Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Engla

  • evamarie75 14 april 2008

    Tänder absolut ett ljus i kväll.
    Har själv en dotter som blir tio i år. Även barnen har jobbiga tankar kring detta. Man har svårt att förkara för dom VARFÖR någon kan göra något sånt mot ett barn.
    Tänker på Englas mamma. Usch stackars människa!
    Vila i frid du vackra barn!

  • The_mama97mia 14 april 2008

    Min flicka är tio. fyller 11 i november. Jag tycker att jag släpper henne mer o mer... vill ju att hon ska blir självständig. Inpräntar detta med att aldrig följa med ngn vuxen bla bla...
    Vi tänder ett ljus, men det hjälper ju inte. Englas ljus har slocknat.
    Det värsta , absolut värsta som en förälder kan råka ut för tror jag.
    Jag är så ledsen.
    Allt det som drabbar våra barn, drabbar liksom hela mänskligheten dubbelt hårt eller hur.

  • evamarie75 14 april 2008

    Jag tänder absolut ett ljus för lilla Engla!
    Har själv en dotter som blir 10 i år. Även barnen har ju jobbiga tankar angående det som hänt. Och hur förklarar man för sitt barn att det finns så onda människor i den här världen?
    Tankarna går till Englas mamma. Usch och fy stackars människa!
    Vila i frid du vackra barn!

  • gottsomsatan 14 april 2008

    Sorry om jag skriver igen.. Jag hade nog avlivat mannen på fläcken..i första stund.. Men har funderat på detta ett tag.. Han e sjuk.., precis som den där mordbrännaren som härjar just nu..
    Förmodligen obotligt sjuk.. Värdet av liv finns inte i deras skallar, när den "onda sidan" ger sig tillkänna.. Det är ingen tröst i sorgen här..och det försvarar absolut inte att detta fick hända..
    Kanske man skall rikta sin ilska och frustration mot resursfördelningen i samhället..?
    Oavsett så ligger fortfarande samma sorg över landet ikväll..även med tanke på alla andra som
    råkat ut för liknande..Åmselemorden,Malin, Anna Lind..listan är oändlig..R.I.P.

  • evamarie75 14 april 2008

    Oj det blev två meddelanden! Men det skadar väl inte i den här frågan!!
    Håll om varandra och var rädda om det ni har!

  • snutten 14 april 2008

    Självklart tänder vi ljus i kväll!

  • jas65 14 april 2008

    Vi tänder ett ljus för Engla och till hennes föräldrar samt till andra barn och dels en eftertanke hur kan detta hända och hur vi skall förhindra att detta händer igen. Vi sänder även en tanke till Anders Eklunds broder och familj som också drabbas av sorg.

  • farmoringer 14 april 2008

    Här tänds också ljus. En fruktansvärd tragedi. Finns nog inte ett öga torrt när man tänker på det. Tankarna går till alla drabbade, nu och tidigare.

  • lennali 14 april 2008

    Självklart tänds det ett ljus i kväll.

  • azlan_lena 14 april 2008

    Att tända ljus, visar vi gärna med denna handling att vi deltar i ett kollektivt tänkande i kärlek som skall gagna lilla Engla , samt i ord o handling visa att vi står starka mot ondskans härjningar .
    Lilla Engla , vi följer dig .

  • monicadanell 14 april 2008

    Jag har fått ett sms vi tänder ett ljus för engla
    och dom andra hur kan man göra så
    mot ett litet barn:(

  • Gunn57 14 april 2008

    Vi tänder ett ljus för Engla och hennes familj.
    Har sänt flera sms.

  • gittan55 14 april 2008

    Att tända ett ljus är det minsta vi kan göra för att visa att vi vuxna inte kan acceptera detta våld mot oskyldiga barn!! Hoppas att det brinner ett ljus i varenda fönster ikväll!!

    Lilla Engla, tårarna rinner när jag läser om vad som hänt dej........:(
    Den "dumma farbrorn" kommer att hamna inom lås och bom, för alltid hoppas jag så han inte kan skada eller döda någon mer........
    Vila i ro Engla, vi skall tända ett ljus för dej ikväll och tänka på dej och på din familj som har det så svårt nu.
    En mamma och mormor

  • lilas 14 april 2008

    Vi tänder också ett ljus för lilla Engla ikväll. Tankarna finns hos henne och hennes anhöriga. Det är så fruktansvärt att någon kan göra något så hemskt!
    Jag känner att inget straff i världen för den mannen skulle vara tillräckligt hårt!
    Vi sänder sms till alla vi känner.
    Vila i frid Engla!

  • gunnarstorp 14 april 2008

    Vi kommer tända ett ljus VARFÖR

  • systeryster 14 april 2008

    Naturligtvis måste vi tända ett ljus för Engla ikväll.Det mördaren gjort är att beröva oss alla en tillit till det goda, genom att visa att en så obegriplig ondska kan finnas inom en människa. Att tända ett ljus är också ett sätt att sända omtanke till varandra och ett bevis på att vi inte vill sluta tro på det goda som människor har att ge varandra.
    Det är lätt att få en föraning av vad Englas föräldrar måste gå igenom även om det till fullo inte går att förstå.Den skuld som alltid infinner sig i sorgen måste vara fruktansvärd, alla varför som inte får något svar.Tack och lov för att polisen i Dalarna är så effektiva, jag blir ofta imponerad av att de så snart löser begågna brott.Nu kan familjen och vi andra äntligen få en del svar på alla frågor och börja nyorientera oss i en tillvaro som aldrig blir sig lik.
    Att vi kallar det vi inte förstår för psykiskt sjuk bär mig emot eftersom jag arbetar med "psykiskt sjuka" och det är inget jag samanknippar med våld, utan bara ett eget stort lidande.
    Att våga tala om att man har en psykiatrisk diagnos är fortfarande tabu och ändå tror jag att vi alla känner eller har någon som mår eller mått psykiskt dåligt bland våra vänner och bekanta, kanske även i familjen.Kom ihåg att vara psykiskt sjuka är inte samma sak som att vara farlig.
    Tack för ordet!

  • monac 14 april 2008

    Här i Uppsala kommer det brinna många ljus för Engla & hennes föräldrar som förlorat det käraste de har!

  • Smulpajen 14 april 2008

    Har fått sms och själv skickat det vidare. Självklart ska vi tända ljus både i fönstret och utanför dörren. Både för Engla och andra små barn som råkat ut för dessa sjuka hjärnor. Vi kan inte vara nog försiktiga om våra barn. Själv kör jag min dotter både hit och dit. Världen är galen.

    Till Englas föräldrar vill jag säga; Ni finns i våra tankar. Vi är så oerhört ledsna. :'(

  • vonne 14 april 2008

    Vi kommer att tända ett ljus för Engla och alla som har blivit drabbade av detta fruktansvärda :(

  • Wombat04 14 april 2008

    Kommer att tända ljus för Engla ikväll ... :(

    Bella

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.