Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyheter i butikerna

  • kattgnag 11 september 2010

    Skrivet av evaldo den 26 mar 2010

    Jag saknar osötad senap anpassad för lchf metoden



    Fransk senap (Slotts) är väl osötad? Innehåll: vatten, senapsfrö, ättikssprit, salt, vinäger.

    Jag saknar från 70-talet:
    Salta bomber! (saltlakrits-lösgodis)
    Riff-tuggumin (salta)
    Vaniljstång/vaniljpuck (glasspinne)

    Från början/mitten av 2000-talet:
    Pripps Export starköl

  • safir74 11 september 2010

    OLW utlyste en tävling i somras : ny chipssmak. Massor av förslag kom in och tre finalister utsågs som sen svenska folket ska rösta på att få stanna kvar i det ordinarie sortimentet.

    http://www.olw.se/mysmatchen/

    Än så länge så har jag testat Creamy Pizza : oj, smakar verkligen pizza...gott
    Vilda wester BBQ: min nya favvo...kommer nog att rösta på denna
    Jag har inte smakat på Pickles & Mayo....låter faktiskt inte ens gott

  • Penne 12 september 2010

    Jag har smakat pickles and mayo. Den har ganska speciell smak, men är god! Smakar lite vinäger och lök.

  • chrisq 12 september 2010

    vet inte om den är ny men för mig var den knorrs exotic mango sås en kall sås som var underbar till grillat o friterat sen fanns det en sort som var till fisk ska testa den med väl värt att testa

  • Mistys 13 september 2010

    Kommer ni ihåg paketen man kunde göra äppelpaj mm av , färdiga i frys bara hälla i form. Kommer inte ihåg om det var findus eller felix. Nu kommer samma idé med två påsar där man häller ena först och andra sen i en form och så in ugn fast med matpajer. Bla skink och ostpaj !

    Fjällbrynt kommer också med en ny mjukost i ask med kyckling, tomat, mozarella, basilika och vitlökssmak ( allt tillsammans i samma ask )

  • elsklingen 13 september 2010

    Jag saknar Fun light amazing grape !! ett par droppar i varje glas, sååå uppfriskande
    men det var tydligen ej ngn efterfrågan på den.... MYCKET TRIST


    Mangorajja är en jättegod kall sås, Rydbergs eller liknande, finns i kyldisk, men inte alla handlare har den tyvärr.... Väldans smaskig ! lite curry-ton, o mango....
    Kan anändas till Allt :-D

  • Memelie 22 september 2010

    Nu har vi provat OLW:s 3 nyheter
    Creamy Pizza: Jättegoda! Mycket smak, men inte för starka.
    Wilda Western BBQ: Smakar som vilka grillchips som helst, tråkigt.
    Pickles & Majo: Spännande, men smakade vinäger.. inte min smak...

    Gissa vilka jag röstade på?!?

  • chrisq 22 september 2010

    (Y) håller med dig vi testade också alla o det är klart att creamy pizza vinner

  • mssalmonella 22 september 2010

    Har också testat alla Olws nya chips. Pickles & Majo var godast enligt mig, sambon tyckte BBQ.

    Dock så var alla smaker lite smaklösa.. hmm, vissa chips hade jättemycket krydda men dom flesta typ ingen alls.

    Men kommer säkert köpa dom igen ;)

    Den nya mjukosten som någon skrev om ovanför lät väldigt spännande! Jag är en flitig mjukostätare hehe

  • The_mama97mia 22 september 2010

    Köpt Felix ketchup med svartpeppar, Barnen gillar den! Fick dåligt betyd i test hos Allt Om Mat. Jag köpte en flaska till igår...

  • Shoutoutloud 22 september 2010

    Estrella har nå nya chips som heter proviant eller nått. det är en liten påse, kanske bara 100g men de är skitgoda!{eat} testade dem med bacon smak. OLWs nya har jag testat pickles n mayo och wilda wester bbq. pickles and mayo var godare. har ej testat pizza smaken än men det kanske blir till helgen.

  • elleave 22 september 2010

    Fortsätter på mangotemat, har just upptäckt icas sweet mango sauce, har ingen aning om hur länge den funnits. Jag har ätit den blandat i yoghurt och i gryta bla :)

  • Bianca 23 september 2010

    Något jag letat efter men ej funnit är Kungsörnens nya mjöl som man gör pitepalt av. Har någon sett det ute i handeln?

  • safir74 23 september 2010

    Skrivet av Bianca den 23 sep 2010

    Något jag letat efter men ej funnit är Kungsörnens nya mjöl som man gör pitepalt av. Har någon sett det ute i handeln?


    Japp såg den i våran Ica Maxibutik häromdagen.

  • maxxess 24 september 2010

    Skrivet av mssalmonella den 22 sep 2010

    Den nya mjukosten som någon skrev om ovanför lät väldigt spännande! Jag är en flitig mjukostätare hehe

    Lite mindre ny är "Rökt räkost" från Fjällbrynt.
    Ett måste för mjukost-kramare :)

  • C_Ice 24 september 2010

    Har fått ett lite beroende av varm äppelpaj som jag har ett nytt recept på sås till som verkligen uppskattats när jag haft främmat!

    Arlas Yoggi® orginal madagaskar/vanilj 2%, som man blandar ut med lite extra vaniljsocker och rör om och häller direkt på varm äppelpaj

    TESTA! Ni kommer inte ångra Er!

  • charlottat 24 september 2010

    EXTRA vaniljsocker till arlas madagaskar/vanilj??? den som är så söt så tänderna krullar sig ändå. o_O

  • maxxess 25 september 2010

    Skrivet av elsklingen den 13 sep 2010

    Jag saknar Fun light amazing grape !! ett par droppar i varje glas, sååå uppfriskande


    Jag börjar få svårt att hitta Peach Passion (smaksätter fil till flingorna med några droppar av denna söta saft).

    Har du kolsyremaskin kan du prova Sparkle Lemon från Fun Light. Den har en smak som är... tja.. både citrus och grape, mkt uppfriskande tycker jag.

  • Mistys 9 oktober 2010

    Billys Pan pizza har kommit med tre nya varianter som inte är pizza utan pannkaka. Med hallonsyltfyllning, chokladfyllning och äppelfyllning. Har inte testat, tänker inte testa heller. Låter mer som efterrätt än lunchmat i mina öron. Jag tycker pan pizza är skräpmat och detta låter som om det faller in under samma kategori ( åtminstone den med chokladfyllning) har inte läst innehållsförteckningen på de med hallon och äpple så dom kanske är ok?

  • mattant41 9 oktober 2010

    MIlkos nya smör, Bredbar är så gott. Jag som inte använt matfett på mackan på flera år har faktiskt gjort det igen.

    Såg idag, och köpte, GB Gräddglass med lakrits, ska provas i helgen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.