Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jobb

  • Roosen 27 mars 2008

    Har suttit och läst om alla yrken som ni jobbar med och vad roligt. Själv läser jag nu på en omvårdnadsutbildning men frågar mig om jag hamnat rätt egentligen då jag har kontorsbakgrund bakom mig med arbetslöshet m.m.
    Vården är som ni andra säger, tungt och dåligt betalt och det har man märkt på praktik/sommarjobb om inte annat. Svårt med fasta jobb också...får väl se vad det slutar men men intresse hemma är iallafall bak/mat.

  • Nettie 29 mars 2008

    Jag jobbar med parkskötsel och stortrivs med det(Y)

  • bernit 29 mars 2008

    Har varit egen företagare i nästan 30 år men de senaste 10 åren (blev uppköpt) har jag jobbat som data chef i en liten koncern med 16 företag och ca 700 anställda i större delen av världen.
    Har ingen tanke på att gå i pension....

    /BÅ :p

  • 30 mars 2008

    Och jag älskar mammas köttbullar :'(

  • majamia 30 mars 2008

    jag arbetar med rehab inom psykiatrin och stormtrivs med det (L)

  • irrevirre 30 mars 2008

    Jättekul tråd det här! Roligt att höra vad ni pysslar med om dagarna.

    När jag var smålänning jobbade jag på möbelfabrik med min pappa. Underbart roligt hade vi. Skrattade mycket:-)
    Sedan flyttade vi till Malmö och då fick det bli hotell. Började som städerska sedan floorsupervisor och sedan receptionist.
    Även idag jobbar jag receptionist, men på en klinik med kiropraktorer och medicinska massageterapeuter. En helt underbart gäng är vi. Kiropraktorerna är alla danskor och vi andra är svanskar.
    Det positiva med mitt jobb är att jag varje dag får möta glada patienter som var så bekymrade och hade så ont första gången och så glada och friska sedan!
    Jag kan träffa 100 patienter om dagen + telefon:-)

  • Svesse60 30 mars 2008

    Jag är utbildad mediepedagog. (Men att hitta ett jobb är inte det lättaste.) :'( Jag har också gått olika utbildningar och kurser, bl a inom entreprenörskap och projektledning. När man som jag är arbetssökande, måste man ibland prova på andra yrken för att se om nåt passar. Så jag sökte praktikplats på ett gruppboende för psykiskt handikappade och senare på ett äldreboende för dementa. Jag stortrivs med detta, har otroligt trevliga arbetskamrater! Får nu hoppa in och jobba extra på äldreboendet och har även fått jobb där under sommaren. Jag är överlycklig! (Y)

  • malincalla 30 mars 2008

    Jag jobbar som fabriksarbetare på Gillebagaren och plockar och packar kakor från löpande band hela dagarna. Har varit där i två år snart och har precis fått ett mammavikariat så minst ett år till blir det. Vill egentligen plugga så jag kan få ett 'riktigt' jobb nångång men industriarbete är för bra betalt för att jag ska kunna sluta just nu. :p

  • tantdrake 30 mars 2008

    Är undersköterska på tre kirurgavdelningar på länssjukhuset i Norrbotten. Jobbar bara nätter och stortrivs! Patientvård är underbart - trots alla sorger och bekymmer de har.
    Har arbetat med dementa på boenden och i hemtjönst i massor av år och har verkligen fått en personlig kick av att byta arbetsuppgifter. Oj, så mycket intressant det finns att lära sig (Y)

  • 31 mars 2008

    Är precis på väg ut i okändheten. Känns lite oroande, men också jätteroligt att byta jobb. Har hela livet jobbat på en liten snickerifabrik, och dom senaste åren kombinerat som dagmamma. Nu blir det äldrevård över sommaren, sen vet jag inte.
    En tanke är att läsa till syrra, jag tycker om att vara till hands för andra. I sådana fall gärna vidare till något inom barn,
    Eller satsa vidare på trähantverket, gå lärjling hos en finsnickare... Helt olika karriärer, jag vet, men alla har vi ju många sidor inom oss samtidigt.

  • MrVan 31 mars 2008

    Vi har tills precis nu jobbat på en restaurang här i byn.... Tyvärr stängde den i fredags så nu gör vi ingenting, typ.... Nån som behöver 2 kockar????? :p:p

  • annaviola 31 mars 2008

    Jag jobbar som brevbärare. Ett underbart yrke när det är bra väder inte så roligt när det är dåligt väder... Jag stortrivs med mitt jobb, vi är ett underbart gäng som jobbar ihop. Arbetet är omväxlande och man jobbar mycket självständigt. Kan inte tänka mig ett bättre jobb:D

  • Gnagett 31 mars 2008

    Jag jobbar som läkarsekreterare på en öppenvårdspsykiatrisk mottagning och trivs med mitt arbete.

  • kajsa36 9 april 2008

    puff :p

  • Lena 9 april 2008

    Jag pluggar till uska så jag hoppas att jag får sommar jobba där jag ska göra min apu. Är inte klar fören nästa år känns tungt.

  • kajsa36 9 april 2008

    Skrivet av Lena den 9 apr 2008

    Jag pluggar till uska så jag hoppas att jag får sommar jobba där jag ska göra min apu. Är inte klar fören nästa år känns tungt.
    Det förstår jag ... har oxå läst till usk fick det betalt genom jobbet... läste in kursen på 5 mån...men då hade vi givet vis ingen praktik... det var korvstoppning...

  • pia61 9 april 2008

    Jag är skötare/undersköterska och jobbar på ett gruppboende för utvecklingsstörda. (L)

  • Jessika 9 april 2008

    Jag kanske är lite dum men vad är uska och apu?

  • kajsa36 9 april 2008

    uska= undersköterska
    apu= vad jag tror praktik:'(

  • Jessika 9 april 2008

    Aha, tack för svaret. Då blev det lite lättare att förstå:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.