Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

rökare, snusare eller Inget?

  • Wombat04 30 april 2008

    Jag är ingetdera.

  • Ullis1 30 april 2008

    Skrivet av Queenie den 31 jan 2008

    Min beställning på cigarettbutiken "behandlas" nu, undrar hur lång tid det tar innan man får varorna?


    Ca 1 vecka.
    Jag provade faktiskt just nyligen att beställa därifrån för första gången jag med. Du kommer att få ett till mail där det står "Levereras", sen hämtar du ut varorna med avi på ett postutlämningsställe nära dig.

  • Ullis1 30 april 2008

    Jo, jag är rökare jag med som ni kanske förstår. Ska däremot sluta i år har jag tänkt mig.

  • The_mama97mia 30 april 2008

    Fd rökare. Många år sen nu.
    Det bästa jag gjort var att sluta.
    Nuförtiden mår jag riktigt illa av cigarettrk,. Och PIPRÖK. Min granne här röker pipa o så fort han kommer ut o röker måste jag gå in.....

    Jag brukar säga annars att det enda som är bra med mig . vad gäller hälsa, är att jag inte röker...

  • evaldo 30 april 2008

    Jag röker. Köper för 1790:- 10 limpor.

  • goldcamilla 30 april 2008

    Jag slutade röka i januari för 3 år sedan, är mycket glad och tacksam för detta

  • Dorisrecept 30 april 2008

    Tyvärr är jag oxå rökare men funderar starkt på att sluta. Det är jävligt mycket man förstör, lungor och hälsa och en massa jävla pengar som man kanske kan göra något roligt för i stället. Men gott är det:)

  • tandri 30 april 2008

    Varken röker eller snusar...
    Vill ge en eloge till min svärmor, som slutade röka för ett år sen, 77 år och rökt nästan hela sitt vuxna liv... Tvärslutade sen hon fått veta att hon hade början till COL.

  • Ernst76 30 april 2008

    Rökare. Jag har försökt att sluta ett flertal gånger men det är för gott att röka!:p Har testat plåster, tuggummi, Zyban och nu sist Champix men inget funkar på mig:(

  • Lintu 30 april 2008

    Så jävla onödigt att dra in smutsig luft och förstöra sina egna OCH andras liv. :S


    ursäkta språket...

  • Lintu 30 april 2008

    Så jävla onödigt att dra in smutsig luft och förstöra sina egna OCH andras liv. :S


    ursäkta språket...

  • Lindanemon 1 maj 2008

    oxå rökare...

  • Lotten_J 1 maj 2008

    Tack och lov gör jag varken det ena eller andra. Har tyvärr sett för mkt elände för att ens tänka tanken och har man inte börjat i unga år klarar man sig bra. Har sett många försvinna från jordelivet pga KOL och lungcancer och kan inte förstå varför man utsätter sig för detta trots riskerna, är det värt att betala så högt pris med risk för sitt liv? Jag kan förstå att det kan vara svårt att sluta när man väl är fast i beroendet men skulle man ha sett det jag sett borde det inte vara några som helst problem. Mitt jobb gör mig verkligen medveten om riskerna och att se människor kvävas till döds pga KOL är fruktansvärt, rent makabert.

  • zonale 1 maj 2008

    Slutade röka för snart fem år sedan och det är nog det bästa jag har gjort(Y) Det var inte lätt men jag vann över nikotinbegäret. Motivationen är nog det viktigaste hjälpmedlet.

  • MammaIrene 1 maj 2008

    Jag har aldrig rökat eller snusat....
    Jag har sett flera fall, både av mina nära o kära o inom vården, vad rökning faktiskt OFTA leder till, antar att många tänker att det händer inte mig, men det gör faktiskt det rätt ofta och gissa om de ångrar sig då.....
    Jag tycker också att man kan tänka lite på sin omgivning, de har ju inte valt att få inandas den farliga luften.....Varför förstöra deras hälsa..... Och dessutom miljön! jag har hört att cigaretter släpper ut mer farliga ämnen än bilarna....Vet dock ej riktigt hur det ligger till där.....

    Något man också kan diskutera är: Var gör ni av era fimpar?
    Slänger ni dem på marken eller tar ni hand om dem?

    Inte så roligt när barnen tar upp dem...

  • majamia 1 maj 2008

    jag varken röker eller snusar o har aldrig gjort heller.

  • tulipan 1 maj 2008

    Röker:-(

  • frucaos 1 maj 2008

    Aldrig ens varit frestad av varken rök eller snus. Tål inte lukten heller, så jag var så lycklig när det blev rökförbud på uteställen - problemet nu är ju att man som ikke-rökare inte kan sitta ute och äta längre - för där hittar man alla rökare.
    Rök om ni måste - men kom ihåg att det inte precis förhöjer aptiten på oss stackare som sitter vid bordet bredvid och mår illa av lukten...:(
    Min största last är väl choklad... Det skulle jag ha svårt att sluta med! :'(

  • carina29 1 maj 2008

    Röker sedan ung 15/16årsåldern. Trappade dock ner antalet under drygt ett år från ca 20st till 3st per dag. Slutade sen helt med hjälp av nicotin plåster och höll uppe i mer än ett år. Började sedan röka så smått igen och röker idag ca 10st per dag.

    Men om ett år ung så är jag icke rökare igen. :) denna gång ska hjälpmedel finnas hemma om/när det blir jobbigt åren efter. Att sluta röka är så mkt mer än att bara sluta med ciggaretterna.
    Människan är ju skapt för att njuta, så att föra in annan njutning i livet hjälper till. :)

  • Kaneta 1 maj 2008

    Är en före detta rökare som feströker. Detta har funkat i många år och jag har hållt mig till att röka 9-10 ggr per år och endast i sällskap med rökare annars har jag festat utan rök.

    Men de senaste 2 åren har jag ökat på mitt rökande alldeles för mycket. Jag ger mig själv anledning till att röka och tycker att fler och fler situationer kräver en cigarett. En utelunch med jobbet är festligt, barnens födelsedagskalas, smitit med rökarna på jobbet på en rökpaus för att det är fredag osv osv. Jag har även rökt när saker och ting varit jobbigt.

    Jag blir rädd för mig själv för jag vill verkligen inte börja röka på riktigt igen! :(
    Det är ju naturligtvis bara att låta bli att röka om man inte vill men hjärnan överlistar och överrumplar mig hela tiden! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.