Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

rökare, snusare eller Inget?

  • Okänd 20 januari 2008

    Rökare.

  • lennali 20 januari 2008

    Rökare, höll upp i 2-3 månader förra året men klarade inte mer sen, blev nervös, rastlös och räknade cigaretter i stället för får när jag skulle sova. Håller med Amber någon last ska man väl få ha, nyttigt är det ju inte men det är vi rökare fullt medvetna om, men det är inte så enkelt att bara sluta efter drygt 30 års rökning, min husdoktor säger att en riktigt inbiten rökare är som en narkoman, det är inte så bara att sluta.

  • 20 januari 2008

    Rökte från 7:an till jag var 24 och blev med barn. " Stödsnusade" minicatch när det vart som jobbigast. Dummaste jag gjort, snusar än. Min samboman har hållt upp sen nyår 06-07!!
    Jag gjorde ett försök men har inte karaktär/lust/motivattion eller vad det kan vara. Inget jävlaranamma vad det gäller att låta bli helt enkelt. :(

  • Hjotrongull 20 januari 2008

    Varken rökare eller snusare...men har andra laster så det räcker till ändå:)

  • Queenie 20 januari 2008

    Jag är rökare och har faktiskt ingen lust att försöka sluta ens. Försökta för ca 2 år sen och blev bara så deprimerad.

  • bejofr 20 januari 2008

    jag varken röker eller snusar men som sagt andra laster finns ju

  • 20 januari 2008

    Rökare........(H)

  • ikah 20 januari 2008

    Fd rökare, slutade 2001 när sonen föddes och har lyckats hålla mej ifrån det(Y)

  • evaldo 20 januari 2008

    Jag köper mina cigaretter för 159:- limpan. Billigare kan det knappast bli.

  • barnbarn 20 januari 2008

    Jag slutade röka för snart exakt 32 år sedan.
    Det var när min man och jag planerade att skaffa barn.
    Jag ville vara rökfri innan jag blev med barn.
    Har gudskelov inte tagit ett bloss sedan dess
    Trots att jag var storrökare .

  • hansdotter 20 januari 2008

    Slutade röka 19 februari 2007.Snart ett år!!!

    Bestämde mig för att jag var tvungen att sluta till jag fyllde 30, i april 2007. Kändes som om att det var "nu eller aldrig"..

    Gick till läkaren och fick tabletter utskrivna. genomgick 7 veckor av sömnlöshet (bieffekt av medicinen) och sedan dess är jag rökfri. Tänker inte ens tanken att det vore gott. Tog inte ett enda bloss på min 30-års fest.

    TAr dock aldrig ett glas vin längre- för det är inte lika gott utan en cigg. Så jag har nästan blivit helnykterist på kuppen :p Tog 3 glas vin förra året =)

    Det går om man bara vill, men har man inte motiviationen så är det svårt. Jag lyckades på tredje försöket!

    Läs gärna Allen Carr- äntligen ickerökare! Den är mycket läsvärd och hjälpte mig att få insikt i vad jag höll på med.

    Men jag tycker att det är upp till var och en om man är nikotinist eller ej. Det hjälper inte en rökare att "få pekpinnar" av ickerökare! Det gör en bara irriterad...

    Lycka till ni som vill sluta:D Å njut alla ni som fortsätter :D

  • Libra 20 januari 2008

    En rökfri rökare.....:D Slutade röka för 7 veckor sen snart och det går fantastiskt bra....Fan vad bra jag är....(Y) Har rökt i 28 år non-stop, ett pkt/dag.....(N)men har en bekant som har KOL och nu har hon fått lungcancer + 2 svulster i huvudet och därför beslöt jag mig för att prova.....och än så länge går det bra.....:)

  • Libra 20 januari 2008

    Skrivet av hansdotter den 20 jan 2008

    Slutade röka 19 februari 2007.Snart ett år!!!

    Bestämde mig för att jag var tvungen att sluta till jag fyllde 30, i april 2007. Kändes som om att det var "nu eller aldrig"..

    Gick till läkaren och fick tabletter utskrivna. genomgick 7 veckor av sömnlöshet (bieffekt av medicinen) och sedan dess är jag rökfri. Tänker inte ens tanken att det vore gott. Tog inte ett enda bloss på min 30-års fest.

