Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kom in i MK chatten!

  • The_mama97mia 27 december 2010

    På förekommen anledning...
    Så puffar jag!
    Det är visst några som inte vet om att vi har en chatt???

    VÄlkomna in!

  • The_mama97mia 18 februari 2011

    Dags att puffa för chatten igen, ett utmärkt ställe att få snabba svar och trevliga kontakter!
    Fredagkvällar och helger brukar vi vara lite fler folk.
    Join us!

  • anette_m 25 mars 2011

    Dags att puffa för MK chatten igen!

    Kom in och säg hej till oss som är där {highfive}

  • Cilla71a 25 mars 2011

    Alltså, det kändes väldigt uråldrigt, så chattade man för måånga år sen. Nja, inget för mig...

  • Okänd 25 mars 2011

    Alltså... nu blev jag nyfiken!

    Vi som är lite äldre vet inte hur det var på olika chattar för många år sen.
    Skulle va kul att höra din version av en bra och modern chatt.

    Berätta för oss, vi som inget vet.
    Vi vill också känna oss uppdaterade, i alla fall jag, så snälla.....please
    Kanske behöver modeniseras, vad vet jag!

  • Wiola 25 mars 2011

    Snälla förklara för oss hur det ska vara nu
    cilla71a

  • The_mama97mia 25 mars 2011

    äasch jag vet att jag är stenålders.
    Gillart i a f .

  • Cilla71a 27 mars 2011

    Ja, hur det ska vara, det vet jag inte riktigt, det är ju säkert en vanesak. När jag började med Internet i början på 90 talet så var det så man chattade, jag tycker att det är svåröverskådligt om man är många inne, lätt man missar en kommentar tex. Jag föredrar MSN eller MS Communicator som vi har på jobbet. Men så som vi har det här i våra trådar fungerar oxå bra eller som på Familjeliv.se tex.

  • sju 27 mars 2011

    Skrivet av Cilla71a den 27 mar 2011

    Ja, hur det ska vara, det vet jag inte riktigt, det är ju säkert en vanesak. När jag började med Internet i början på 90 talet så var det så man chattade, jag tycker att det är svåröverskådligt om man är många inne, lätt man missar en kommentar tex. Jag föredrar MSN eller MS Communicator som vi har på jobbet. Men så som vi har det här i våra trådar fungerar oxå bra eller som på Familjeliv.se tex.


    MSN är ju verkligen på väg bort, många ersätter MSN med facebooks chattfunktion istället. Om man nu ska prata mossigt...

    Fördelen med sådan här chatt som vi har här på MK är att många kan prata samtidigt. Det kan man iofs göra på t.ex. MSN också, men det är lite meck med att skapa den typen av chatt där och att gå med i chatten. Det blir mer små slutna grupper som chattar där, i min erfarenhet iaf. Men det är klart att den här typen av chatt har försvunnit mer under senare år, det chattades nog på ett annat sätt förr.

  • Okänd 27 mars 2011

    Skrivet av Cilla71a den 27 mar 2011

    Ja, hur det ska vara, det vet jag inte riktigt, det är ju säkert en vanesak. När jag började med Internet i början på 90 talet så var det så man chattade, jag tycker att det är svåröverskådligt om man är många inne, lätt man missar en kommentar tex. Jag föredrar MSN eller MS Communicator som vi har på jobbet. Men så som vi har det här i våra trådar fungerar oxå bra eller som på Familjeliv.se tex.


    Nä, jag håller inte med dig där. Jag har varit inne och kollat på typ familjeliv.se bl.a också.Då tycker jag vi har lite mer go i vår chatt. Det är livligt, och det händer lite. Men det är som du säger, det är säkert en vanesak. Men märker vi att det kommer nya så hjälper vi dom så att ingen ska behöva känna sig utanför.

    Och vad beträffar MSN så är det nästan aldrig att nån är inloggad så då föredrar jag hellre en chatt som alltid är öppen..

  • chrisq 28 mars 2011

    (N)

  • The_mama97mia 16 september 2011

    Kära vänner,
    denna helg kan jag inte göra nåt av det jag hade att välja på, ty jag är dunderförkyld.
    Det enda som roar mig då är chatten.
    Kom in o säg hej om du vill, så kan vi byta några ord och eller tips om mat o allt annat.
    Kram
    på säkert avstånd från en nysande, hostande, Mia

  • boz1965 16 september 2011

    Skrivet av mama97mia den 16 sep 2011

    Kära vänner,
    denna helg kan jag inte göra nåt av det jag hade att välja på, ty jag är dunderförkyld.
    Det enda som roar mig då är chatten.
    Kom in o säg hej om du vill, så kan vi byta några ord och eller tips om mat o allt annat.
    Kram
    på säkert avstånd från en nysande, hostande, Mia


    Lovar du att inte nysa över datorn så att den får virus? :DD

  • littlejohn 16 september 2011

    Kommer inte åt chaten, när jag kommer in vet jag inte vart jag ska ta vägen. Hittar inte verkytyg ell er omställning eller något annat heller vad det anbelangar. Jag är hel dum när det gäller data överhuvudtaget, finns det någon som kan förklara?

  • The_mama97mia 16 september 2011

    littlejohn, när du klickat dig in på chatten, så står det i ett fält SKRIV HÄR
    då ställer du markören där o skriver . hej
    till exempel...

    Jag har feber o ska lägga mig en stund, men kommer in på chatten om ngn timme

  • The_mama97mia 10 november 2011

    Hej alla goa MK-vänner!
    Jag vädjar här - hjälp till att hålla chatten igång!
    Den funkar jättebra om alla som är inloggade kanske säger ngt!
    Har du kollat om du har kryssat i chatrutan men glömt kryssa av?

    Har du aldrig loggat in på chatten? Klicka på CHAT och "Aktivera" o kom in o säg hej.
    På dagarna är det inte mkt aktivitet (antagligen på grund av att många arbetar då....) men på kvällen är det toppen att kunna prata med ngn direkt o t ex få tips om middag, eller -vadskajaggöramedminfläskfilé? o sånt...

    /Mama

  • DoctorWho 12 december 2011

    Råkade skriva i fel tråd. :(

  • The_mama97mia 13 december 2011

    hehe, gör inget - vi ser det som en *puff*

    kom in i chatten folks, men ni må förstå att det är olika aktivitet på olika tider...

  • The_mama97mia 30 januari 2012

    Hej alla.
    Nu har jag "strejkat" på chatten i några dagar.
    Jag undrar om det är nån mer än jag som ö h t vill HA en chatt?

    Och - i så fall? -
    Hur kan man göra den mer effektiv liksom?

    Jag har suttit själv som chattens väktare haha, och bara väntat och väntat, ser att folk är inloggade och kommer till och dras ifrån, men ingen säger flasklock.

    Jag fick bara nog häromdagen o tyckte att det är inte kul att sitta där o alla bara gratisfluktar liksom.

    Men som sagt, det kanske bara är jag som har gillat chatten.
    Ni ska veta dock att liknande funktioner saknas på t ex Tasteline och Kokaihop.

    Jaja. Ha ett gott liv! ¨

    /Mia

  • mattant41 30 januari 2012

    Tja nu var det i alla fall lugnt där inne.
    Måste erkänna att jag inte tittat in på hur länge som helst men kommer på att jag saknar chatten ibland och ofta tänker, i morgon,
    Varför skjuta upp tiill imorgon det man kan göra idag, beöver ju inte bli sittandes så länge, eller??

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.