Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter ni inte?

  • Smulpajen 14 augusti 2008

    Inälvsmat trodde jag var det enda tills jag jom på fler saker när jag läste vad ni andra skrivit! Messmör, sniglar, grisfötter, aladåber........jag det finns säkert mycket mer om man får tänka en stund.

  • Smulpajen 14 augusti 2008

    Fick försöka skriva samma sak två ggr för det blev inget första gången. Plötsligt ligger båda inne:o:o

  • Mormorsrutan 14 augusti 2008

    Jag äter inte färdiga köttbullar!

  • immortal_girl 14 augusti 2008

    Hmm...det är roligt hur man kan lära sig att äta olika saker, sedan jag blev ihop med min pojkvän har jag iallafall lärt mig att äta oliver och dricka rödvin och jag älskar det båda nu, men ändå finns det sådant som jag verkligen inte klarar av: Surströmming, lutfisk...och bara för att jag skulle komma på mer är det helt tomt i huvudet!:o

  • BigganL 14 augusti 2008

    Håller nog med smulpajen, varför ska man t ex äta vad grisarna har mellan tårna???? *S* (N)Sniglar har jag inte smakat och ska nog inte heller......
    Men min största "fasa" är nog bruna bönor....... *urrkkk*
    Däremot gillar jag ärtsoppa, särskilt Coops vegetariska, supergod! (Y)

  • segerwitch 14 augusti 2008

    (N)Så länge jag kan försvara mig, äter jag ingen lutfisk(N)BLÄÄ.
    Annars äter jag nog det mesta,åtminstone provar jag nästan allt,
    små överraskningar man kan få då(Y)

  • BigganL 14 augusti 2008

    Nä, fisk i all ära men inte lutfisk här heller.........

  • matmarie 14 augusti 2008

    MESSMÖR!!!!(N)

  • bosse1978 14 augusti 2008

    Jag äter inte kött, men utöver det så SENAP!! ve å fasa för detta otyg som finns i så mycket.
    Lakris och messmör går med bort. (N)
    Annars blir allt annat bra :p

  • BigganL 14 augusti 2008

    Liiite senap på en varmkorv men inte lakrits och messmör!

  • Smulpajen 14 augusti 2008

    Här ska vi ju inte skriva vad vi gillar, men jag måste bara få försvara den goda lutfisken med vit sås och massor av svartpeppar(L)

  • BigganL 14 augusti 2008

    Lutfisken är så "dallrig" och smaklös men kanske en ny tråd om VAD vi gillar för mat men det finns väl redan flera sådana? Nu lite rabarberkräm, en del att göra men ska kolla här sedan igen!

  • smulan1katt94 14 augusti 2008

    inälvsmat , korv , surströmming, sill, godis, messmör, ost, ärtsoppa, solgul soppa, grädde, majonäs, kåldolmar, fläsk , bacon, m.m:p

  • Perket 14 augusti 2008

    brysselkål och rotmos

  • salsa 14 augusti 2008

    totalvägran på lutfisk, lever eller annan inälvsmat, grisfötter, brysselkål, gröna ärter, McD mat, sylta,

    Sen finns det ju mat som är mindre god och det äter jag inte så ofta:p

  • -karo- 14 augusti 2008

    Jag äter inget som har fler än fyra eller färre än två ben, undantaget fisk som ju har både ock på nåt sätt. :D
    Sen äter jag inget som nån annan haft i munnen heller.

    (med andra ord, skaldjur och tunga går bort)

  • popik 14 augusti 2008

    Torkad fisk har jag ätit en gång och aldrig mer. Min ex sambo som är från ryssland skulle torka fisk som är väldigt vanligt i ryssland, han hsaltade och hängde upp fisken på balkongen för att torka , efter några veckor när den var klar skulle den provsmakas.
    Jag hade aldrig ätit torkad fisk men tänkte att jag får väl smaka, tar en tugga och ser på fisken och upptäcker vita maskar, jag trodde jag skulle dö. Jag höll på att kräkas ihjäl det var mitt livs hemskaste ögonblick, aldrig mera säger jag. :@:((N)

  • Lilljeppe 14 augusti 2008

    Kan bara inte äta/dricka rödvin, kaffe, messmör, oliver, brunabönor, lutfisk och surströmming

  • MrsG 14 augusti 2008

    Lever, lutfisk, messmör och pölsa, hu så läskigt...........(N)

  • tantdrake 14 augusti 2008

    :'( sniglar, skaldjur, grisfötter, surströmming och inlagd sill, ketchup, senap, kapris, koriander finns inte på min meny (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.