Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter ni inte?

  • styvan 15 augusti 2008

    Grifötter, njure, sniglar, ostron, hjärta, komage (Fransk delikatess), surströmming,(N) ja, det finns nog en hel del till som jag inte kommer på.

  • Annras 15 augusti 2008

    Skrivet av styvan den 15 aug 2008

    Grifötter, njure, sniglar, ostron, hjärta, komage (Fransk delikatess), surströmming,(N) ja, det finns nog en hel del till som jag inte kommer på.


    Håller helt med styvan! Dessutom äter jag inte russin, syltade apelsinskal och annan syltad frukt i kakor!

  • Lotten_J 15 augusti 2008

    Renkött, lever ( all inälvsmat) , curry, sniglar

  • Vivoplena 15 augusti 2008

    Kött, kyckling, vin, öl, kaffe, the, den där gelén som finns på vissa frukttårtor, naturell mjukost....

  • martina63 15 augusti 2008

    Pölsa, en skräck som sitter i från skoltiden...huuu.
    Grislever. Små kapris i burk, luktar och smakar eter. (N)

  • snuosm 15 augusti 2008

    Av vanlig mat i Sverige äter jag inte förstörd sådan, t ex möglig, skämd, rutten, osv.

    Av utländsk mat äter jag inte insekter, ormar, hundar, katter, apor, huvvaligen ! (N)

  • festmaten 15 augusti 2008

    Och jag som trodde att jag åt "allting" :o

    När jag läst era förslag så instämmer jag i :
    fiskbullar, sniglar, musslor, ostron, inälvsmat, surströmming, brysselkål, tunga, lutfisk, stekt sill, rotmos......och som popik skriver: muskotnöt!!! fanns i alla maträtter i min barndom!

    Är inte värt att klaga över kräsna ungar i fortsättningen:'(

  • ikah7 15 augusti 2008

    Kött, champinjoner på burk, stuvade makaroner... Fy :P

  • Isbjoorn 15 augusti 2008

    Jag äter det mesta utav det jag har smakat hitills även om vissa saker kan vara mindre goda..

    Men det jag absolut INTE kan äta är blodpudding det är de ända jag kommer på nu iallafall.
    sen finns det ju mycket som jag helst skulle slippa att äta.. Men som jag äter ändå alltså det gååår att äta, Men just Blodpudding, har jag aldrig lyckats fått i mig! :p

  • Isbjoorn 15 augusti 2008

    åh just det! En sak till, Surströmming. det är en sådan sak som jag heller absolut inte kan äta! (N) IHH

  • freja71 15 augusti 2008

    Hej alla
    Jag äter inte
    Ost (värst av allt!!!) (N)
    Filmjölk , gräddfil och andra "sura" mjölkprodukter
    Inälvsmat
    Surströmming
    Musslor
    Oliver
    Strömming
    Senap
    plus lite annat.....

    Mvh
    Ann

  • Tok_Inga 15 augusti 2008

    Jag har försökt flera gånger att äta messmör, surströmming och gravad lax. Det går inte. Det växer och växer i munnen och jag vill bara spotta ut det. Fy! :'(

  • gustaf0 15 augusti 2008

    Är inte speciellt kräsen med mat, men visst finns det sådant som jag har svårt att få ner. T.ex. havregrynsgröt, konserverade räkor och dito svamp, grönt té, filmjölk, kokt fisk, sjömansbiff, torra kakor (typ socker-, eller frukt-), spiskummin och koriander (finns nästan i alla recept numera), färdig mikromat samt pulversoppor, grisfötter (säljs sådana fortfarande?), blodpudding, grönmögelost (fast vitmögel går bra), sura bär, färdigköpta köttbullar, marsipan, fårkött, viltskav (renskav är det enda rätta), ärtsoppa, söta frukter i mat, linser, tofu, olivolja, torkade tomater i olja... Hmm, jag är visst rätt besvärlig då det gäller val av mat - men gnäller inte på en middag ävenom det serveras sådant jag inte är så förtjust.

  • systeryster 15 augusti 2008

    Är uppfostrad att äta det som serveras och att äta upp det jag tagit på tallriken.
    Tål inte kräftor som jag egentligen älskar - blir akut matförgiftad inom en timme då.
    Tycker inte om musslor på grund av den grusiga konsistensen, sedan jag åte en dåligt tillagad paella på mallorca en gång i tiden.Inte ens riset var färdigkokt utan knaprigt usch!

  • delikat 15 augusti 2008

    Jag äter inte inälvsmat (lever går an om inte annat erbjuds, men det är inget jag tillreder själv.). Bröd & mat kryddat med kummin är något av det värsta jag vet. Har aldrig smakat sniglar och känner inget större behov av att göra det heller. Musslor undviker jag också. Rosépeppar får mig att må illa. Dricker eller äter aldrig lightprodukter. Aspartam ger mig hjärtklappning o huvudvärk. Är allergisk för nötter, så dem är jag tvungen att skippa (även om jag så gärna skulle äta sådana).

    Men i stort sett är jag allätare! :p

  • wiklund73 15 augusti 2008

    Det jag inte äter är: fiskbullar, lax, salami, inälvsmat, blomkål, kaffe, filmjölk, messmör. Det är vad jag kommer på just nu som inte är gott.:D

  • Mellanbellan 15 augusti 2008

    Hur jag än tänker efter så är det nog bara lever som jag inte äter. Allt annat som sniglar, surströmming, messmör, fiskbullar och allt ni andra skrivit, det går ner. Fast musslor och havregrynsgröt är inga höjdare men jag äter det ibland.

  • kickiekblad 15 augusti 2008

    Gråakroppkakor usch

  • caysa 15 augusti 2008

    Oj då!! Tänk vad allt folk INTE VILL äta..... Jag längtar mej sjuk på att få äta fritt - svamp, bönor (inkl. sojaprodukter), ordentligt med kött, fisk, skaldjur, leverpastej - vad som helst! Men jag kan inte - jag fick gikt senaste höst :(
    Tack och lov så kan jag ganska fritt äta ost och ägg i alla fall.... Det enda jag kan tänka mej att jag inte vill smaka på är väl surstömming - lukten räcker :'(

  • 2233319 15 augusti 2008

    Det värst jag vet i matväg är fiskbullar och strömming.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.