Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter ni inte?

  • MammaElaiza 16 augusti 2008

    När jag va liten , fanns det något som hette mjölksoppa. Kokt , saltat mjölk med spagetti... FYYYYY va äckligt!:'( Sen dess....Aldrig mer varm mjölk..
    Blodpudding , sniglar , brunkål är inte heller välkommna.

  • monac 16 augusti 2008

    övermogen frukt,sönder kokta grönsaker & skumma charkprodukter som håller sig 3 månade i kyl i oförändrat utseende & lukt.
    Är maten lagad med omsorg & kärlek så brukar det smaka gott det mesta.
    :)

  • Lovis 16 augusti 2008

    Fiskbullar äter inte jag. Annars äter jag det mesta.
    Lagar heller aldrig inälvsmat. Lever går bra nån gång annars är det pastej jag äter i leverform.

  • freja71 22 augusti 2008

    Skrivet av MammaElaiza den 16 aug 2008

    När jag va liten , fanns det något som hette mjölksoppa. Kokt , saltat mjölk med spagetti... FYYYYY va äckligt!:'( Sen dess....Aldrig mer varm mjölk..
    Blodpudding , sniglar , brunkål är inte heller välkommna.


    Ja, mjölksoppa låter verkligen inte gott(N)
    Jag har jag aldrig ätit det - tur det. Hihi :)


    Mvh
    Freja

  • sivan52 22 augusti 2008

    Jag äter inte lingon, blev tvingad i skolan att äta det. (N)

    Sedan tycker jag inte om lever heller !! :(

  • Kvastis 22 augusti 2008

    Russin, leverpastej, falukorv, musslor, ostron, sniglar, surströmming, njure, alla slags fett på kött *klöks* och gröna oliver är NÅGOT av det jag inte äter.
    Det finns ju så mycket annat gott man kan äta istället. (Y)

  • tinamolthon 22 augusti 2008

    Kul game...
    Kul att se vad andra inte äter... :p

    Så här kommer min röst : :)
    Mitt liv klarar sig helt utan :o svamp - Hua tror jag klarar mig utan att skogen ramlat
    ner i min mat. :'(

    Surströmming, även vitabönor och lever, messmör går definitivt bort det med. (N)
    Kasta oliverna o paprikan... :(

    Det finns sägert en helt sjö till med saker jag inte stoppar i min mun. men just nu är det tomt på ideer... (H)

  • Klingan 22 augusti 2008

    Oj, det var svårt. Nästan enklare för mig att skriva vad jag äter. Men något jag absolut inte äter är korv. Är inte särskilt förtjust i viltkött. Äter inte heller kokt potatis, funkar dock bra i andra former.

  • Linda_sweet 22 augusti 2008

    Hmm... Jag kan inte komma på något som jag inte äter, (de jag har prövat) Men skulle nog inte vilja pröva surströmming :p

  • hannaa_85 22 augusti 2008

    Äter dt mesta men är inte så förtjust i:
    Brysselkål.
    Inte så förtjust att äta frukt i mat heller och varma russin.
    Bananer till glass och mjölk är inte gott, men fil och yoghurt funkar.
    Älgtunga tycker jag har obehaglig konsistens.

    Vill bara säga till alla som skriver att ni inte gillar surströmming, har ni smakat??????
    Om ni bara luktat och inte smakat kan ni inte säga att ni inte gillar det:p

  • jouisyfruit 22 augusti 2008

    Oj, vad kul att se vad andra inte äter!

    Själv kan jag bara inte trycka ner tomater, har prövat flertalet gånger men de kommer upp igen. Tycker dom ser väldigt goda ut, men koncistensen blandat med smaken går inte hem hos mig alls.

    Jag äter inte heller Ketchup, utom i nödfall, sen jag hörde att det gick att putsa silver med det. Kändes inte direkt som något jag ville stoppa i magen. Lingonsylt går också bort.

    Sen skulle jag aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att äta ål, har sån ålfobi så det finns inte och att bara tänka på dem är riktigt jobbigt, så att äta dem skulle jag aldrig kunna göra.

