Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaviar?

  • marie01 19 november 2007

    Banankaviaren är inen höjdare(N). Men jag måste nog ändå säga att kalles kaviar ännu är min favorit.(Y)

  • Grytlappen 21 november 2007

    Har du någon aning om vad som finns i din kaviartub?

    Utöver torskrom finns potatisflingor, tomatpuré (för färgen), div. aromämnen, konsistensgivare och annat fissel. Kalles randiga äggkaviar innehåller av 20 ingredienser av vilka torskrommen står för bara 17%! :@

    Torskrom, salt och lite socker räcker om du vill prova att göra egen kaviar.

  • Erica_88 26 november 2007

    Jag tycker inte om kaviar över huvudtaget(N)

  • tuden 5 december 2007

    Hemma hos oss tycker vi om kaviar både på smörgås och i maten jag tycker inte om kaviar med blandning i men övriga familjen tycker det är gott tex dill,ägg,inte banan blandning:D

  • evaldo 5 december 2007

    Förr åt jag mycket Mills kaviar, men den går inte att få tag på mera, kanske de har slutat tillverka den.
    Annars är det Kalles som gäller. Den randiga och den med banan tycker jag inte smakar så markant av gägg eller banan.

  • emelieskrypin 5 december 2007

    Väldigt sällan som jag äter kaviar nuförtiden men tycker annars det är jättegott på smörgås tillsammans med ägg. Min favorit är Kalles kaviar med mjukost. Mums! :D

  • Okänd 5 december 2007

    Kaviar är gott bara den inte är för stark.Vi kör med Euroshoppers kaviar,mild och jättegod.Och billig är den också.Jag äter kaviar på macka och nån gång i smörgåstårtor och fiskgratäng.

  • styvan 5 december 2007

    Kalles dill kaviar är bra! Har haft lite svårt att äta kaviar förr men nu går det bra...har även prövat banan-kaviaren...ja, inte smakar den särskilt mycket mer än de andra sorterna:p Hårt bröd med ost och kaviar på det är finemang det...(Y)

  • Challan 5 december 2007

    Kalles Kaviar+Ägg=(Y)

  • Thordsson 5 december 2007

    Äggmacka med kaviar och sedan en kopp med varm choklad är ju en klassiker.

  • lennali 5 januari 2008

    Har jobbat på dagis (småbarns), tänk att tvätta 16 nerkletade kaviar småbarn, lukten, åh herre gud vilken stank, mår illa bara jag tänker på det, så någon tub Kalles finns inte i mitt kylskåp.

  • LillaJa 5 januari 2008

    Tänk att det förstår jag.... "lennali"...va´ gräsligt ! Förstår att du inte gillar kaviar.

  • anluk 5 januari 2008

    Skrivet av lennali den 5 jan 2008

    Har jobbat på dagis (småbarns), tänk att tvätta 16 nerkletade kaviar småbarn, lukten, åh herre gud vilken stank, mår illa bara jag tänker på det, så någon tub Kalles finns inte i mitt kylskåp.


    Låter inte särskilt kul.

  • Annieann 6 januari 2008

    Vi äter kaviar här hemma, det är ju jättegott.
    tex spisbröd,kokt ägg med kaviar mums!:D

  • SACAnd 8 januari 2008

    Kaviar kan jag inte vara utan vill alltid ha det hemma! En hårdbrödsmacka med detta på....mums!(Y)

  • SACAnd 8 januari 2008

    Ost och kaviar är faktiskt ett väldigt bra äktenskap..prova vetja (H)

  • Ekorrungen 8 januari 2008

    En vanlig mjuk macka med Kalles kaviar light

  • snoffy86 10 januari 2008

    Av alla de kaviar sorter jag smakat är kavlis den helt klart godaste! den finns även med krondillsmak! Helt galet god till äggmackan:p

  • MammaModesty 11 januari 2008

    äter inte kaviar tycker om smaken men inte smaken som stannar kvar i munnen efterråt (N) o då pratar jag kalles kaviar
    jag är övertygad om att jag skulle glla rysk kaviar hehe (Y)

  • lennali 11 januari 2008

    Min fd arbetskamrat tog sig en korvskiva och ringlade kaviar över när hon var saltsugen, RYSER.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.