Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyheter i butikerna

  • Risoni 30 juni 2010

    Skrivet av WiolaH den 12 feb 2010

    Arlas "turkisk meze" matyoghurt 10%, är ganska ny för mej, jättegod!


    Norrmejeriers grekiska yoghurt tycker jag är den allra bästa. Perfekt balans syra och lenhet. Finns även att köpa i södra sverige. Testa med rostade frön eller nötter på Kanon!

    Grejer jag saknar är:
    Förra sommarens Marabou med jordgubb, somrigt på riktigt
    Bountyglass
    Kokosyoghurt (nån som har hittat nån nånstans?)

  • Mistys 1 juli 2010

    Saknar också Marabou jordgubb, riktigt god Mums! Såg kokosyoughurt på Willys veckan före midsommar.

    Är det någon som kan tala om för mig vad det är för skillnad på Estrellas vanliga chips och dom nya x-stora. Samma, lika i påsarna tycker jag. Var ingen skillnad på storleken. Ett trick att få sälja?????

  • siggemums 1 juli 2010

    Visserligen inget ätbart men roliga tillbehör till tårt- och kakbaket finns det på IKEA. Dels mallar med mönster för garnering med tex florsocker. ränder, prickar, hjärtan och blomma. Dels underlägg i olika färg och mönster. Allt går att diska och användas igen.

  • flumhum 1 juli 2010

    marabou har ju kommit ut med polka smak i chokladen nu. inte så värst god.

    men arlas lätt cream frech med vit lök och permasan är svin god till pastan

  • Shoutoutloud 1 juli 2010

    OLW har kommit tillbaka med sina stora ostbågar! de säljs i en guldfärgad påse. fanns när jag var liten och har kommit tillbaka ibland.

  • Penne 1 juli 2010

    Skrivet av Erajscha den 21 feb 2010

    Santa Maria har kommit med en crispy chicken mix som man blandar med olja och sen rullar kycklingbitar i. Sen kör man dem i ugnen för att få typ "southern fried chicken". Den ska vi testa tänkte vi...



    Vart hittar man detta? Låterju supergott.

  • Lilloo 1 juli 2010

    Knorr har tagit bort sin färdiga red wine sås... Vet inte hur många sådana påsar som jag och sambon släpat hem och ätit till div kött. SÅÅÅÅÅÅÅ himla god, speciellt till grillat. Och som vanligt allt gott man gillar försvinner. Synd...

  • Josses 6 juli 2010

    Var på ÖB idag och skulle köpa en tre-bent stol till min svåger och då sprang jag på en nyhet från OLW. Inte så nyttig men vad gör det en gång.
    Fredagsmix, Spröda, lättsaltade snacks av majs och potatis, popcorn och cheez cruncherz.
    Denna påse var jag bar tvungen att stoppa ner i kundkorgen.
    Det gick att äta men någon större hit var det inte tycker jag, men som vi brukar säga " i en slaskhink " går det mesta ner.
    Kul att prova.

  • jimboz 6 juli 2010

    Sitter lite tajt med brudar just nu....Men jag viskar nu lite i Lady Gaga stile öra :)

    Lidl som jag hatar , har lite utomjordisk mat..Det gillar jag..:)

    Men deras oreda i butiken e bajs..Sorry men så tycker jag !

  • Mistys 7 juli 2010

    Skrivet av Josses den 6 jul 2010

    Var på ÖB idag och skulle köpa en tre-bent stol till min svåger och då sprang jag på en nyhet från OLW. Inte så nyttig men vad gör det en gång.
    Fredagsmix, Spröda, lättsaltade snacks av majs och potatis, popcorn och cheez cruncherz.
    Denna påse var jag bar tvungen att stoppa ner i kundkorgen.
    Det gick att äta men någon större hit var det inte tycker jag, men som vi brukar säga " i en slaskhink " går det mesta ner.
    Kul att prova.


    Haha smaken är som baken, vi gillar den påsen jättemycket i vår familj ( tyvärr). Har köpt den några gånger redan. Men vi är inte så förtjusta i vanliga chips utan gillar det som var i den blandningen.

