Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Facebooknörd? Det är jag

  • anluk 18 oktober 2008

    och dottern undrar ff om jag är 8 eller vad..............

  • Bowmore 18 oktober 2008

    :D

  • Queenie 18 oktober 2008

    Jag leder ju över dig i kuddkriget anluk. :p

  • Queenie 27 oktober 2008

    Kul, nu har man flera från matklubben på facebook. Undrar hur många mer här som är aktiva på facebook?

  • Annettenn 27 oktober 2008

    Jag finns på Fejjan.. !:D
    Är helt underligt lyrisk över denna community..man kan hålla en typ av kontakt/koll med vänner man sällan pratar med per telefon eller liknande, genom att använda sig av funktionen "vad gör du nu?". Där kan man ju se hur/vad/när vänner ska göra saker. Konstigt formulerat, jag vet, men de som är FB-användare förstår. :p

  • eowyn 27 oktober 2008

    Ja, vi får väl bilda en Matklubbs-klubb på Facebook kanske?(H)

  • zizzi08 27 oktober 2008

    (Y)(Y) Själv klart så är man facear jag är inne minst 2 gånger om dan snacka om en drog...
    Man den gamla sidan var mycket bättre.
    Adda mig gärna också ,kul med nya människor speciellt här ifrån. Måste uppdatera mig nu:p

  • Bowmore 27 oktober 2008

    zizzi08 Betrakta dig som addad :)

  • Queenie 27 oktober 2008

    Skicka pm till mig om någon vill ha mig på facebook. Tycker också det är kul med nya vänner där.

  • piusamadeusmozart 27 oktober 2008

    ????? jag àr nog fòr gammal har inte ens mobil...egentligen vad àr denna facebook????? och detta nya svenska superpopulàra ord nòrd ... vad betyder det????

  • Annettenn 27 oktober 2008

    Jag tyckte oxå att den gamla fb var bättre, mensom sagt "tyckte", jag har börjat vänja mig nu..och den nya e faktiskt inte som dum. Försöker öppna sinnet, även om det sitter långt inne.. :D Men det som stör mig mest med sidan nu är att den tycks haka upp sig och visa gamla nyheter i omgångar.. :o
    Sen finns det faktiskt inget å välja på, den nya eller ingen..-eller hur ? Och då tar man den nya..! :D

  • Queenie 27 oktober 2008

    Tycker facebook är hur trevligt som helst. Sen kan man vara lite barnslig och ha "kuddkrig" också.

  • tina62 27 oktober 2008

    Skrivet av Queenie den 18 okt 2008

    Om det är någon som vill adda mig, skicka gärna ett pm, tycker bara det är kul med fler vänner på facebook.



    (L)(L)(L)(L) Jag håller med. Hojta till!!

  • SDMaya 27 oktober 2008

    Bara hojta till om ni vill ha mig på Facebook :P

  • redd 27 oktober 2008

    Skrivet av piusamadeusmozart den 27 okt 2008

    ????? jag àr nog fòr gammal har inte ens mobil...egentligen vad àr denna facebook????? och detta nya svenska superpopulàra ord nòrd ... vad betyder det????


    Ang nörd
    Saxar detta ifrån http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd
    "Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en stereotypisk, oftast lätt negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde. Nördar intresserar sig ofta för teknik eller naturvetenskap (ex datornörd, biologinörd eller schacknörd)."

    Själv skulle jag beskriva det som en person som är så hängiven åt sitt sin hobby så att han/hennes sociala liv blir lidande/anpassas till hobbyn varierande utsträckning, fanatiker är ett annat ord på samma tema.
    Historiskt är det mest teknikintresserade killar som "drabbats" men jag skulle säga att det finns ett antal receptnördar här på sidan (som vi alla givetvis är oändligt tacksamma emot).
    Vidare har den negativa stämpeln tvättats bort till stor del då sakkunniga amatörer kan delge sin kunskap genom t.ex. wikipedia..

  • Queenie 28 oktober 2008

    Inga fler som vill ha kuddkrig på Facebook?

  • Lindanemon 29 oktober 2008

    Jag finns så klart också på facebook :p
    och kuddkrig är himla kul! :p

  • EowynUndomiel 29 oktober 2008

    Har inte blivit medlem på facebook, men funderar på det... än så länge räcker bilddagboken o matklubben bra (Y)

  • Queenie 29 oktober 2008

    Det tycker jag du ska bli Eowyn

  • Smulpajen 29 oktober 2008

    fb har ju sina poänger, men det känns som ett heltidsjobb att hinna svara på allt. Eller måste man kanske inte det?? Man vill ju inte vara oartig, men jag hinner bara inte :'(:'(
    Jag förstår heller inte varför man ska lägga till "vänner" man inte har en aning om vem dom är :o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.