Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fattar inte vad man ska ha dom till?

  • Okänd 17 november 2010

    Skrivet av Misty09 den 17 nov 2010

    Skrivet av jollo10 den 17 nov 2010

    Min bästa köp är en äppelskalare och en urkärnare, dom spar verkligen tid, glassmaskinen är kanske inte väldens mest flitigaste använda apparat hemma hos mig, men jag tycker den är kul att ta fram lite då och då, smörgåsgrillen är ganska bra ibland ( då menar jag ibland) att använda ifall man inte orkar hålla på i köket, men behöver inte ost i smöråsen, man kan typ ta tomat, lök, mm. osten gör det hela onyttigt men man kan ta andra grejer än ost! Men går det snabbare att koka ägg i en äggkokare?


    I mitt fall är det varken tidsåtgången eller energibesparingen som gör att jag föredrar äggkokare. Det är smidigheten att slippa passa äggen samt att alltid få perfekta ägg varje gång. Lösa då jag vill det, krämiga då jag vill ha det och hårda till ex ägghalvor som ska dekoreras. Man misslyckas aldrig. Det gillar jag :)


    Om vi vore storkonsumenter av ägg, ja då skulle också jag satsa på en äggkokare. Inte för tiden utan för att man slipper passning och spruckna ägg. Men tyvärr har vi svårt att tåla ägg, min man och jag.

  • soccermum 17 november 2010

    Skrivet av jollo10 den 17 nov 2010

    Yoghurtmaskin? Vad fan har man det till? Göra egen yoghurt eller?


    Touché

  • soccermum 17 november 2010

    Skrivet av soccermum den 17 nov 2010

    Är en smörgås i smörgåsgrill verkligen så onyttigt så man väljer att inte använda den jollo10? Klart man kan välja bort den onyttiga osten men man behöver ju inte ta flera skivor av fetaste sorten ;)


    Skrivet av Cassiopeya den 17 nov 2010

    Vet inte att jollo10 skrivet detta, var nog snarare jag som gjorde det bortvalet! Tillhör kategorin som vill lyxa ordentligt när jag lyxar. Alltså väljer jag att göra det mer sällan och rejält istället för ofta och halvt (för jag vill ha mycket ost och gärna fler sorter, och jag vill ha vitt vitt bröd) {curl-lip} Smaken är som...

    Ska nog tilläggas att jag är lat och tycker det är jobbigt att ta fram grillen från skåpet då den står lite längre in, dessutom ska den ju rengöras och det fastnar ost och...bla bla...sån är jag! Tur att vi är olika =)



    ok.. Jag syftade på jollos kommentar:
    "smörgåsgrillen är ganska bra ibland ( då menar jag
    ibland)"

    Lät som att han valde bort smörgåsgrillen men nu när jag läser noggrannare bakåt så ser jag att du också väljer bort smörgåsgrillen ;)

  • hajkthomas 18 november 2010

    Hej,
    Ja jag är lika frågande som du, kommer ihåg den sk bakmaskinen på 80-talet, den var ochså en hit.
    Thomas

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.