  • ros 7 juli 2010

    :(Jag handlade på Netto för sista gången i går!!!
    Banden vid kassorna är så smutsiga med jord, matrester, kladd mm(N)

  • elsklingen 7 juli 2010

    Det nya vitaminwater som skrevs om, smakar värre än utspädd saft *usj*
    Kostade 30 kr på fik- var sååå nära jag reklamerade den dyra skiten ~ursäkta ordvalet, men var så besviken~
    Kke ska skriva till företaget.. Det enda den flaskan duger till är att passa precis i bilens dryckeshållare :)

  • Diddi1982 7 juli 2010

    Skrivet av susanneedgren den 24 feb 2010

    Var tog läsken Shio vägen?
    Mindre kolsyra och fräschare smak , inte så söta.
    Saknar dom!


    Om jag minns rätt så tog de bort Shio från butikerna pga att den inte sålde så bra längre. Vilket var väldigt konstigt då de flesta på min skola då jag gick i högstadiet, slutade 9an 98, ständigt köpte såna flera gånger om dagen..samma sak då jag gick första ring.

    Saknar dem jag med, speciellt persika smaken, den var gudomligt god tycker jag! perfekta att ha under nationella proverna också, för de räckte gott och väl och man riskerade inte att få luft i magen då de innehöll så lite kolsyra.

  • frucaos 7 juli 2010

    Vet inte om det nämnts tidigare - men jag är själaglad att santa maria har börjat med chipotlepastan igen!! Hamstrade nu när jag var hemma i Sverige en sväng. Den är ett måste i chili-con-carne!! Mums!!!

    Vem vet - kanske kommer thai tuna tillbaka också ... längtar...

  • Josses 7 juli 2010

    Skrivet av elsklingen den 7 jul 2010

    Det nya vitaminwater som skrevs om, smakar värre än utspädd saft *usj*
    Kostade 30 kr på fik- var sååå nära jag reklamerade den dyra skiten ~ursäkta ordvalet, men var så besviken~
    Kke ska skriva till företaget.. Det enda den flaskan duger till är att passa precis i bilens dryckeshållare :)




    Håller med dig!
    Min man köpte en för att prova och han sa; den påminner om din hemkokta saft fast blaskigare och den lär vara mer nyttigt i än detta blask. Min saft innehåller bara bär och lite strösocker. inte ens konserveringsmedel eftersom jag fryser in den.
    Vi läste på etiketten på innehållet. Enligt flaskan så var det blåbärssmak men i innehållsförteckningen fanns inte en enda gnutta blåbär.
    Bortkastade pengar! Dyr som stryk.

  • osita 7 juli 2010

    Skrivet av MatAnders den 11 feb 2010

    I Spanien finns kycklingfond på 1 liters tetra för ca 12 kr det skulle jag vilja ha i våra butiker. Det finns mycket större utbud i matbutikerna i europa hoppas butikerna vågar ta in större sortiment.


    Anders,
    menar du tetran med färdig buljong?????
    Yes de är helt suveräna!!! Finns i alla smaker nu även i 1/2 liters tetra.

    Men jag saknar de NI har tex. Knorr's fonder i typ 250ml flaska, som familjen alltid måste ta med!!!

  • flumhum 8 juli 2010

    Ramlösa har kommit med en ny smak smultron, som är jätte god.
    synd bara att de finns i enbart små flaskor och inte de stora.

  • Penne 11 september 2010

    Upptäckte igår ytterligare en ny marabou sensation, Cookies and cream. Jisses så gott!!

  • MatAnders 11 september 2010

    Skrivet av osita den 7 jul 2010

    Skrivet av MatAnders den 11 feb 2010

    I Spanien finns kycklingfond på 1 liters tetra för ca 12 kr det skulle jag vilja ha i våra butiker. Det finns mycket större utbud i matbutikerna i europa hoppas butikerna vågar ta in större sortiment.


    Anders,
    menar du tetran med färdig buljong?????
    Yes de är helt suveräna!!! Finns i alla smaker nu även i 1/2 liters tetra.

    Men jag saknar de NI har tex. Knorr's fonder i typ 250ml flaska, som familjen alltid måste ta med!!!


    Hej ja dom ja precis, oki ja alltid e det något man saknar hehe,

    Ha så gott

  • Jilliii 11 september 2010

    Kansek står någonstans, men jag såg Oboy Dark på maxi härromdagen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.