Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • Hilmer54 25 januari 2011

    Skrivet av MarionN den 25 jan 2011

    Här i Mellanskåne har vi glashalt där jag bor i skogen. Det är fara för livet och olika slag av benbrott men det hjälps inte när man är hundägare, ut måste man med jyckarna.
    Inne i byn märks ingenting av det.
    Vi får väl se om vintern ta ny fart eller om våren är på väg.{question}



    Va rädd om dig!
    Köp broddar finns på apoteket.
    Värt varenda krona.

  • Cassiopeya 25 januari 2011

    Åh så idag, kom det ännu mer snö {question} Märkligt men härligt med en bitande vind i kinden på kvällspromenaden ;)

  • Josses 25 januari 2011

    Skrivet av Hilmer54 den 25 jan 2011

    Skrivet av MarionN den 25 jan 2011

    Här i Mellanskåne har vi glashalt där jag bor i skogen. Det är fara för livet och olika slag av benbrott men det hjälps inte när man är hundägare, ut måste man med jyckarna.
    Inne i byn märks ingenting av det.
    Vi får väl se om vintern ta ny fart eller om våren är på väg.{question}



    Va rädd om dig!
    Köp broddar finns på apoteket.
    Värt varenda krona.
    Du ska satsa på en sko med dubbar under hela sulan! Icebud, heter de. Lite dyra men de är värda varenda krona! Köpte ett par för två år sedan och de används nästan varje dag främst när jag är ute med hunden men även till och från jobbet (har promenadavstånd). I och med att det är dubb under hela sulan så går man mycket mer avslappnat än om man har broddar. Jag provade att gå på "blåisen" och det var bara att trampa på. ;)

  • amoz 25 januari 2011

    Det finns halkskydd som har dubbar under hela sulan också. Det enda man måste tänka på är att dessa bara ska användas att gå ute med. Man ska inte välja sådana om man tänker gå in och ut ur affärer för dels blir det halt att gå på golv med dem och dels tror jag inte det uppskattas av butiken. Samma gäller ju för skor med inbyggda dubbar så klart om det inte är en sådan där du kan fälla in dubbarna när du går in på golv.

  • boz1965 25 januari 2011

    Skrivet av amoz den 25 jan 2011

    Det finns halkskydd som har dubbar under hela sulan också. Det enda man måste tänka på är att dessa bara ska användas att gå ute med...


    Haha! Gör underverk för parketten därhemma. :DD

  • Josses 26 januari 2011

    Skrivet av amoz den 25 jan 2011

    Det finns halkskydd som har dubbar under hela sulan också. Det enda man måste tänka på är att dessa bara ska användas att gå ute med. Man ska inte välja sådana om man tänker gå in och ut ur affärer för dels blir det halt att gå på golv med dem och dels tror jag inte det uppskattas av butiken. Samma gäller ju för skor med inbyggda dubbar så klart om det inte är en sådan där du kan fälla in dubbarna när du går in på golv.
    Exakt! Jag tänkte mest på då man är ute och promenerar och inte när man är ute på en shoppingrunda.{snowman}

  • chrisq 4 februari 2011

    :DDär borta för gott nu hihi

  • Josses 4 februari 2011

    Skrivet av chrisn den 4 feb 2011

    :DDär borta för gott nu hihi
    Ropa inte hej för tidigt!:D Här har det snöat ca 7 cm på
    det senaste dygnet.{snowman}

  • DoctorWho 5 februari 2011

    Här regnar det med litelite snö inblandat, tur att det är plusgrader ute. Vinden viner runt huset, det känns som om det var -5 grader.

  • Cassiopeya 5 februari 2011

    Här är också regn! Det blåser inte så farligt, men det har blåst i flera dagar innan. Får se vad som händer till kvällen, det pratas ju om att det ska bli riktigt blåsigt {tremble}

  • arnsurdeg 6 februari 2011

    ja här är det varmt, men då är man i vietnam. kanske hinner man hem innan allt töat bort men det bäst är väll om solen börjat värma och blomorna börjat titta fram i början på mars, synd att helt kommer man ju aldrig i från lapphelvetet måste ju betala elräkning på huset även om jag inte är hemma

  • boz1965 6 februari 2011

    Snö, vad är det? :D

  • Josses 6 februari 2011

    Skrivet av boz1965 den 6 feb 2011

    Snö, vad är det? :D
    Snö, det är det här vita härliga pulvret som ligger på backen en stor del av året här hos oss norr om Dalälven:DD. Dessutom gör det så att det blir ljusare ute!(L)

  • DoctorWho 6 februari 2011

    Måste sanda GRUSGÅNGEN ner till brevlådan. Snön på gräsmattan smälter och rinner ner på den = en isbana.

  • mafia 6 februari 2011

    Bästa sättet att slippa snö, halka och annat elände är att lämna Sverige under vintern. Själv tillbringar 10 veckor på Cypern.. Halva tiden har snart gått, men under de fem veckorna som är kvar hoppas jag att ni hinner få bort vintern, så att den sköna svenska våren väntar.(Y)

  • Bumbis 6 februari 2011

    Skrivet av mafia den 6 feb 2011

    Bästa sättet att slippa snö, halka och annat elände är att lämna Sverige under vintern. Själv tillbringar 10 veckor på Cypern.. Halva tiden har snart gått, men under de fem veckorna som är kvar hoppas jag att ni hinner få bort vintern, så att den sköna svenska våren väntar.(Y)



    Inte räcker det med 10 v för att slippa eländet. Iallafall inte denna och förra säsongen. Men härligt låter det iallafall. Den dagen då jag har slutat jobba vill jag göra samma.

  • Hilmer54 6 februari 2011

    Har skottat både igår och idag.(N)
    Och kallt är det -21 grader i skrivande stund.
    Var en långpromenad mitt på dagen -13 och sol(Y)
    så ett visst hopp om vår har jag i alla fall.
    Jag har nog hellre snö o kyla än regn o blåst.

  • Josses 6 februari 2011

    Skrivet av Hilmer54 den 6 feb 2011


    Jag har nog hellre snö o kyla än regn o blåst.
    Samma här:)

  • littlejohn 10 februari 2011

    Jag vet att det fortfarande är vinter och att det kommer att snöa många gånger innan det blir vår, men fy fabian vad jag är less på den vita nederbörden! (N) {angry-annoyed}

  • busan37 10 februari 2011

    Här var snön nästan borta men idag har det snöat rejält till och från hela dan (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.