  • glitterem 22 augusti 2008

    Hmm, jag är kanske lite petig med mat, men här kommer en lista på sådant jag kan komma på rak arm:

    Lagrad ost
    Lever
    Korv
    Kebab
    Fläsk
    Strömming (varken sur eller vanlig)
    Mango (hemska minnen av en mangojuice som spökar)
    Tortellini
    Oliver
    Tunga
    Dill
    Grisfötter
    Sylta
    Grönkål
    Kalops
    Senap
    Ärtsoppa
    Matjessill
    Majonnäs

  • annfre03 22 augusti 2008

    Pulvermos är faktiskt det värsta som finns. Mår illa bara jag känner lukten. :'(
    Det sitter antagligen i sedan skolan när man fick lappkojs (pulvermos med köttslamsor i) Fy!!!
    Gröt är inte heller någon hit. (N)
    Oliver är under upplärning så det går bättre och bättre.
    Däremot älskar jag lutfisk som jag ser att många ogillar.(Y)
    Vad gäller det drickbara så kan jag bara inte få ner kaffe, öl och whisky.
    Allt annat slinker lätt ner, gärna när det är sött och gott.

  • bayrare 22 augusti 2008

    (Y) Jag tycker synd om alla Er som inte äter eller inte tycker om en massa olika maträtter eller ingredienser. MAT som är SÅ Gott! Kan inte komma på en enda rätt som jag inte äter, kan dock ibland tycka att det inte var världens godaste, men då beror det mestadels på felaktig tillagning eller smaksättning. Vad man sen tycker om eller inte är ju också en vana.
    Vet tex att jag som tonåring fick magsjuka i samband med att jag åt stekt strömming och hade i fler år svårt för det, men nu älskar jag strömmingsflundror med persiljefyllning och hemlagat potatismos.
    Vad vore livet utan mat? Nu är jag så lyckligt lottad att jag själv lagar min mat och får välja. Nästan varje dag försöker jag prova nya recept eller ingredienser. Är en riktig matnörd!
    Smaklig måltid! (Y)(Y)(Y)

  • lottakronfeldt 23 augusti 2008

    Jag äter och tycker om i stort sett allt men det finns tre saker vars smak jag, trots flera försök, inte har lärt mig tycka om och det är lutfisk, bittermandel och vispad grädde. Hu! Gissa om semlor är bortkastade på mig! :D

  • mirra_1 23 augusti 2008

    LEVER..huvva!!...(äter inget m lever i) :( ÄRTOR.. ÄRTSOPPA..urrrk :'( Inte heller RUSSIN. Å så gillar ja inte LEVERPASTEJ, men äter det om det ingår i smörgåstårta då!(Y) SURSTRÖMING.. Bruna BÖNOR.... Kommer inte på mer just nu. Kul tråd!!:)

  • Lilloo 23 augusti 2008

    Ja jag äter inte svamp överhuvudtaget, lutfisk, surströmming, pulvermos, kalvsylta, sill, lingonsylt, alla olika gröter, skaldjur, oliver. Ja listan kan säkert göras bra mycket längre

  • brita46 23 augusti 2008

    Skrivet av popik den 14 aug 2008

    Det finns alltid nogot man inte äter även om man är allätare. Jag personligen har svårt för lutfisk och russin i mat klarar jag inte. Muskotnöt är också en sak jag inte äter, beror på att min mor alltid skulle ha det i maten när jag var liten.
    Alla ni andra vad äter ni inte?

  • brita46 23 augusti 2008

    Skrivet av popik den 14 aug 2008

    Det finns alltid nogot man inte äter även om man är allätare. Jag personligen har svårt för lutfisk och russin i mat klarar jag inte. Muskotnöt är också en sak jag inte äter, beror på att min mor alltid skulle ha det i maten när jag var liten.
    Alla ni andra vad äter ni inte?

  • boz1965 23 augusti 2008

    Skrivet av popik den 14 aug 2008

    Det finns alltid nogot man inte äter även om man är allätare. Jag personligen har svårt för lutfisk och russin i mat klarar jag inte. Muskotnöt är också en sak jag inte äter, beror på att min mor alltid skulle ha det i maten när jag var liten.
    Alla ni andra vad äter ni inte?


    Fyra saker: Lutfisk, surströmming, sniglar och levande ostron (N). Jag är kock (f.d.) och har såklart provat allt detta och kommit fram till att det aldrig mer kommer över mina läppar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.