Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyheter i butikerna

  • JennyV 9 oktober 2010

    Skrivet av mattant41 den 9 okt 2010


    Såg idag, och köpte, GB Gräddglass med lakrits, ska provas i helgen.



    Den är smaskig!!! Smaklig spis (Y)

  • elsklingen 14 oktober 2010

    Skrivet av maxxess den 25 sep 2010

    Skrivet av elsklingen den 13 sep 2010

    Jag saknar Fun light amazing grape !! ett par droppar i varje glas, sååå uppfriskande


    Jag börjar få svårt att hitta Peach Passion (smaksätter fil till flingorna med några droppar av denna söta saft).

    Har du kolsyremaskin kan du prova Sparkle Lemon från Fun Light. Den har en smak som är... tja.. både citrus och grape, mkt uppfriskande tycker jag.


    mmmm, de tar bort våra favvos , ej kul {fingers-crossed}

    Det lät ju jättegott !!
    kke en vacker dag skulle kosta på sig en sån maskin....
    men jag har nyss flyttat till en mindre lgh, har så litet kök, svårt med utrymme nog som det är {weep}
    El så får mina päron komma över med en flaska i present då o då ...hehe... om jag köper Sparkle-lemonet till dem....

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    En nyhet , för mig är :
    Felix kalla dressing/sås, i plastflaska:
    Soltorkad tomat med vitlök, jättegod att dutta över det mesta (Y)

  • charlottat 15 oktober 2010

    Skrivet av JennyV den 9 okt 2010

    Skrivet av mattant41 den 9 okt 2010


    Såg idag, och köpte, GB Gräddglass med lakrits, ska provas i helgen.



    Den är smaskig!!! Smaklig spis (Y)


    Spännande! :D är det söt eller salt lakrits?

    jag har från flera källor att Alvesta lakritsglass ska vara fantastisk, men har aldrig sett den i någon butik i närheten. :(

  • Marre73 15 oktober 2010

    Estrella rings Sourcream&Onion, helt såld på dessa, hoppas dom inte försvinner(Y)

  • LEDIVO 16 oktober 2010

    Ingen nyhet, men kommer ni förbi - Prova!
    Tycker själv 1 liters Päronglass med mjölkchokladrippel är helt suverän, smakar verkligen päron.
    www.ottoglass.se

  • Marre73 16 oktober 2010

    Är det någon som vet om det finns pistageglass? Magnum hade en Avund hette den, men som alla andra smaskiga favoriter försvinner dom.............

  • Shoutoutloud 18 oktober 2010

    på öochb har de ett saltlakritsströssel som heter supersalta flakes. det är suoergott!=)

  • idea_ 18 oktober 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 16 okt 2010

    Är det någon som vet om det finns pistageglass? Magnum hade en Avund hette den, men som alla andra smaskiga favoriter försvinner dom.............


    Hemglass har pistageglasspinnar med mörkt chokladöverdrag, megahit pistage heter de och har samma storlek som magnum och ungefärligen samma form.

  • Bumbis 18 oktober 2010

    Skrivet av idea_ den 18 okt 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 16 okt 2010

    Är det någon som vet om det finns pistageglass? Magnum hade en Avund hette den, men som alla andra smaskiga favoriter försvinner dom.............


    Hemglass har pistageglasspinnar med mörkt chokladöverdrag, megahit pistage heter de och har samma storlek som magnum och ungefärligen samma form.


    Dom är riktigt vidriga, smakar konstgjort. Tänk grönt diskmedel.

  • idea_ 18 oktober 2010

    Skrivet av Bumbis den 18 okt 2010

    Skrivet av idea_ den 18 okt 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 16 okt 2010

    Är det någon som vet om det finns pistageglass? Magnum hade en Avund hette den, men som alla andra smaskiga favoriter försvinner dom.............


    Hemglass har pistageglasspinnar med mörkt chokladöverdrag, megahit pistage heter de och har samma storlek som magnum och ungefärligen samma form.


    Dom är riktigt vidriga, smakar konstgjort. Tänk grönt diskmedel.


    Aldrig smakat dom själv, svarade bara på vad jag visste finns, men det är tur att du smakat och kan ge din feedback på mit svar.

