Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaviar?

  • soffis76 11 januari 2008

    Kaviar är mums på knäckemacka efter maten. Annars till äggen eller i matlagning eller till något annat gott. Kaviar går hem i alla väder.

  • Kockis88 12 januari 2008

    En kopp kaffe med en ost och kkaviar macka finns det någe bättre.

  • Hjotrongull 12 januari 2008

    Nähä! Kaviar äter jag aldrig....men sambon däremot älskar kaviarmackor....

  • farmoringer 12 januari 2008

    kaviar på det kokta ägget är gott.

  • 1 februari 2008

    Skrivet av indaa den 4 okt 2007

    kaviar på macka e gott ju. men jag får eksem av kaviar(N) äter i smyg iblad iaf:o såg att de fanns kaviar med banan smak!!!!!!!! hur gott kan de va?? blää


    Kaviar med banansmak... Tja, jag tycker ibland att konstiga smakblandningar faktiskt blir helt suveräna - så jag ska testa köpa skiten. :D

    Jag menar; det är så lätt att tro att nåt smakar på ett visst sätt, men ärligt talat: kaviar är gott. Banan är gott. Varför skulle kombinationen fallera? *s*


    Vi får se imorgon.

  • Ekorrungen 1 februari 2008

    Har hittat en ny: ICA gott liv! lättkaviar, inte alls dum. Lite mindre kalorier än Kalles light, för de som håller på me´sånt:p Hitta den på ICA Maxi. Brukar ha den på knäckebrö´. Inte alls dumt(Y)

  • 1 februari 2008

    Kaviaren med ägg har någon provat den ännu?

  • Queenie 1 februari 2008

    Kalles randiga är ju kanon. Har inte testat den med ägg och den med banan tror jag inte jag vill testa. Nog för att jag gillar banan, men i kaviar??

  • pingu 2 februari 2008

    Utgår ifrån att du menar kaviar på tub. I vår familj är det väl ingen strykande åtgång men vi är överens om att på tekaka med kokt, skivat ägg är kaviar ett måste:)

    Men då vi äter stekt fisk är det inte sällan som jag blandar ned kaviar i majo-CF-dillsåsen.

  • jas65 2 februari 2008

    Kalles kaviar med passar till olika fisk rätter och en hård macka med kaviar är gott. Sedan deras kaviar med färsk ost är otroligt gott på en smörgås.

  • Amber 2 februari 2008

    Kaviar på mackan e gott.

    Men blää för alla dessa nya som Kalles randig osv (N)

  • Lilljeppe 2 februari 2008

    Skrivet av mars74 den 1 feb 2008

    Kaviaren med ägg har någon provat den ännu?


    Vår familj har testat den med ägg. Det smakar inte ägg. Ingen skilnad mot den vanliga utan ägg får vi säga.:Z

    Den randiga med färskost äter vi oftast:D

  • mastertj 6 februari 2008

    Amber: så du har provat dem i alla fall? Smak är subjektiv men för att veta hur något smakar så måste man ha provat smaka på olika saker.

    Själv har jag smakat Kalles med dill och det smakar rejält, inte äckligt alls kanske men själv föredrar jag smaken av "bara kaviar". Däremot är jag fortfarande redo att testa de andra smakerna. :) Eftersom jag inte är rädd för att smaka och eftersom jag vet att man inte kan veta hur någonting faktiskt smakar, om man inte smakat det själv.

    Det betyder givetvis inte att jag gärna äter bajs-kaviar om det kommit ut för även om jag inte smakat bajs förut så luktar det riktigt illa - jag vågar helt enkelt inte pröva det. *ler*
    Men det mesta annat bör man väl ändå kunna prova utan att äcklas alltför mycket?

  • Grytlappen 6 februari 2008

    Den nya Kalles Guld är toppen!(Y)

  • 6 februari 2008

    KALLES KAVIAR :D(Y)(Y)(Y)(Y)

  • farmoringer 6 februari 2008

    Kalles randiga med ägg är god men banan har jag inte smakat och inte heller färskost. Banan låter ju inte så gott men däremot färskost så det måste man nog testa..

  • mastertj 7 februari 2008

    Men, kära nån, varför låter det inte gott - egentligen? Tycker man inte om banan, eller kaviar för den delen, så låter det självfallet inte så gott.

    Men tycker man om banan, som jag, så vore det lagom rimligt att det skulle vara gott; det enda som sätter stopp för detta logiska tänkandet är ju vanans makt. Vem har haft banan och vanlig kaviar på mackan förut? Tror faktiskt jag ska prova det nu. :)

  • welma 7 februari 2008

    Kaviar är gott! Särskilt på sötlev eller ägg!
    Varför blanda ihop kaviar/banan, ägg/kaviar, när man kan skiva egen banan /ägg?!

  • ingela_e 7 februari 2008

    Knäckebröd med kaviar och skivad purjolök är ljuvligt gott (Y)

  • Lotten_J 1 mars 2008

    Skrivet av penwen den 1 feb 2008

    Kaviaren med ägg har någon provat den ännu?



    Har testat kaviar med ägg men jag föredrar kaviar och ägg separat. Den var liksom så tam på något sätt. Kaviar med banan var inte så äckligt som jag trodde, helt ok faktiskt men jag kommer fortsättningsvis att köpa vanlig kaviar. Har du förressten smakat Kalles färskost på tub? Helt suverän faktiskt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.