfabrikat och konserver heller. Föredrar färskt och lagat från början men visst går vi på restaurang några gånger per år.

  • neta5 12 november 2010

    jag håller med pulvermos skulle jag aldrig köpa och inte heller färdig klyftpotatis när det blir så mycket godare att göra själv

  • smarrig 12 november 2010

    E-ämnen. Har speciellt fobi för färgämnet 120 som innehåller extrakt från torkade honor av kochenillsköldlusen (läste det i en bok för en tid sen, efter det var de ajöss me allt godis!!!). Usch, fy och blä för alla tillsatsämnen!!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.