  • charlottat 18 oktober 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 18 okt 2010

    på öochb har de ett saltlakritsströssel som heter supersalta flakes. det är suoergott!=)


    det har precis kommit liknande till ica! :D tjohooo, äntligen! en plasttub, samma som o'hoj såserna, supersupergott!!!! (L)

  • JennyV 20 oktober 2010

    O´hoj ( tror jag det var ) har kommit med en glassås i choklad och lakrits som stelnar när man har den på glassen!! Har inte smakat den än men det ska jag!!

  • mssalmonella 20 oktober 2010

    Skrivet av maxxess den 24 sep 2010

    Skrivet av mssalmonella den 22 sep 2010

    Den nya mjukosten som någon skrev om ovanför lät väldigt spännande! Jag är en flitig mjukostätare hehe

    Lite mindre ny är "Rökt räkost" från Fjällbrynt.
    Ett måste för mjukost-kramare :)



    Ja den brukar ha en given plats i mitt kylskåp! Sååå god!

  • safir74 23 oktober 2010

    Marabou har kommit ut med en ny chokladkaka: Marabou Vintervit...vit choklad med en hint av vaniljsmak.
    God men ack så söt..räcker gott och väl med en bit. Förpackningen är jättefin (tycker jag iaf) i papp.

    http://www.marabou.se/wp/?p=1130

  • Cassiopeya 24 oktober 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 18 okt 2010

    på öochb har de ett saltlakritsströssel som heter supersalta flakes. det är suoergott!=)


    Tack för tipset! (Y)

  • Cassiopeya 24 oktober 2010

    Skrivet av JennyV den 20 okt 2010

    O´hoj ( tror jag det var ) har kommit med en glassås i choklad och lakrits som stelnar när man har den på glassen!! Har inte smakat den än men det ska jag!!


    Jag har provat den:) God, men som sagt, den stelnar. Jag tyckte bättre om vanlig chokladsås \o.

  • Cassiopeya 24 oktober 2010

    Skrivet av charlottat den 18 okt 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 18 okt 2010

    på öochb har de ett saltlakritsströssel som heter supersalta flakes. det är suoergott!=)


    det har precis kommit liknande till ica! :D tjohooo, äntligen! en plasttub, samma som o'hoj såserna, supersupergott!!!! (L)


    Smakar det riktigt salt lakrits då? Förr fanns ett jättegott saltlakritsströssel i glasskioskerna som var just salt, och inte sött. Tycker ofta att de salta strösslena är söta :/ Får väl prova ICA:s strössel med och se om det är gott. Ingen skulle bli gladare än jag i så fall :D

  • elsklingen 24 oktober 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 24 okt 2010

    Smakar det riktigt salt lakrits då? Förr fanns ett jättegott saltlakritsströssel i glasskioskerna som var just salt, och inte sött. Tycker ofta att de salta strösslena är söta :/ Får väl prova ICA:s strössel med och se om det är gott. Ingen skulle bli gladare än jag i så fall :D


    Willys sålde den tills nyligen, men den fanns ej sist jag var där,
    riktiga Flakes på den lite större glasburken, salta goda .... yummie direkt i munnen oxå (L)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    ÖB har även en cappuchino-strössel, små runda kulor, som verkligen smakar kaffe... finns vid glassen... yber-smaskig för en som älskar mocca-glass !!

  • charlottat 25 oktober 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 24 okt 2010

    Skrivet av charlottat den 18 okt 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 18 okt 2010

    på öochb har de ett saltlakritsströssel som heter supersalta flakes. det är suoergott!=)


    det har precis kommit liknande till ica! :D tjohooo, äntligen! en plasttub, samma som o'hoj såserna, supersupergott!!!! (L)


    Smakar det riktigt salt lakrits då? Förr fanns ett jättegott saltlakritsströssel i glasskioskerna som var just salt, och inte sött. Tycker ofta att de salta strösslena är söta :/ Får väl prova ICA:s strössel med och se om det är gott. Ingen skulle bli gladare än jag i så fall :D


    det är tillräckligt salt för mig iaf. ;)

  • mattant41 25 oktober 2010

    O´hojs nya chokladsås, hard topping är supergod att ha på en chokladbotten om man gör tårta för att få lite mer smak, lite dumlefluff på det och så kunde det inte bli bättre enligt mina söner.
    Men annars gilar vi hard toppingen på glass också.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.