    TAr dock aldrig ett glas vin längre- för det är inte lika gott utan en cigg. Så jag har nästan blivit helnykterist på kuppen :p Tog 3 glas vin förra året =)

    Det går om man bara vill, men har man inte motiviationen så är det svårt. Jag lyckades på tredje försöket!

    Läs gärna Allen Carr- äntligen ickerökare! Den är mycket läsvärd och hjälpte mig att få insikt i vad jag höll på med.

    Men jag tycker att det är upp till var och en om man är nikotinist eller ej. Det hjälper inte en rökare att "få pekpinnar" av ickerökare! Det gör en bara irriterad...

    Jag har oxå sluta-röka-medicin men jag har då aldrig varit såååå trött i hela mitt liv....:o

    Lycka till ni som vill sluta:D Å njut alla ni som fortsätter :D

  • Libra 20 januari 2008

    Skrivet av Libra den 20 jan 2008

    Skrivet av hansdotter den 20 jan 2008

    Slutade röka 19 februari 2007.Snart ett år!!!

    Bestämde mig för att jag var tvungen att sluta till jag fyllde 30, i april 2007. Kändes som om att det var "nu eller aldrig"..

    Gick till läkaren och fick tabletter utskrivna. genomgick 7 veckor av sömnlöshet (bieffekt av medicinen) och sedan dess är jag rökfri. Tänker inte ens tanken att det vore gott. Tog inte ett enda bloss på min 30-års fest.

    TAr dock aldrig ett glas vin längre- för det är inte lika gott utan en cigg. Så jag har nästan blivit helnykterist på kuppen :p Tog 3 glas vin förra året =)

    Det går om man bara vill, men har man inte motiviationen så är det svårt. Jag lyckades på tredje försöket!

    Läs gärna Allen Carr- äntligen ickerökare! Den är mycket läsvärd och hjälpte mig att få insikt i vad jag höll på med.

    Men jag tycker att det är upp till var och en om man är nikotinist eller ej. Det hjälper inte en rökare att "få pekpinnar" av ickerökare! Det gör en bara irriterad...

    Lycka till ni som vill sluta:D Å njut alla ni som fortsätter :D


    Jag har oxå sluta-röka-medicin men jag har då aldrig varit såååå trött i hela mitt liv....:o


  • wildlife 20 januari 2008

    F.d. rökare, nuvarande snusare... men ska sluta. Vad är meningen med tobak egentligen? Om jag slutar snusa har jag råd med 3 helrör whisky mer i månaden...! :p

  • Amika 20 januari 2008

    Rökte från 15 års ålder tills förra året. Har varit utan cigg i 18 veckor nu och känner inget sug alls. Jag gick från 25 om dagen till noll utan hjälpmedel. Jag tror på att gå den hårda vägen utan hjälpmedel. Då uppskattar man det mer när man väl är ur det så man inte börjar igen. :)

  • 20 januari 2008

    Har rökt i 42 år, vill så gärna sluta.
    Har provat några gånger, blivit nedstämd och orolig och
    börjat igen. Nu har jag köpt boken som alla pratar så gott om, "Äntligen icke-rökare".
    Ska läsa den och se om jag blir så motiverad att jag står ut med biverkningarna.

  • SaraW 20 januari 2008

    Varken röker eller snusar. Är en stor tobaksmotståndare och arbetar aktivt med att få andra att sluta med nikotin. Ser varje dag de negativa effekterna av framför allt rökning, så det finns mycket vinna genom att uppmana/hjälpa folk att sluta.

  • irrevirre 21 januari 2008

    Jag är så förvånad att så många röker. Trodde inte så många mat-intresserade gjorde det eftersom det sätter ner smaklökarna. Jag menar, de flesta röker inte idag, men här en stor procent rökare? Eller är det så att ickerökarna inte bryr sig om att svara på detta inlägg? Tja, vad vet jag, vad vet jag?

  • styvan 21 januari 2008

    F.D storrökare men det var 20 år sedan:D Har haft en del korta återfall...men näe nu får det vara nog(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.