Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • Hilmer54 8 januari 2011

    Är en snötålig person har varit ute och skottat i 3 timmar i dag
    Men det som får mitt tålamod att tryta är TAKRAS fy så tungt.
    dessa massor blir så hårda. Träningsvärk i morgon:)
    Och underbart är kort, uppehåll i dag men mera snö söndag o måndag.
    TUR att vi inte har jordbävningar och översvämningar som man kan se på tv.

  • Marre73 8 januari 2011

    Här i Åmot snöar det redan för fullt o har gjort så ngr timmar,fasar för morgondagen om det blir ännu mer,har fått nog.Räcker gott o väl med den snö som redan finns,behöver inget mer.Hade gärna velat ha töväder så barnen kan göra vackra snögubbar o snölyktor....

  • The_mama97mia 8 januari 2011

    Här har det nu blivit regn, regn, regn.... :(
    visst vill jag att det ska töa bort men fara för livhanken o lårbenshalsen här... så trist..

  • chrisq 8 januari 2011

    (Y)våren är på g här hihi

  • gladavmat 9 januari 2011

    Skrivet av chrisn den 8 jan 2011

    (Y)våren är på g här hihi

    Våren? Var bor du? Här i Skellefteå vräker snön ned igen, vi som hade så välskottat i hela stan i går. De som skottar o plogar vägar hade breddat trottoarer och cykelvägar så himla bra. Till vilken nytta? Nu är det stökigt att ta sig fram igen o det ska snöa i ett dygn,minst! Fy för vinter!!

  • Cassiopeya 9 januari 2011

    Här har det också regnat och den fina snöiga vägen är nu alldeles isig och omöjlig att gå på :S {struggle}

  • sva 9 januari 2011

    I Väderstad där jag bor regnade det i går, men i dag har solen skinit.
    Men det har blivit glashalt på vägarna.Snön har sjunkit ihop så nu är
    det cirka 25 cm snödjup.

  • Hilmer54 9 januari 2011

    Skrivet av sva den 9 jan 2011

    I Väderstad där jag bor regnade det i går, men i dag har solen skinit.
    Men det har blivit glashalt på vägarna.Snön har sjunkit ihop så nu är
    det cirka 25 cm snödjup.


    Väderstad
    Passande namn för väder blir det alltid{laugh}

  • boz1965 9 januari 2011

    Här börjar man fläckvis kunna skönja gräsmattan. :D

  • littlejohn 9 januari 2011

    På promenad med hunden upptäckte jag att snön går till midja ungefär, det känns långt till våren. Är så less på vintern och så har den bara börjat, fy! {angry-annoyed}

  • topchef 9 januari 2011

    I skåne töar det äntligen, fast tydligen ska det frysa på igen:( till och med barnen är trötta på snön nu. Och ändå är det 3 långa månader till våren. Jag längtar

  • pia-lotta 9 januari 2011

    Suck, regn och blåst men lite sol hade vi i förmiddags:) Kunde i alla fall se blå himmel över träden här ute i skogen. Några mil utanför Göteborg...

  • kattgnag 9 januari 2011

    Det töar och skvätter (N)
    Det är bara januari. Lugna sig nu. Tänk vad fint och härligt med denna snö och fyra-fem minusgrader(L)

  • sikaal 14 januari 2011

    Nu har det varit kallt några dagar men det är tö och regn på gång igen! Nu har vi i alla fall garderat oss lite, vi har varit och hämtat ca 100 kg flis att "grusa" med. Kommunen erbjuder alla fastighetsägare att hämta 100 kg gratis! Inte dumt alls! (Y) Jag antar att det betalar sig "med råge" om en eller annan slipper skada sig och vara tvungen att utnyttja rehab och hemtjänst!

  • majamia 14 januari 2011

    Gillar snön och ljuset den ger!

  • Josses 24 januari 2011

    Mysko väder har vi idag!
    Imorse var det +3 och nästan klarblå himmel, nu i kväll snöoväder!!!

  • Cilla71a 25 januari 2011

    Här i Skåne har vi varit utan snö nu ett tag, lite trist för det lyser verkligen upp, har hellre snö & minusgrader än regnigt & några plusgrader. Det blåser alltid här nere oxå så det blir dubbelt så kallt. Huga...

  • MarionN 25 januari 2011

    Här i Mellanskåne har vi glashalt där jag bor i skogen. Det är fara för livet och olika slag av benbrott men det hjälps inte när man är hundägare, ut måste man med jyckarna.
    Inne i byn märks ingenting av det.
    Vi får väl se om vintern ta ny fart eller om våren är på väg.{question}

  • jbson 25 januari 2011

    Här i Trollhättan snöar det nu! ... När man precis hade vant sig vid att börja se marken, solen och höra vårfåglarna... trist att det bara verkar bli slask den här gången... :(

  • littlejohn 25 januari 2011

    Här glittrar snön i solen och det är -5°, jättefint! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.